تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز بیمه تاکسیرانان در سراسر کشور خبر داد و گفت: متقاضیان جدید این بیمه از امروز می توانند به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز بیمه تاکسیرانان در سراسر کشور خبر داد و گفت: متقاضیان جدید این بیمه از امروز می توانند به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره بیمه تاکسیرانان، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان سازمانهای تأمین اجتماعی و هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹، سازمان تامین اجتماعی متعهد شد نسبت به بیمه تاکسیرانان اقدام کند.
دکتر نوربخش اظهار داشت: تأمین اجتماعی در صورت تأمین منابع لازم از سوی دولت، نسبت به اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان درون شهری، برون شهری، صیادان، قالیبافان و یا دیگر اقشار کم‌درآمد اقدام می‌کند.
وی افزود: در سال ۹۴ به دلیل مشکلات هدفمندی یارانه‌ها و نبود منابع کافی، دولت نتوانست تعهدات خود را در خصوص بیمه تاکسیرانان عمل کند که با پیگیری‌های سازمان تأمین اجتماعی و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، توانستیم بیمه تاکسیرانان را اجرایی کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد:‌ متقاضیان بیمه تاکسیرانان در تهران و شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی نسبت به تحت پوشش قرار دادن خود و خانواده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بیمه رانندگان تاکسی که در سال های گذشته تحت پوشش قرار گرفته اند، همچنان به قوت خود باقی است، افزود: در حال حاضر مشکلی برای تحت پوشش قرار دادن تاکسیرانان جدید نداریم و این امکان فراهم شده که تاکسیرانانی که از بهمن سال ۹۳ لیست آنها به شعبه‌های تأمین اجتماعی داده شده، نسبت به برقراری بیمه خود اقدام کنند.
دکتر نوربخش یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر راننده درون و برون‌شهری تحت پوشش بیمه هستند که پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار راننده تاکسی در سطح کشور نیز به این آمار اضافه شود.
وی درباره پرداخت حق بیمه تاکسیرانان اظهار داشت: ۱۳٫۵ درصد حق بیمه تاکسیرانان را دولت و ۱۳٫۵ درصد دیگر را رانندگان تاکسی پرداخت می‌کنند.
وی درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز اظهار داشت:‌ امسال ۲۵۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در مجموع یک میلیون و یکصد هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه هستند.
دکتر نوربخش درباره صدور کارت هوشمند درمان و یا نسخ الکترونیک که طرح پایلوت آن در استان یزد آغاز شد، اظهار داشت:‌ در این خصوص با وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم تا سال ۹۵ نسبت به اجرای نسخ الکترونیک در سایر استان‌های کشور نیز اقدام کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و هر بیمارستان تأمین اجتماعی بر اساس کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، ستاره دریافت می‌کند.