تاپ خبر۲۴: رئیس یک گروه مالی گردشگری گفت:‌ به وزارت راه اعلام کرده‌ایم حاضریم در قالب کنسرسیوم بخش خصوصی در فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) ترمینال مسافری با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر را ۴ ساله بسازیم مهدی جهانگیری امروز در مراسم گشایش نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور با فرازونشیب‌های زیادی […]

تاپ خبر۲۴: رئیس یک گروه مالی گردشگری گفت:‌ به وزارت راه اعلام کرده‌ایم حاضریم در قالب کنسرسیوم بخش خصوصی در فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) ترمینال مسافری با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر را ۴ ساله بسازیم

مهدی جهانگیری امروز در مراسم گشایش نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور با فرازونشیب‌های زیادی مواجه است و در رکود اقتصادی فعلی تلاش و همت بلند لازم است تا خروج از رکود با همکاری بخش خصوصی محقق شود.

وی افزود: متأسفانه سال‌ها اقتصاد کشور ما به نفت وابسته بوده است و هر آنچه این اقتصاد نفتی رشد داشته است توجه به بخش خصوصی کاهش یافته و هر زمان که نرخ نفت با تلاطم مواجه می‌شود، استقبال از بخش خصوصی افزایش می‌یابد.

جهانگیری در ادامه افزود:  در پیش‌بینی‌های اقتصادی و نفتی این کارشناسان در خوشبیانه‌ترین حالت نفت ایران حداقل ۳۰ دلار و حداقل ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۵ به فروش خواهد رسید که با احتساب یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه تولید و میانگین نرخ ۵۰ دلار ۲۷ میلیارد دلار درآمد سالانه حاصل خواهد شد.

رئیس گروه مالی گردشگری گفت: بخشی از این رقم به صندوق توسعه ملی و بخشی در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد و مابقی حدود ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود که رقم بالایی نیست.

جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد نفتی موجب بروز نفتی برای کشور می‌شود، گفت: حوزه گردشگری ظرفیت مالی قابل توجهی دارد و از نظر ارزآوری مطلوب است؛ طبق آمار گردشگری دنیا بیش از ۵ درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گردشگر در دنیا داریم، اضافه کرد: طبق هدف‌گذاری باید بتوان گردشگران زیادی در راستای ارزآوری جذب کرد.

رئیس گروه مالی گردشگری با تأکید بر اینکه جذب گردشگری جدیت می‌طلبد، افزود: صنعت گردشگری باید تجلی توسعه اقتصادی کشور شود و جای نفت را بگیرد.

جهانگیری با اشاره به افتتاح هتل بین‌المللی فرودگاهی کشور در فرودگاه امام خمینی (ره)‌ گفت: تلاش کردیم در ساخت این هتل از معروف‌ترین برندهای دنیا استفاده کنیم تا این هتل به عنوان ضریب امنیت ملی در گلوگاه ورودی کشور نقش اساسی داشته باشد.

وی تأکید کرد: به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم که می‌توانیم در  فاز ۲فرودگاه امام خمینی (ره) ترمینال مسافری با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال بسازیم.

وی بیان کرد: اعلام کردیم که حاضریم در قالب کنسرسیومی از فعالان بخش خصوصی این ترمینال را ۴ ساله به اتمام برسانیم.

رئیس گروه مالی گردشگری با تأکید براینکه لازمه توسعه اقتصادی کشور اعتماد دولت به بخش خصوصی است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در توسعه ظرفیت فرودگاه امام از فعالان بخش خصوصی کارنامه‌دار استفاده کنیم.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور  تنی چند از مسئولین کشورمان هم حضور داشتند.