تاپ خبر۲۴:مدیرعامل همراه اول از توجه ویژه این اپراتور به فضای مجازی پاک خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی فضای مجازی، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول که در پنل تخصصی «نقش حاکمیت، رسانه ها […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل همراه اول از توجه ویژه این اپراتور به فضای مجازی پاک خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی فضای مجازی، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول که در پنل تخصصی «نقش حاکمیت، رسانه ها و اپراتورهای مخابراتی در سلامت فضای مجازی» همایش بین المللی فضای پاک مجازی سخن می گفت: با اشاره به مسؤولیت های اجتماعی اپراتور اول اظهار داشت: موضوع خانواده، سبک زندگی و صیانت از کودکان، مورد توجه سازمان های مختلف بین المللی مرتبط با صنعت ICT است؛ بطوریکه ITU کمیته ای را مختص مطالعه و بررسی صیانت از کودکان در فضای برخط قرار داده است.
صدوقی با بیان اینکه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز در مصوبه ۲۰۲ مورخ ۹۳.۸.۱۸ اپراتورها را ملزم به تهیه طرحی برای صیانت از کودکان و نوجوانان در خدمات تلفن همراه باند پهن کرده است، تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت داریم که طرح خود را که «سیم کارت کودک» نام دارد، آماده و ارائه کنیم.
مدیرعامل همراه اول در ادامه با معرفی زیست بوم مجازی خانواده(درسا) گفت: درسا با ارائه راهکارهای فنی جامع به روز، یکپارچه، دقیق و در سطح استانداردهای جهانی از کودکان و نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان استفاده کننده از درسا، از تمام مزایای آموزشی و سرگرمی فضای مجازی پرسرعت بهره مند و در مقابل خطرات احتمالی آن محافظت می شوند. بسته درسا شامل سخت افزار(گوشی یا تبلت)، مودم، سیستم عامل و سیم کارت مخصوص است.
صدوقی با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی ترافیک دیتا طی یکسال گذشته بیان داشت: ما باید پاسخگوی نیاز مشترکین خود باشیم، در این راستا سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد و امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم. همچنین برای تهیه نرم افزارها و محتوای مناسب سرویس های باند پهن با دانشگاه های صنعتی شریف و تهران توافقنامه امضاء شده است.
وی با بیان اینکه همراه اول ۶۲ درصد سهم بازار سیم کارت های فعال کشور را در اختیار دارد، ضریب نفوذ همراه اول درکشور را ۷۸ درصد عنوان کرد و گفت: اپراتور اول در بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه دنیا از نظر تعداد مشترک در رده ۲۱، در آسیای جنوبی رده۸ و در خاورمیانه و کشور، در رده یکم قرار دارد. با توجه به جایگاه مناسب همراه اول، طبعاً مسؤولیت بیشتری در مقابل جامعه و مشترکین خود دارد.
همایش بین المللی فضای مجازی پاک روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه با هدف هم افزایی اندیشه ای، فرهنگی و دانشی جهت رسیدن به فضای مجازی پاک، با حضور جمعی از دست اندرکاران فنی و محتوایی فضای مجازی و کارشناسان خارجی در مرکز همایش های وزارت کشور برگزار شد.