تاپ خبر۲۴:محسن دارایی، سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه گفت: مطالبات کشاورزان بابت خرید سال جاری با تامین منابع از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ظرف ۳ تا ۴ روز آینده به حساب این عزیزان واریز خواهد شد. وی افزود: با عنایت به آغاز فصل کاشت محصول گندم در […]

تاپ خبر۲۴:محسن دارایی، سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه گفت: مطالبات کشاورزان بابت خرید سال جاری با تامین منابع از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ظرف ۳ تا ۴ روز آینده به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.
وی افزود: با عنایت به آغاز فصل کاشت محصول گندم در مناطق کشور، تجربه سه ساله بانک سپه در مشارکت در خرید تضمینی این محصول نشان داده است که با افزایش قیمت، کشاورزان تمایل بیشتری به فروش گندم خود به دولت داشته و از این حیث پیش بینی می شود که با افزایش حجم خرید در سال آینده نیازی به واردات این کالای اساسی از سایر کشورها وجود نخواهد داشت.
دارایی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون در حدود ۴٫۸ میلیون تن گندم به ارزش حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال از کشاورزان ۳۰ استان در ۶۸۰ مرکز خرید صورت پذیرفته است اضافه کرد: با توجه به تعیین قیمت خرید گندم در سال ۱۳۹۳ از سوی دولت به کیلویی ۱۰۵۰ تومان کشاوران انگیزه مضاعف برای تولید پیدا کرده اند.