تاپ خبر۲۴:شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که چاپگر مونو لیزری و چند منظوره A4 این شرکت که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده‌اند، موفق به دریافت برچسب اکو سیستم “فرشته آبی Blue Angle” از سوی وزارت محیط زیست دولت فدرال آلمان شدند. گواهی سازگاری با محیط زیست فرشته آبی به مدت ۳۵ سال راهنمای […]

تاپ خبر۲۴:شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که چاپگر مونو لیزری و چند منظوره A4 این شرکت که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده‌اند، موفق به دریافت برچسب اکو سیستم “فرشته آبی Blue Angle” از سوی وزارت محیط زیست دولت فدرال آلمان شدند. گواهی سازگاری با محیط زیست فرشته آبی به مدت ۳۵ سال راهنمای خریداران محصولات دوستدار محیط زیست بوده است. اعتماد زیاد به این گواهی‌نامه آن را به کمترین لازمه شرکت در حضور در مناقصات بخش عمومی در دولت‌ها و شرکت‌های عضو اتحادیه اروپا تبدیل کرده است.
اخیرا بندهایی به گواهینامه جدید فرشته آبی اضافه شده که شامل سنجش و شناسایی ذرات یا مواد مضر و آلودگی صوتی و ارزیابی مصرف انرژی است.
سامسونگ با ایجاد تغییراتی در طراحی سیستم‌های داخلی و تونر چاپگرهایش، همواره سعی کرده که قوانین مربوط به محیط زیست را در محصولاتش رعایت کند. همین تلاش‌ها نیز موجب شده ۲۰ مدل از چاپگرهای تک‌منظوره و MFP‌های این شرکت که در سال ۲۰۱۳ عرضه شده‌اند، گواهینامه جدید فرشته آبی را دریافت نمایند. این در حالی است که تاکنون هیچ شرکتی این گواهینامه را در زمینه چاپگرهای خود کسب نکرده است.
جوسانگ اون، معاون ارشد رئیس فروش و بازاریابی سامسونگ در اینباره گفت: “ما با همکارانمان در آلمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا بتوانیم پرینترها را با ضوابط جدید آزمایشی مطابقت دهیم.” وی افزود: “ما معتقدیم این به روز رسانی‌ها، هنگام دریافت پیشنهادات مناقصات از طرف آژانس‌ها و کمپانی‌های دولت آلمان در سال ۲۰۱۴، مزایای زیادی برایمان خواهد داشت.”
وی همچنین گفت: “ما مفتخریم که به مدرک برچسب اکو سیستم فرشته آبی برای چاپگرهای تک‌منظوره و چند کاره دست یافته‌ایم. این امر نشان‌دهنده تعهد شفاف ما به پایداری محیطی و پیشرفت فناوری دوستدار محیط زیست در چرخه تولید محصولاتمان است.”
گفتنی است که در ماه آوریل ۵۰ محصول سامسونگ موفق به دریافت درجه EPEAT شده‌اند که یک گواهی آمریکائی برای محصولات دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید.
در ماه ژوئیه نیز پرینترهای رنگی لیزری A4 و سری چند منظوره CLP-415/CLX-4195 سامسونگ تقدیرنامه “دستاورد مهم کم مصرف” از طرف آزمایشگاه بایرز (Buyers Lab) دریافت کردند. این لابراتوار یکی از متصدیان پیشگام تست ابزار در آمریکا است.