تاپ خبر۲۴: عضو هیأت مدیره تأثیرگذاری و کمک بانک سپه به‌تحقق اهداف دولت در بخش اقتصادی و حمایت از صنایع مولد و اشتغال‌زا را از مصادیق اجرای فریضه امر به‌معروف در بانک سپه عنوان کرد. به‌گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه: مصطفی پرتوافکنان در چهارمین مجمع دبیران شوراهای امر به‌معروف و نهی از منکر که […]

تاپ خبر۲۴: عضو هیأت مدیره تأثیرگذاری و کمک بانک سپه به‌تحقق اهداف دولت در بخش اقتصادی و حمایت از صنایع مولد و اشتغال‌زا را از مصادیق اجرای فریضه امر به‌معروف در بانک سپه عنوان کرد.

به‌گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه: مصطفی پرتوافکنان در چهارمین مجمع دبیران شوراهای امر به‌معروف و نهی از منکر که با حضور وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و مدیران ارشد بانک برگزار شد، گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر برجسته‌ترین، بارزترین و گرامی‌ترین واجب در بین واجب‌ها است. هدف تمام انبیا و اولیا اصلاح جامعه بشری بوده و مؤثرترین ابزار برای رسیدن به‌این هدف بزرگ، امر به‌معروف و نهی از منکر است.
عضو هیأت مدیره با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در ۵ خطبه، ۳ نامه و ۶ سخن حکمت‌آمیز در خصوص امر به‌معروف و نهی از منکر اشاراتی داشته است، گفت: ایمان بر ۴ ستون استوار است: صبر، یقین، عدل و جهاد.
وی ضمن بیان این مطلب که جهاد نیز به‌۴ شاخه استوار است، اظهار داشت: امر به‌معروف و نهی از منکر، صادق بودن در میدان جنگ و دشمنی با فسق و فجور از موارد مهم جهاد در راه خدا می‌باشد.
پرتوافکنان با اشاره به‌اینکه امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) به‌نکته‌ای بسیار زیبا در مورد امر به‌معروف اشاره کرده است، افزود: امر به‌معروف پشت مؤمنین را نیرومند می‌سازد و بینی منافقین را به‌خاک می‌مالد.
وی همچنین به‌سخنان حضرت علی (ع) در خطبه ۳۸۲ اشاره کرد و گفت: بعضی از مردم با زبان، دست و قلب خود آنچه که زشت و منکر است را انکار می‌کنند و این موارد تمام خصایل و خوبی‌ها را در خودشان جمع کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به‌کرات به‌اهمیت این فریضه اشاره کرده وآمرین به‌معروف و ناهیان از منکر را از صالحین، رستگاران و بهترین امت می‌داند.
پرتوافکنان در خصوص تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر در کشور گفت: در عرصه اقتصادی، کشور ما، در بسیاری از فعالیت‌های زیربنایی ورود پیدا کرده و به‌خودکفایی و تولید انبوه رسیده است که نشان‌دهنده مصادیق امر به‌معروف در حوزه تولید و اشتغال‌زایی است.
عضو هیأت مدیره با بیان اینکه بانک سپه از سال ۸۶ مورد تحریم غیر قانونی و نامشروع سازمان ملل قرار گرفت، افزود: بانک سپه قبل و بعد از تحریم‌ها نقش اساسی در اجرای بسیاری از پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور در حوزه صنایع بالادستی و معادن داشته و آماده است تا به‌این نقش‌آفرینی همچنان ادامه دهد که می‌توان به‌معادن گل گهر و چادرملو به‌عنوان نمونه‌هایی از واحدهای تولیدی که در خودکفایی کشور در حوزه تأمین مواد اولیه زنجیره فولاد سهم داشته‌اند، اشاره نمود. پرتوافکنان با بیان اینکه بانک سپه قصد دارد تا به‌صنایع و بخش‌های مولد کشور کمک کند تصریح کند: بانک سپه ۴۰ درصد صنعت سیمان کشور را تأمین مالی کرده و پس از بهره‌برداری نسبت به‌واگذاری سهام آن‌ها اقدام نموده است.
عضو هیأت مدیره افزود: با سرمایه‌گذاری بانک سپه زمینه ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت در کشور فراهم شده است.
وی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بانک سپه اقدامات اثرگذاری را انجام داده است، اظهار داشت: تجلیل از خانواده مدافعان حرم، تجلیل از خانواده معزز شهدا، تجلیل از ۱۱۲ خانواده پلیس آگاهی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی خانواده شهدای بانک را در دستور کار خود قرار داده است.
پرتوافکنان یادآور شد: حضور بانک سپه در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تلاش برای همراهی دولت محترم و نظام جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه‌های ملی از مصادیق معروف است.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف شاخص‌های امر به‌معروف و نهی از منکر متفاوت است و هر سازمان شرایط خاص خودش را دارد خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصادی نیاز است که موارد معروف و مصادیق آن را مشخص کنیم چرا که هدف نهایی کمک به‌اقتصاد کشور است. به‌طور مثال توجه به‌اشتغال‌زایی، رفع کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، مشارکت در پروژه‌های ملی، ثروت‌آفرینی برای کشور از مصادیق معروف و مانع شدن از عدم تکریم مشتریان، عدم نظارت بر مصرف تسهیلات، بی‌توجهی به‌تولید و اشتغال از مصادیق نهی از منکر در نظام بانکی می‌باشد که ضرورت دارد کارگروه تخصصی در این زمینه به‌تعیین مصادیق مربوط بپردازد.
عضو هیأت مدیره با اشاره به‌اینکه شناسایی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و پرداخت تسهیلات به‌این واحدها از مصادیق امر به‌معروف است، اظهار داشت: بانک سپه ۱۱۲۰ بنگاه کوچک و متوسط را شناسایی کرده و ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به‌این واحدها اختصاص داده که از این مبلغ ۷۰% آن تا به‌حال تخصیص یافته است.
تا کنون تعداد ۶۰۸ نفر فرزند شهید، ۱۹۰۵ نفر جانباز و آزاده و ۹۸۵ نفر خواهر و برادر شهید در نخستین بانک ایرانی مشغول به‌خدمت شده‌اند و به‌برکت این جمعیت ارزشی و سایر کارکنان متعهد بانک سپه، این بانک کم‌ترین تخلفات را در نظام بانکی کشور داشته و در عرصه همراهی با نظام اقتصادی کشور اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.
عضو هیأت مدیره با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها بانک سپه مدیریت بحران را به‌خوبی اجرا کرد، اظهار داشت: بعد از تحریم ضرورت داشت با توجه به‌شرایط خاصی که برای بانک پیش‌آمده بود آن را هدفمند مدیریت کنیم که این کار انجام شد.
وی ضمن بیان این مطلب که بانک سپه در شش ماهه ابتدای سال‌جاری ۲ میلیارد دلار فعالیت‌های ارزی انجام داده است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که این عدد به‌۶ میلیارد دلار در پایان سال جاری افزایش پیدا کند.
عضو هیأت مدیره در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنیم در بانک کارگروهی تشکیل شود و مصادیق معروف را برای آگاهی همکاران مشخص کند.