تاپ خبر۲۴: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: فعالیت مجازی شهرک فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای نخستین بار روز دوشنبه در پایتخت آغاز به کار کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، دکتر علی سلیمانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی و تعامل با صنایع کوچک برتر شهرک‌ها […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: فعالیت مجازی شهرک فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای نخستین بار روز دوشنبه در پایتخت آغاز به کار کرد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، دکتر علی سلیمانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی و تعامل با صنایع کوچک برتر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران افزود: بر اساس مصوبه سال ۱۳۷۷ دولت مبنی بر ایجاد شهرک‌های فنآوری اطلاعات و ارتباطات، تا کنون هفت شهرک فنآوری در کشور راه‌اندازی شده و امروز نخستین شهرک از این نوع شهرک‌ها به‌صورت مجازی در استان تهران به بهره‌برداری رسید.
وی در مورد نحوه شروع به کار این شهرک فنآوری مجازی اضافه کرد: در آیین افتتاح این شهرک، مجری طرح برای نخستین بار به‌صورت نمادین با پذیرش درخواست عضویت از طریق فضای مجازی، فعالیت این شهرک را رونمایی و آغاز کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، در شرایط فعلی برای ایجاد شهرک فنآوری نیازی نیست هزینه‌ای افزون بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال که صرف راه‌اندازی این نوع شهرک‌ها می‌شود، هزینه شود؛ چرا که راه‌اندازی مجازی است.
سلیمانی با تأکید بر این‌که صنایع کوچک در تقسیم‌بندی صنایع قرار نمی‌گیرند، گفت: حوزه صنایع کوچک و متوسط در اصطلاح مفهومی به معنای خلاقیت و نوآوری برای کارآفرینی است.
وی افزود: صنایع کوچک و متوسط در دهه اخیر در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اقتصاد کشورها نقش مؤثری داشته، به‌طوری که در این مدت برخی کشورهای عقب مانده با توسعه این صنایع به یک کشور پیشرفته تبدیل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با بیان این‌که در برخی کشورها، از جمله آمریکا، صنایع با بیش از ۵۰۰ نفر در زمره صنایع بزرگ محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این تعریف، تعداد صنایع بزرگ در کشور ما بسیار کم است.
سلیمانی با اشاره به این‌که بسیاری از صنایع کوچک همکاری با همدیگر را برنمی‌تابند، افزود: برای برقراری روابط در جامعه صنایع کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران، کارت شناسایی جدید صادر و بین آن‌ها شبکه ارتباطی ایجاد شد.
وی ادامه داد: دارنده این کارت به‌عنوان یک واحد صنعتی برتر از اولویت‌ها و تسهیلات مربوط به خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران برخوردار است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به رونمایی بسته جدید حمایتی بیمه از صنایع کوچک و متوسط نیز اشاره کرد و گفت: در این بسته حمایتی ۴۰ درصد حق بیمه این صنایع را شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و ۳۰ درصد آن نیز توسط شرکت بیمه ایران پرداخت خواهد شد.
سلیمانی افزود: امروز ۷۲ شرکت برتر معرفی و کارت شناسایی جدید دریافت کرده‌اند که با توجه به بسته حمایتی بیمه، به‌جای پرداخت ۶۲ میلیون ریال تنها ۲۰ میلیون ریال برای پوشش بیمه‌ای مورد نظر پرداخت خواهند کرد.
گفتنی است، نشست هماهنگی و تعامل با صنایع کوچک برتر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران به مناسبت گرامیداشت ۲۱ مرداد ـ روز ملی حمایت از صنایع کوچک ـ در سالن همایش مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد که مدیرعامل شرکت بیمه ایران و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم به ایراد سخنرانی پرداختند.