تاپ خبر۲۴ :تا چند روز دیگر شهر زوریخ سوئیس، میزبان فعالان بخش خصوصی ایران و اروپا خواهد بود و وضعیت روابط‌عمومی در ایران و نقش و اهمیت آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی، به‌عنوان یکی از موضوعات سخنرانی‌های این گردهمایی مطرح خواهد شد. سومین گردهمایی ایران و اروپا روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه، با […]

تاپ خبر۲۴ :تا چند روز دیگر شهر زوریخ سوئیس، میزبان فعالان بخش خصوصی ایران و اروپا خواهد بود و وضعیت روابط‌عمومی در ایران و نقش و اهمیت آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی، به‌عنوان یکی از موضوعات سخنرانی‌های این گردهمایی مطرح خواهد شد.

سومین گردهمایی ایران و اروپا روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه، با تمرکز بر قدرت بخشیدن به فعالان بخش خصوصی ایران برای ایجاد زمینه همکاری دوجانبه با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود و تحلیل وضعیت صنعت ارتباطات و جایگاه آن در تقویت بخش خصوصی، در کنار دیگر مباحث اقتصادی، موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد. آرش وفاداری مدرس و کارشناس روابط‌عمومی در این‌باره توضیح داد: «این گردهمایی فرصتی است تا فعالان بخش خصوصی ایران و اروپا، تجربیات اقتصادی خود را در صنایع مختلف درباره وضعیت امروز و رو به ‌رشد اقتصاد ایران با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در شرایط کنونی، فعالان اقتصادی با فرصت‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد که اهمیت علم ارتباطات را در مباحث اقتصادی بیش از هر زمان دیگری روشن خواهد کرد. از این‌رو ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصت‌ها و چالش‌های آن در ارتباط با اقتصاد بخش خصوصی، از بخش‌های مهم گردهمایی ایران و اروپا به‌شمار می‌رود.»
مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت ماناپیام با اشاره به اهمیت گردهمایی ایران و اروپا و حضور سفیران سوئیس، سوئد، هلند، بلژیک و جمعی از مدیران مطرح ایرانی و اروپایی اظهار داشت: «در یک دهه اخیر، شاهد رشد چشمگیر ابزارهای جدید ارتباطاتی در دنیا بوده‌ایم؛ در همین مسیر، ایران نیز شاهد تغییر و تحولات بسیاری در زمینه ارتباطات بوده و ذائقه مخاطبان به سمت بهره‌گیری از رسانه‌های جدید تغییر یافته است. آگاهی از این وضعیت و شناسایی فرصت‌ها و ابزارهای موجود برای بخش خصوصی ایران و دنیا، امری مهم است که در جایگاه‌سازی و بقای آن‌ها به‌ویژه در بازارهای جدید نقش بسزایی دارد.» وفاداری همچنین در ادامه گفت: «ایران نیز مانند سایر کشورها از دانش و ابزارهای ارتباطی برای تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان، بهره‌مند است. اما آنچه در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد بومی‌سازی ابزارها و پیام‌های سازمان‌هاست و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. روابط عمومی در ایران در عین استقلال فکری و عملی تاکنون توانسته است امکانات مناسبی برای مخاطبان خود فراهم و نیاز آن‌ها را برطرف کند که این موضوع برای بخش خصوصی ایران و همچنین شرکت‌های خارجی دارای اهمیت بسیاری است.»
گفتنی است در سومین گردهمایی ایران و اروپا در گراند هتل دالدر زوریخ، بیش از ۵۰ نفر از مدیران عالی‌رتبه اقتصادی از ایران و اروپا درباره توسعه سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی با تمرکز بر تجربه مشارکت اقتصادی دو طرف در حوزه‌های مختلفی همچون بانکداری، محیط‌زیست، حمل‌ونقل، انرژی و نفت و گاز و ‌منابع انسانی سخنرانی خواهند کرد. آرش وفاداری نیز به همراه اسکانید مک‌گچین مدیرعامل خاورمیانه و افریقای شرکت هیل‌نولتون – از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره ارتباطات در دنیا- درباره صنعت ارتباطات صحبت خواهد کرد.
گردهمایی ایران و اروپا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب در شهرهای لندن و ژنو برگزار شد و در این دو دوره، بیش از هزاران نفر از فعالان و بزرگان تجارت بین‌المللی گرد هم آمدند و به تبادل اطلاعات و تجربیات پیرامون فرصت‌های تجاری در ایران پرداختند.