منابع پاکستانی گفتند: کار احداث خط لوله گاز ایران و پاکستان ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) شروع خواهد شد.   به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروژه خط لوله ایران و پاکستان که مدت‌ها به تاخیر افتاده در پاکستان به عنوان راهی برای مبارزه با بحران مزمن انرژی در این کشور […]

منابع پاکستانی گفتند: کار احداث خط لوله گاز ایران و پاکستان ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) شروع خواهد شد.

 

به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروژه خط لوله ایران و پاکستان که مدت‌ها به تاخیر افتاده در پاکستان به عنوان راهی برای مبارزه با بحران مزمن انرژی در این کشور نگریسته می‌شود.

 

مقامات پاکستانی در گفتگو با رسانه‌های این کشور ابراز امیداری کردند که روسای جمهور دو کشور در مراسم افتتاح این پروژه در ۱۱ مارس حضور داشته باشند.

 

آصف علی‌ زرداری رییس جمهور پاکستان هفته گذشته در سفر به تهران قرار‌داد این پروژه چند میلیارد دلاری را نهایی کرد.

 

احداث این خط لوله در خاک ایران تکمیل شده و کار احداث بخش پاکستانی خط لوله نیز این ماه شروع خواهد شد.

 

پیشرفت این پروژه مقامات آمریکایی را به واکنش و ابراز نگرانی وا داشته است.

 

آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به پیشرفت‌های این پروژه به پاکستان اعلام کرد که از هرگونه فعالیت قابل تحریم در ارتباط با این پروژه خودداری کند.

 

پاتریک ونتلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که راههای بهتری را برای تامین نیاز‌های انرژی پاکستان ارائه می‌کنیم و در آینده ارائه خواهیم کرد.

 

این در حالیست که حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان چند روز پیش تاکید کرد: این خط لوله به نفع مصالح ملی پاکستان است و بدون توجه به ملاحظات خارجی دنبال خواهد شد و به پایان خواهد رسید.

 

کمبود برق در پاکستان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و دولت این کشور دستور تحقیقات درباره قطعی سرتاسری برق در این کشور را که هفته گذشته رخ داد، صادر کرده است.