تاپ خبر24:تصور داشتن یک خانه‌ی متحرک با تمام امکانات موردنیاز برای زندگی که هم‌زمان نقش اتومبیل را هم برایمان ایفا کند بسیار هیجان انگیز است. اینکه با خانه‌ی خود تردد کنیم و آن را در گوشه‌ای از خیابان پارک کنیم، به محل کارمان برویم و بلافاصله پس از خروج از شرکت در خانه‌مان باشیم مثل رؤیا می‌ماند؛ مخصوصاً برای کسانی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند و همیشه مشکل ترافیک و جای پارک دارند، داشتن یک خانه‌ی متحرک می‌تواند چندین ساعت به زمانشان در شبانه‌روز اضافه کند.

برخورداری از چنین امکاناتی خواب و خیال نیست؛ در حال حاضر نیز کمپرها و کاروان‌های بسیار زیادی در جهان وجود دارند که این آرزوها را برآورده می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها دارای چنان تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که باورش برایمان سخت است که در دل یک ماشین می‌توان از چنین امکاناتی بهره‌مند بود.
اما رؤیاپردازی بشر به اینجا ختم نمی‌شود و با رشد تکنولوژی در صدد استفاده از امکانات مدرن‌ و پیشرفته‌تری در زندگی می¬باشد. به همین دلیل است که شرکت‌ بزرگ ال‌جی که حتی لحظه‌ای از خلاقیت و نوآوری برای راحتی زندگی کاربران دست بر نمی‌دارند، دایم در حال خلق محصولاتی است که زندگی بهتر و هوشمندتر را برای مشتریانش فراهم آورد. این چشم انداز را می‌توان در همه محصولات متنوع ال‌جی دید؛ از دستگاه باغبانی خانگی برای کاشت سبزی در اتاق نشیمن گرفته تا تلویزیون‌هایی که از نظر فناوری و طراحی در رتبه‌ی یک جهان قرار دارند.
جدیدترین راه حل مفهومی این شرکت که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد، یک کابین مستقل با تجهیزات مدرن در دل یک ماشین خودران (Self-Driving Home on Wheels) به نام LG Omnipod می باشد؛ خانه‌ی متحرکی که به گفته ال‌جی، مرزهای بین خانه و اتومبیل را کمرنگ خواهد کرد و سبک هوشمند جدیدی از زندگی را برای بشر رقم خواهد زد.

LG Omnipod، خانه‌ای روی چرخ‌های متحرک
LG Omnipod مانند کابین یک جت خصوصی است که قرار است به عنوان «یک فضای شخصی در جاده» از آن استفاده شود. این خانه‌ی متحرک به انواع وسایل خانگی مخصوص خودرو، مانند یخچال، اجاق گاز، و مبلمان تاشو مجهز است و یک سیستم نمایش تحت عنوان Meta Environment دارد. این سیستم پیشرفته از چندین صفحه نمایش انطباق‌پذیر تشکیل شده که بر اساس انتخاب سرنشینان خودرو، تصاویر مختلفی را نمایش می‌دهد.
یعنی مثلاً اگر دوست دارید در وسط یک جنگل خوش آب و هوا با دوستان خود کمپ کنید و شب دور آتش بنشینید و از طعم چای زغالی لذت ببرید، نمایشگرهای سیستم Meta Environment این فضا را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند. یا اگر می‌خواهید در فضایی شبیه به شرکت، کارهای خود را انجام دهید، این نمایشگرهای انطباق‌پذیر، با نمایش تصاویر مربوطه این فضا را به صورت مجازی برای شما مهیا می‌کنند.
حتی می‌توانید Omnipod خود را به سینما تبدیل کنید و در آن به تماشای فیلم دلخواه خود بنشینید و ساعاتی سرگرم باشید. همچنین نمایشگرهای انطباقی این کابین خودران به شما اجازه دهید تا با Reah، اینفلوئنسر مجازی شرکت ال‌جی موزیک ویدئو ضبط کنید.

LG Omnipod همچنین دارای سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI Concierge Service) است که قرار است نور، دما، نویز و سرعت خودرو را کنترل کند. این خودرو به یک پیشخدمت مجازی نیز مجهز است که دستورات شما را اجرا کند.
علاوه بر این به کمک هوش مصنوعی AI از روی منوی نمایشگر در فضای داخلی این خانه‌ی متحرک برای شما غذا سفارش داده می¬شود. همچنین یک نرم افزار جالب‌توجه نیز دارد که به کمک آن، اطلاعات عابران پیاده، ماشین‌های دیگر و موتورسیکلت‌ها، نظیر سرعت و محل حرکت‌شان به خودروی، ارسال می‌شود. با پردازش این داده‌ها کاربران هشدارهای مهمی در رابطه با امکان تصادف و برخوردهای احتمالی دریافت می‌کنند که می‌توان با استفاده از آنها از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کرد.
این آینده‌ای است که ال‌جی دوست دارد برای مشتری‌های خود بسازد. البته در حال حاضر این خانه متحرک و خودران تنها در حد یک کانسپت است و باید منتظر زمان واقعی تولید و عرضه این محصول هیجان انگیز باشیم.