تاپ خبر۲۴: نشست خبری کمپین «یادگاری تو به زمین» روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور مدیران سامسونگ و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در هتل هما تهران برگزار شد. در این نشست خبری، بام سوک هانگ، مدیرعامل سامسونگ ایران گفت: «حفظ کره زمین صرف نظر از ملیت‌، نژاد و قومیت وظیفه همه انسان‌هاست.» به گفته […]

تاپ خبر۲۴: نشست خبری کمپین «یادگاری تو به زمین» روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور مدیران سامسونگ و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در هتل هما تهران برگزار شد.

در این نشست خبری، بام سوک هانگ، مدیرعامل سامسونگ ایران گفت: «حفظ کره زمین صرف نظر از ملیت‌، نژاد و قومیت وظیفه همه انسان‌هاست.» به گفته هانگ، سامسونگ در حوزه مسئولیت‌‌های اجتماعی دیدگاهی فراتر از یک برند لوازم الکترونیکی دارد و معتقد است، به همان اندازه‌ای که از کره زمین و منابع طبیعی این سیاره استفاده می‌کند، تعهداتی در مورد حفظ و نگهداری این میراث انسانی نیز دارد.
مدیر عامل سامسونگ ایران، درختان را مظهر فروتنی و کارآمدی خواند و گفت: «با افزایش گازهای گلخانه‌ای و عوامل دیگری که بر محیط زیست ما تاثیر منفی گذاشته اند، حیات تمامی موجودات زنده به خطر افتاده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای به جا گذاشتن یادگاری ماندگار برای آینده ایران و محیط زیستی سبزتر در این کشور، پروژه درختکاری را اجرا کنیم و خوشحالیم که توانستیم هدیه‌ای به اندازه ۱۲۰ هزار درخت به کره زمین تقدیم کنیم.»
در ادامه این نشست خبری، کیت شین، مدیر ارشد کسب‌وکار بخش موبایل سامسونگ ایران کمپین «یادگاری تو به زمین» را اولین فعالیت مسئولیت‌ اجتماعی واحد موبایل سامسونگ ایران عنوان کرد. به گفته شین، در زمان مطرح شدن این ایده در واحد موبایل سامسونگ، ملموس بودن و امکان مشارکت و درگیر شدن طیف بیشتری از مخاطبان با مقوله مهم درختکاری از علت‌های اصلی انتخاب این برنامه بود.
مهسا سرافرازی، مدیر پروژه کمپین «یادگاری تو به زمین» یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به گفته او، ایده اصلی این کمپین اوایل شهریور ماه در واحد موبایل سامسونگ مطرح و پس از پیشنهاد به سازمان جنگل‌ها و استقبال این سازمان در مهرماه کلید خورد. در این پروژه به غیر از خریداران گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تمامی کاربرانی که ویدئوهای کمپین را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند می‌توانستند نهالی را به یادگار از خود بگذارند و به نوعی سفیر کمپین باشند. طبق آمار اعلامی مدیر پروژه کمپین یادگاری، ویدئو‌های این کمپین که با حضور لیلا حاتمی، بازیگر مشهور سینمای ایران همراه بود، بیش از ۳ میلیون بازدید‌کننده در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
به گفته سرافرازی، کار سامسونگ به اینجا ختم نشده و این شرکت تا دو سال آینده کلیه‌ هزینه‌های مربوط به آبیاری عرصه و کاشت نهال‌های جایگزین را برعهده دارد.
در ادامه نشست خبری ناصر مقدسی، قائم مقام رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری، با اعلام رضایت از اجرای موفق کمپین «یادگاری تو به زمین» اظهار امیدواری کرد و درخواست کرد که سایر شرکت‌ها و کارخانه‌ها با الگوبرداری از این حرکت، حفظ محیط زیست و درختکاری را جزو دغدغه‌های مهم خود قرار دهند.
مقدسی در مورد همکاری با سامسونگ گفت: «۱۱۰ هکتاری که در طول کمپین سامسونگ درختکاری شد، تنها شروعی برای فعالیت‌های گسترده دو طرف در حوزه محیط زیست است و با توجه به نیاز منطقه جواهرده به کاشت نهال امیدواریم این پروژه بیش از پیش توسعه پیدا کند.»
به گفته مقدسی کمپین «یادگاری تو به زمین» در زمانی کلید خورد که جنگل‌داری در ایران دوره گذار خود را از جنگل‌داری کلاسیک به جنگل‌داری پایدار و نوین طی می‌کند. پایداری و حصول اطمینان از باقی ماندن عرصه جنگل در آینده یکی از عوامل مهمی بوده است که سامسونگ و سازمان جنگل‌های برای مکان پروژه مدنظر داشته‌اند.
موضوع افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش سطح پوشش جنگلی جهان یکی دیگر از موارد مورد اشاره رئیس شورای عالی سازمان جنگل‌ها بود، به گفته مقدسی بعد از موارد ناشی از سوخت‌های فسیلی جنگل‌زدایی یکی از مهم‌ترین علت‌های افزایش گازهای گلخانه‌ای در دهه اخیر بوده است.
فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ الکترونیکس، در این نشست از توسعه فعالیت‌های محیط‌زیستی سامسونگ در در سال ۲۰۱۷ خبر داد. به گفته فرضی، سلامت و محیط‌زیست دو موضوع مهمی هستند که فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی با نگاه ویژه‌ای به این دو بخش توسعه می‌یابند.
مدیر مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، محیط‌زیست را یکی از دغدغه‌های مهم این شرکت عنوان کرد که همواره در تولید و به کارگیری مواد اولیه در ساخت محصولات الکترونیکی سامسونگ مدنظر قرار گرفته است. فرضی، ساخت تلویزیون‌های کوانتوم‌دات فاقد ماده خطرناک کامیوم را شاهدی برای مدعای خود دانست.
در پایان این نشست خبری که با حضور اهالی رسانه و مدیران سامسونگ و سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از مدیران، کارکنان و مجریان برگزاری کمپین یادگاری تو به زمین تجلیل به عمل آمد.
کمپین «یادگاری تو به زمین» به عنوان یکی از فعالیت‌های مسئولیت‌ اجتماعی سامسونگ با هدف حفظ محیط‌زیست و میراث قدیمی جنگل‌های هیرکانی توسط بخش موبایل سامسونگ و سازمان جنگل‌ها انجام شد و سامسونگ متقبل تمامی هزینه‌های این پروژه است‌. در طول اجرای این کمپین بیش از ۱۲۱ هزار اصله نهال در ۱۱۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی در منطقه جواهرده رامسر کاشته شد.