تاپ خبر۲۴:سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تاکید کرد که تیمش برای رقابت در قهرمانی آسیا هیچ ترسی ندارد و با قدرت برای قهرمانی وارد مسابقات می‌شود. نشست خبری مهمد بچیروویچ و صمد نیکخواه‌بهرامی سرمربی و کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پیش از سفر به فیلیپین برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شد. در این […]

تاپ خبر۲۴:سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تاکید کرد که تیمش برای رقابت در قهرمانی آسیا هیچ ترسی ندارد و با قدرت برای قهرمانی وارد مسابقات می‌شود.

نشست خبری مهمد بچیروویچ و صمد نیکخواه‌بهرامی سرمربی و کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پیش از سفر به فیلیپین برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شد.

در این نشست درباره وضعیت تیم ملی گفت و گو شد و اعضای تیم ملی بسکتبال به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

از دیگر نکات جالب توجه این بود که مهمد بچیروویچ مترجم نداشت و صمد نیکخواه بهرامی نقش مترجم او را ایفا می‌کرد.

بچیروویچ در همان ابتدا اعلام کرد که می‌خواهد به سوال خبرنگاران پاسخ دهد. متن این نشست خبری به شرح زیر است:

*آیا انتظار قهرمانی معقول است یا نه؟ آیا قول قهرمانی می‌دهید؟

ما نیز می‌خواهیم قهرمان شویم اما ما تنها نمی‌خواهیم به این هدف برسیم. بلکه شش تیم دیگر آسیایی وجود دارند که با هدف قهرمانی راهی مانیل می‌شوند. گاهی برخی اتفاق‌ها هستند که قابل پیش بینی نیستند. برخی اتفاق‌ها مثل آسیب دیدگی و داوری که نمی‌توانیم پیش بینی کنیم. اگر این اتفاق‌ها نباشد برای قهرمانی آماده‌ایم.

*درباره حواشی مسابقات جام ویلیامز جونز در چین تایپه که مطرح شده بود چه نظری دارید؟

ما تیم خوبی داریم و شرایط خوب بود. من تعجب کردم و واقعا شوکه شدم وقتی این خبر را دیدم. واقعا شرایط خوبی در تیم ایران حاکم است. این بازیکنان برای بسکتبال ایران نیستند بلکه برای مردم ایران هستند و نمی‌دانم چرا این اخبار منتشر می‌شد. واقعا برایم خنده‌دار بود که چنین موضوعی مطرح شد. بازیکنان من حرفه‌ای هستند و وظایفشان را انجام می‌دهند. البته شاید برخی نمی‌خواهد بستکبال ایران موفق شود!

*ایسنا: آیا خون تازه‌ای که قبلا از آن حرف می‌زدید را وارد رگ‌های بسکتبال کرده‌اید؟

ما خیلی کار کردیم و انگیزه زیادی را وارد تیم کردیم. دوباره همه بازیکنان تشنه قهرمانی شدند. ما به سختی کار کردیم و زحمت کشیدیم. هدف ما نیز قهرمانی در آسیا است و حالا به عنوان سرمربی تیم ملی از شرایطم راضی هستم. من هیچ ترسی ندارم و تضمین می‌کنم تیمم نمایشی گروهی خواهد داشت. آن زمان که به ایران آمدم شخصیت بچه‌ها را نمی‌شناختم و فکر می‌کردم ملی پوشان با توجه به اینکه قهرمان آسیا شده بودند و مقام‌های زیادی بدست آورده بودند دیگر تشنه نیستند اما دیدم که هنوز این ملی‌پوشان انگیزه دارند و مبارزه می کنند. حالا ملی پوشان ایران با ۱۵۰ درصد از توان خود آماده شده‌اند و می‌خواهند به قهرمانی برسند. ما هیچ ترسی از رقابت‌ها و حریفان نداریم.

 

*آیا قبول دارید که تیم‌ها نسبت به دوره قبل ضعیف‌تر شده‌اند؟

این رقابت‌ها تنها در چین خلاصه نمی‌شود.تیم‌های دیگری هم هستند. کره‌جنوبی تیم بسیار خطرناکی است و قدرتمند نشان داده است. ژاپن تیم فوق العاده‌ای است. چین‌تایپه شرایط منحصر به فردی دارد. فیلیپین میزبان است و تمام شرایط به نفعش خواهد بود. من بهترین تیم را دارم و به بازیکنانم ایمان دارم. ایران بهترین تیم است و می‌تواند همه را شکست دهد اما نباید غافل شویم. نباید تیمی را دست کم بگیریم. به نظر من باید اعتماد به نفس خودمان را داشته باشیم اما تیمی را دست کم نگیریم. سعی می‌کنم توجهم به تیم خودم باشد و به دیگر تیم‌ها احترام بگذارم.

 

 

*گفته بودید می‌خواهید همه را سورپرایز کنید. این سورپرایز چه بود؟

ما بازیکنان با تجربه و با انگیزه‌ای داریم و شرایط خوبی نیز برای تمرین داشتیم. تمام برنامه ما برای بهترین نتیجه بود. ابتدا فکر می‌کردم ملی پوشان انگیزه ندارند و خواستم چند جوان وارد تیم شوند و انگیزه دیگران نیز بالا برود. سپس دیدم که ملی پوشان پر از انگیزه هستند و به همین دلیل جوانان را برای آینده نگه داشتم تا طبق برنامه از آنها استفاده کنیم. سورپرایز استفاده از بازیکنان جوان بود که این اتفاق نیفتاد.

*چقد احتمال می‌دهید که ایران می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

مسابقات ویلیام جونز تورنمننتی بود که به ما اعتماد به نفس داد. نشان داد در مسیر خوبی برای قهرمانی در آسیا هستیم. شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا داریم اما یکسری مسائیل غیرقابل پیش بینی است. می‌خواهیم قهرمان شویم و اعتماد به نفس داریم.

منبع:ایسنا