تاپ خبر۲۴:تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث پل خلیج فارس هزینه شده، پلی که احیا کننده جاده آبی ابریشم و رونق تجارت است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر پاشایی فام در مراسم ضیافت افطار در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و نقش موثر اهالی رسانه در فضاسازی مثبت […]

تاپ خبر۲۴:تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث پل خلیج فارس هزینه شده، پلی که احیا کننده جاده آبی ابریشم و رونق تجارت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر پاشایی فام در مراسم ضیافت افطار در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و نقش موثر اهالی رسانه در فضاسازی مثبت و فراهم کردن شرایط لازم جهت اجرایی شدن برنامه ها، به طرحهای بزرگی از جمله احداث پل خلیج فارس، ایجاد مخازن نفتی، ایجاد ظرفیتهای جدید استخراج نفت که توسط نخستین بانک ایرانی در کشور ایجاد شده، اشاره کرد.

* اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تحقق آرزوی ۶۰ ساله
وی در خصوص نقش موثر بانک سپه در پروژه بسیار بزرگ و مهم احداث پل خلیج فارس اظهارداشت: حدود ۶۰ سال است که قصد اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی وجود داشت ولی بنا بر مشکلاتی این مسأله محقق نمی شد.
دکتر پاشایی فام با بیان اینکه این اتصال نیازمند احداث ۲ کیلومتر (۱۸۰۰ متر) پل است گفت: از یکسال و نیم پیش برای ساخت این پل برنامه ریزی و تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه صرف شده است.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه احداث این پل نیازمند سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون یورویی است گفت: برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور و برای تحقق ۶۰ ساله کشور برای اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، قرارداد احداث پل خلیج فارس را به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منعقد کرده ایم.
وی افزود: از بزرگترین مزیتهای اتصال قشم به سرزمین اصلی این است که در قشم و در جایی که بانک سپه این پروژه عظیم را به اجرا درآورده، اسکله کاوه قرار دارد. در اینجا موقعیت به شکلی است که با فاصله گرفتن ۱۰ تا ۲۰ متر از ساحل می توان به عمق ۱۷ متری از آب دست یافت که این شرایط، بهترین امکان برای پهلو گرفتن
کشتی های سنگین را فراهم کرده است.
دکتر پاشایی فام گفت: با تحقق این پروژه، ظرفیت ترانزیت کالاها از قشم نسبت به بندرعباس ۶ تا ۷ برابر می شود.
مدیرعامل بانک سپه گفت: با توجه به موقعیت خاص کشور ما، ایجاد پل خلیج فارس، پل ارتباطی شمال و جنوب خواهد بود که خود به نوعی احیای مجدد جاده آبی ابریشم است.

* خلق فرصت ظرفیت ذخیره سازی نفت تولیدی توسط نخستین بانک ایرانی
وی با اشاره به تلاش بانک سپه در بخش نفت و سرمایه گذاریهای صورت گرفته در آن گفت: ایران در شرایط عادی، ۴میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد که ۲ میلیون آن صادر و ۲ میلیون آن به مصرف داخلی می رسید. به دلایل مختلف، هیچگاه فرصتی برای ذخیره سازی نفت تولیدی در کشور فراهم نشده بود. به همین دلیل تا پیش از این، بیش از ۱۰ روز در کشور امکان ذخیره نفت وجود نداشت.
دکتر پاشایی فام اضافه کرد: چون امکان ذخیره سازی نداشتیم مجبور بودیم نفت خود را با کشتی های بزرگ و غول پیکر به وسط اقیانوس بفرستیم تا بفروش برسد.
وی با اشاره به انعقاد قراردادی برای ذخیره سازی ۲۰ میلیون متر مکعب نفت در جزیره قشم توسط بانک سپه افزود: این بانک از حدود یکسال و نیم پیش در مسیر خط انتقال صادرات نفت، پروژه بزرگی را تحت عنوان ساخت مخازن نفتی آغاز کرد که تأثیر شگرف در شرایط و صادرات بهتر و اقتصادی تر نفت خواهد داشت.
مدیرعامل بانک سپه گفت: تاکنون پروژه ایجاد ۱۱ مخزن با ظرفیت هر کدام بالای یک میلیون مترمکعب، شروع شده که بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. در حال حاضر ۲ هزار نفر مشغول ساخت این مخازن هستند.
وی تأکیدکرد: هزینه ذخیره سازی نفت در این نوع مخزن، تنها ۶۰ سنت است. این در حالی است که اگر می خواستیم نفت را از طریق کشتی ها روی اقیانوس به فروش برسانیم به ازای هر بشکه باید ۳ دلار هزینه می کردیم.

* بانک سپه اولین بانک کشور در استخراج نفت
دکتر پاشایی فام گفت: بانک سپه، اولین بانک کشور است که در استخراج نفت سرمایه گذاری کرده است. وی افزود: فاز دوم استخراج نفت در میدان دارخوین با سرمایه گذاری بانک سپه در حال اجراست. دکل نفتی بر سرچاههای نفت قرار گرفته و امیدواریم هرچه زودتر به نفت برسیم.
وی اضافه کرد: فاز اول این طرح را شرکتهای خارجی و ایتالیایی انجام داده اند و فاز دوم آن را نیز ما انجام می دهیم.

* سه برابر تعهد به بافت فرسوده تسهیلات دادیم
وی در ادامه به طرح بهسازی بافتهای فرسوده اشاره کرد و گفت: بانک سپه در کنار کارهای بزرگی همچون پروژه های استراتژیک نیروگاهی، معدنی و… در اعطای تسهیلات به بافتهای فرسوده نیز پرونده درخشانی دارد به طوری که ۳ برابر سهم ابلاغی توسط دولت به این بافتها، تسهیلات پرداخت کرده و از این طریق ۳۰ هزار واحد از این بافتهای فرسوده، نوسازی شده است.

* رسانه ها همچنان یاریگر بانک سپه در پیشبرد طرحهای عظیم ملی باشند
دکتر پاشایی فام در آستانه روز خبرنگار، از تلاشهای اصحاب رسانه به عنوان بازوی کمکی بنگاههای اقتصادی به ویژه بانک سپه تقدیر کرد و گفت: از ابتدای ورودم به بانک سپه تأکید ویژه ای بر اطلاع رسانی و تعامل با فعالان رسانه ای داشته ام و نقش این قشر زحمتکش را در پیشبرد اهداف بانک بسیار پررنگ می دانم.
وی اضافه کرد: آنچه توانسته طرحهای بانک سپه را در فضایی مناسب به پیش ببرد، فعالیت اثرگذار رسانه ها در تحقق اهداف بانک سپه بوده که حاصل آن، ورود این بانک به طرحهای بزرگ و اثرگذار اقتصادی در کشور بوده است.
وی افزود: همواره بر این اعتقادم که در انجام هر کاری، ۱۰ درصد آن ، انجام کار بوده و ۹۰ درصد دیگر، پوشش این اقدام توسط رسانه هاست.
او در پایان، خواستار همراهی و همکاری بیشتر رسانه ها با بانک سپه شد.