تاپ خبر۲۴:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به انواع خدمات این سازمان، گفت: نقش این سازمان در تأمین امنیت خاطر جامعه کلیدی و مهم است. نقش سازمان تأمین اجتماعی در تأمین امنیت خاطر جامعه کلیدی و مهم است به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش […]

تاپ خبر۲۴:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به انواع خدمات این سازمان، گفت: نقش این سازمان در تأمین امنیت خاطر جامعه کلیدی و مهم است.
نقش سازمان تأمین اجتماعی در تأمین امنیت خاطر جامعه کلیدی و مهم است
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در مراسم افتتاح بیمارستان اباالفضل العباس(ع) بیرجند(میلاد۳)، گفت: ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در کشور از خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: از مجموع افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در کشور، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستمری بگیر و مابقی افراد تحت تکفل آنها هستند.
دکتر نوربخش با اشاره به ارائه خدمات به مستمری بگیران گفت: این قشر علاوه بر مستمری ماهیانه، هزینه های درمانی ۳برابری نسبت به سایر بیمه شدگان دارند .
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر خدمات درمانی ارائه گر ۱۸ خدمت بیمه ای نیز به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، تصریح کرد: توسط۸۰ بیمارستان و ۳۰۰ مرکز درمانی به عنوان مراکز درمانی ملکی و همچنین از طریق خرید خدمت از مراکز طرف قرار داد به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می شود.
دکتر نوربخش با بیان جایگاه مهم این سازمان در ایجاد آرامش خاطر میان نیروهای مولد تاکید کرد: این سازمان در سال های گذشته دچار حاشیه هایی شده بود که با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده توانستیم با خارج شدن از حاشیه‌ها به ماموریت‌های اصلی خود برگردیم و در حال حاضر در بهترین شرایط تعامل با کارفرمایان و بیمه‌شدگان هستیم.
وی با بیان اینکه منابع ومصارف این سازمان در یک دهه قبل در حالت تعادل قرار داشت، اظهار داشت: با فعالیت های انجام گرفته این سازمان توانست به دو مأموریت اصلی خود، پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان عمل کند.
دکتر نوربخش با بیان اینکه ۸۷ درصد منابع طرح تحول سلامت از ۳سازمان بیمه گر تأمین می شود، افزود: تنها ۱۳ درصد منابع از سوی دولت تأمین می شود.
وی با بیان اینکه سازمان های بیمه گر در راستای تأمین خاطر مردم گام بر می دارند، تصریح کرد: مدیریت مصارف در طرح تحول سلامت بسیار کلیدی است و به این دلیل که هزینه های درمانی سقفی ندارند، باید در قالب پروتکل ها انجام شوند.
دکتر نوربخش با اشاره به افتتاح بیمارستان اباالفضل العباس(ع) در بیرجند اظهار داشت: نام دیگر این بیمارستان میلاد ۳ است که جزو بیمارستان های میلاد محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰هزار مترمربع و زیربنای ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است.