تاپ خبر۲۴:مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از تکمیل ۴۰ درصدی پایانه جدید شرق خبر داد.  محمدرضا حاجی بیگی در نشست خبری با بیان اینکه اوج فعالیت های پایانه ها شهریور ماه و اسفندماه است، گفت: تلاش می کنیم با وجود افزایش سفرها، خدمات رسانی خوبی به مسافران ارائه کنیم. وی […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران از تکمیل ۴۰ درصدی پایانه جدید شرق خبر داد.

 محمدرضا حاجی بیگی در نشست خبری با بیان اینکه اوج فعالیت های پایانه ها شهریور ماه و اسفندماه است، گفت: تلاش می کنیم با وجود افزایش سفرها، خدمات رسانی خوبی به مسافران ارائه کنیم.

وی ادامه داد: خوابگاه پایانه جنوب که بسیار فرسوده شده و با یک زمین لرزه امکان وقوع یک فاجعه انسانی را داشت تخریب و نوسازی کرده ایم و تا پایان فروردین ماه در اختیار رانندگان پایه جنوب قرار می گیرد.

حاجی بیگی افزود: سیستم سوخت رسانی پایانه جنوب خطرات زیادی داشت که این سیستم نیز در حال ساماندهی است.

وی از یکپارچگی مراکز فروش بلیت در پایانه بیهقی خبر داد و گفت: طی دو ماه آینده تمامی تعاونی های فروش یکپارچه خواهند شد. همچنین سامانه ۱۳۷ پایانه ها نیز آغاز به کار کرده است.

حاجی بیگی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین وضعیت پایانه جدید شرق، گفت: در حال حاضر ۳۰ هکتار از زمین های این پایانه در کنار بیمارستان شهید لواسانی تملک شده و در مجموع ۶۰ درصد زمین مورد نیاز را تملک کرده ایم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم ۴۰ درصد باقیمانده را نیز به ترتیب تملک کرده اما مشکل اساسی ما این است که برای پیدا کردن صاحبان این زمین ها با مشکل روبرو هستیم هر چند از قوه قضائیه در این رابطه کمک خواسته ایم زیرا هر کدام از این مالکان برگردند و ادعایی داشته باشند کار متوقف خواهد ماند.

حاجی بیگی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد پایانه جدید شرق احداث شده، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۴ بتوانیم تمامی تملک های این پایانه را انجام دهیم.

وی در خصوص ساماندهی پایانه جنوب نیز گفت: فضای ۳ هکتاری جنب پایانه جنوب تملک شده که قرار است آن محل را برای ساماندهی خودروهای سواری استفاده کنیم. در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان این تملک هزینه داشته است.

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با بیان اینکه هدف مدیریت شهری واگذاری پایانه ها به بخش خصوصی با حفظ بخش حاکمیتی است، گفت: ۱۵ هکتار از زمین های پایانه جدید شرق به صورت مازاد است که می توان در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

حاجی بیگی در خصوص وضعیت خروج پایانه ها از شهر تهران گفت: تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست و هر اتوبوس ما برای اینکه به مسیر اصلی برسد یک و نیم ساعت در شهر تردد می کند. سیاست کلان شهرداری آن است که پایانه ها از داخل شهر بیرون بروند اما برای این موضوع نیاز به برنامه ریزی و مطالعه است. قرار است خطوط ریلی داخلی و بین شهری به هم متصل شوند.

وی در خصوص خروج پایانه غرب از پایتخت گفت: مکانی در محدوده شهر آفتاب همچنین زمینی در محدوده بزرگراه آزادگان و زمین دیگری در نزدیکی گرمدره برای انتقال این پایانه در نظر گرفته شده اما به دلیل اینکه قرار است تهران یک رینگ اضافه داشته باشد و برای آنکه این پایانه ها در داخل شهر قرار نگیرند در حال مطالعات تکمیلی هستیم.

حاجی بیگی از توزیع محصولات فرهنگی در سطح پایانه ها خبر داد و گفت: ۶ هزار سی دی فرهنگی با موضوع آگاه سازی در خصوص اچ آی وی در پایانه های اتوبوسرانی توزیع شده است.

در ادامه این نشست حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با بیان اینکه سهم حمل و نقل جاده ای در سفرهای نوروزی ۹۳ درصد حمل و نقل عمومی کشور است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد جابه جایی ها به صورت ریلی، هوایی و دریایی انجام می شود.

وی ادامه داد: ۶۵ تا ۷۰ درصد جابه جایی های جاده ای توسط وسیله شخصی انجام می شود و کمتر از ۳۵ درصد توسط حمل و نقل عمومی.

شهرکی اضافه کرد: ۱۱ درصد سفرهای جاده ای متعلق به استان تهران است و سالیانه ۳۰۰ میلیون نفر جابه جایی در استان تهران رخ می دهد.

وی گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ صندلی پیش فروش شده است.

شهرکی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص افزایش کنترل ها در خصوص معاینه فنی، گفت: رانندگان حوزه اتوبوس های جاده ای رانندگان حرفه ای هستند و اخباری که در خصوص معاینه فنی صوری منتشر می شود محدود است اما ما کارگروهی برای افزایش نظارت ها پیش بینی کرده ایم که به صورت رندوم بازدیدهای دوره ای از اتوبوسها انجام می دهند.

وی از ایجاد شبکه بین مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: اگر در مرکز یک اتوبوس از لحاظ معاینه فنی رد شود امکان مراجعه به مرکز دیگر را ندارد. همچنین تا پایان اردیبهشت ۹۴ اگر اتوبوسی فاقد معاینه فنی باشد برایش سند حمل صادر نمی شود.