تاپ خبر24: بانک آینده در راستای شفافیت و افشای عمومی خود و افشای گزارش‌های کارشناسی، رقابت پذیری و کیفیت دارایی‌ها، از 4 افشای بنیادی و منحصربه فرد خود در صنعت بانکی رونمایی کرد.

به‌دنبال افشاهای پیشین بانک آینده در سامانه کدال و بر اساس اطلاعات درج شده در این سامانه، گزارش‌های:
۱- گزارش کارشناسی پروژه بازار بزرگ ایران(ایران‌مال) برابر با ۲۵۵ هزار میلیارد تومان.
۲- افشای خلاصه‌ای از قرارداد بهره‌برداری و تعیین سهم ارزش افزوده قرارداد بازار بزرگ ایران(ایران‌مال).
۳- آخرین وضعیت فرآیند افزایش سرمایه بانک
۴- آخرین وضعیت برگزاری مجامع بانک
افشا شد.
شایان ذکر است، با توجه به اقدامات بانک آینده برای شفاف‌سازی و افشاهای انجام شده در سامانه کدال برای اطلاع عموم، املاک و دارایی‌های ارزیابی شده از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده که توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه انجام شده است، بیانگر افزایش ارزش چشمگیر دارایی‌های مزبور، نسبت به گذشته است که از آن جمله افشای گزارش کارشناسی پروژه ایران‌مال برابر با ۲۵۵ همت است.
پروژه‌های عمرانی نامداری هم‌چون: بازار بزرگ ایران(ایران‌مال) و فرمانیه‌مال واقع در پایتخت کشور، تهران بزرگ و مشهدمال و هتل روتانا واقع در پایتخت معنوی کشور، مشهد مقدس؛ موجب بالندگی صنعت گردشگری تجاری، سیاحتی و زیارتی کلان‌شهرهای کشور، به‌منظور بهره‌مندی عموم مردم هستند.
از سویی، در مباحث مالی نیز فزونی قابل‌توجه ارزش پروژه‌های مذکور نسبت به بهای تمام‌شده آن‌ها، موجبات انتظار عمومی در خصوص افشای آن در گزارش‌های مالی بانک آینده را فراهم کرده است که این امر با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها میسر خواهد شد.
با این وصف، مشارکت هدفمند بانک‌ها در محورهای توسعه اقتصاد ملی به‌طور فزاینده‌ای، رشد اقتصاد ملی را به ارمغان می‌آورد که باید در انتظار خبرهای خوب دیگر بانک آینده در این حوزه باشیم.