تاپ خبر۲۴: در خبر های قبلی، به مادربردهای گیمینگ سری ROG و ROG STRIX با چیپست Z490 ایسوس پرداختیم. این بار قصد داریم تا با پرفروش ترین مادربردهای بازار بیشتر آشنا شویم. ProArt Z490-Creator 10G – یک مهندس واقعی ایسوس بزرگترین برند تولید کننده مادربرد در جهان، در این نسل مادربردی ویژه برای مهندسین و […]

تاپ خبر۲۴: در خبر های قبلی، به مادربردهای گیمینگ سری ROG و ROG STRIX با چیپست Z490 ایسوس پرداختیم. این بار قصد داریم تا با پرفروش ترین مادربردهای بازار بیشتر آشنا شویم.

ProArt Z490-Creator 10G – یک مهندس واقعی

ایسوس بزرگترین برند تولید کننده مادربرد در جهان، در این نسل مادربردی ویژه برای مهندسین و طراحان تولید کرده است. مادربرد ProArt Z490-Creator 10G تمام نیاز های فعالیت های مهندسی یا طراحی را به طور کامل در یک پکیج ویژه در خود جای داده است. مجموعه ای کامل از رابط های مورد نیاز برای استفاده حرفه ای در پنل پشتی مانند Thunderbolt 3 Type-C با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه و پورت های متنوع USB 3.2 Gen 2 با نرخ انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و دو کنترلر پرسرعت شبکه ۲٫۵ و ۱۰ گیگابیتی در این مادربرد وجود دارد. سه اسلات PCIe x16 نیز وظیفه نصب کارت گرافیک با توپولوژی lane x8-x8-x4 در این مادربرد برای سیستم های رندرینگ مبتنی بر کارت گرافیک درنظر گرفته شده است. در کنار این سخت افزار قدرتمند، رابط نرم افزاری ProArt Creator Hubایسوس نیز در این مادربرد به بهبود عملکرد سیستم بدون داشتن اطلاعات سخت افزاری خاصی کمک می کند.

ASUS Prime Z490-A – کارامد و بی دردسر

مادربرد Prime Z490-A، با مدار تغذیه ۱۲+۲ فاز با چینش تیمی و طراحی مدار مجتمع، در کنار برد چاپی ۶ لایه عملکردی دقیق و خنک را در هنگام پردازش سنگین پردازنده های نسل دهم اینتل دارد. در کنار آن نیز چهار اسلات حافظه DDR4 با حد اکثر حجم ۱۲۸ گیگابایت در سرعت ۴۶۰۰ MHz برای همه اسلات ها عملکرد کلی سیستم را بهتر از گذشته می کند. رابط شبکه ۲٫۵ گیگابیتی، و اسلات M.2 E key امکان نصب کارت های Wi-Fi سازگار با CNVi را برای کاربران حرفه ای مهیا کرده است. همچنین یک هدر مجزا برای نصب کارت های توسعه Thunderbolt 3 نیز در مادربرد درنظر گرفته شده است. اگر اهل سرو صدا و موسیقی حرفه ای هستید، کارت صدای Z490-A با چیپ Realtek S1220A و حد اکثر نرخ سیگنال به نویز ۱۲۰ دسیبل و پشتیبانی از DTS:X® آماده راه انداختن دسته موزیک سیستم شماست!

ASUS Prime Z490-P -محبوب کاربران

در دسترس ترین مادربرد مبتنی بر چیپست Z490، بی شک Prime Z490-P خواهد بود. این مادربرد با چینش تیمی ۱۰+۱ فاز در طراحی مدار تغذیه و پشتیبانی از رم با سرعت ۴۶۰۰ مگاهرتز برای هر چهار اسلات، از پرفروشترین مادربردهای بازار با چیپست Z490 خواهد بود. دو اسلات M.2 با پشتیبانی از NVMe و چهار پورت SATA برای ذخیره سازی سریع و حجیم در این مادربرد تعبیه شده است. یک پورت شبکه گیگابیتی و یک اسلات M.2 E Key نیز برای بحث شبکه در کنار هدر مجزا برای نصب کارت های توسعه Thunderbolt 3 در Z490-P وجود دارد. اسلات اصلی PCIe X16 نیز توسط فناوری SafeSlot Core ایسوس برای نصب کارت گرافیک های جدید مستحکم شده است.

ASUS Prime Z490M-Plus – امکانات اضافه

با دوام و پایدار، در ابعادی کوچک، مادربرد Prime Z490M-Plus ایسوس برای کسب و کار و مصارف روزمره ایده آل است. مدار تغذیه ۸+۱ DrMOS به همراه هیتسینکی با عملکرد فوق العاده، همواره جریان مداوم و پایداری را برای پردازنده های نسل ۱۰ اینتل مهیا می کند. ۵ پورتSATA، شبکه گیگابیتی، پورت های USB 3.2 Gen 2 نوعA و C در کنار دو اسلات M.2 برای درایوهای NVMe و DisplayPort، HDMI و DVI در این مادربرد، تمامی نیازهای روزمره مصارف تجاری را به طور کامل پوشش می دهد.

TUF Gaming Z490-Plus / TUF Gaming Z490-Plus (Wi Fi)- سربازان خط مقدم

TUF Gaming Z490-Plus ایسوس از PCB شش لایه، مدار تغذیه ۱۲+۲ فاز با طراحی تیمی و قطعات DrMOS، خازن ها و چوک های TUF به همراه فناوری ProCool، ایده آل ترین مدار تغذیه را برای یک سیستم گیمینگ مقرون به صرفه و با دوام را به خود اختصاص داده ست. دو اسلات PCIe x16 با بهرمندی از طراحی SafeSlot ایسوس، دو اسلات M.2 با پشتیبانی از NVMe در پوشش یک هیت سینک بزرگ، و انبوهی از درگاه های جدید و رابط های اتصال پرسرعت مثل رابط شبکه WiFi 6، ماشین جنگی گیمرها در سخت ترین مبارزات خواهد بود.

تمامی مادربردهای سری Z490 ایسوس همزمان با عرضه جهانی در ایران با گارانتی رسمی در دسترس خواهد بود.