تاپ خبر۲۴: رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در آغاز سال سوم فعالیت خود با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی،در این دیدار که دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان […]

تاپ خبر۲۴: رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در آغاز سال سوم فعالیت خود با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل ازاداره کل روابط عمومی،در این دیدار که دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از جمله مدیریت و ساماندهی امور، نظام سازی، برنامه راهبردی، بروز رسانی فرآیند های مالی ، بودجه ای و شرکت داری ( مجامع عمومی ) ارائه و مسائل روز سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تشکر و قدردانی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و بویژه حفظ انسجام و انتظام وسازمانی امور داخلی هیات مدیره و نیز تعاملات مثبتی که هیات مدیره با ارکان عالی تصمیم گیری ، اجرایی و نظارتی طی این مدت داشته است ، بر تداوم و تقویت این امور در ادامه راه تاکید کرد .
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم رعایت احترام به ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی یعنی بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان در پاسخگویی و خدمات رسانی واحد های بیمه ای و درمانی و تکریم آن در فرایند اراده خدمات ، مقرر کرد تا اصول پاسخگویی و احترام، تکریم و آگاه سازی و رعایت حقوق ذینفعان بعنوان منشور اخلاقی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سرحد کار آنان قرار گرفته و از طریق سازوکارهای آموزشی، مدیریتی، نظاریتی و … مورد رصد و پیمایش باشد و در ارزشیابی ها لحاظ گردد.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست هیات امناء سازمان تامین اجتماعی را نیز بر عهده دارد بر اتخاذ تمهیدات لازم بمنظور بازنگری و بروز رسانی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی با مشارکت فعال و مدیر شرکای اجتماعی سازمان بر اساس اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه که دکتر کبریایی زاده ، حیدری ، دکتر مهدوی عادلی ، مهندس ظفرزاده و مهندس سرخو رئیس ، نائب رئیس و اعضای هیات مدیره و دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند با تبیین نقش حوزه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین مالی مربوط به خدمات رسانی به مردم و ذینفعان ، گفت : بایستی نوع نگاه به این وزارتخانه از یک وزارت دارای ساختار “مدیریت هزینه ای” به یک وزارتخانه با ساختار ” مدیریت درآمد – هزینه ای” تغییر کند .
وی تصریح کرد: حوزه عمل این وزارتخانه بر اساس مشارکتهای مالی و حرفه ای مردم ( تعاونی ها ) ، مشارکتهای داوطلبانه و بلاعوض (خیر یه ها ، سمن ها و … ) مشارکتهای بیمه ای افراد ( سازمانها و صندوقهای بیمه گر اجتماعی درمان و بازنشستگی ) منابع قابل توجهی را تامین و تضمین نموده و می نماید که تا کنون صرف ذینفعان قانونی ( بیمه شدگان ، مدد جویان و .. ) گردیده و در آینده نیز بایستی این نوع منابع تامین که باعث کاهش بار مالی دولت می شود ، تقویت شود و توسعه یابد .
وی افزود : این نوع رویکرد تطابق زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد که بر توسعه عدالت بنیان، همه جانبه ، اشتغال زا و مبتنی بر مشارکت مردم تاکید دارد .
دکتر ربیعی همچنین در ادامه جلسه بر شفاف سازی و محاسبه پذیری فعالیتهای سازمان در بخش های بیمه ای ، درمانی و سرمایه گذاری و اداره آنها تاکید وگفت : باید تفکیک لازم بین حسابها و ساختار های درآمد – هزینه ای سازمان بویژه در بخش درمان صورت پذیرد و الزامات قانونی کماکان مورد رعایت کامل قرار گیرد .
در پایان دکتر ربیعی بر لزوم ارتقای سلامت اداری و مقابله نظامند ، موثر و فعال با پدیده فساد اداری بمنظور سالم سازی محیط های اداری تاکید کرد.