تاپ خبر۲۴:مراسم معارفه محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل جدید بانک مسکن و تودیع قدرت الله شریفی، مدیر عامل سابق با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، برخی نمایندگان مجلس، مدیران عامل بانک‌ها و برخی بیمه‌ها برگزار شد.  در این مراسم دکتر عباس آخوندی، وزیر مسکن […]

تاپ خبر۲۴:مراسم معارفه محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل جدید بانک مسکن و تودیع قدرت الله شریفی، مدیر عامل سابق با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، برخی نمایندگان مجلس، مدیران عامل بانک‌ها و برخی بیمه‌ها برگزار شد.

 در این مراسم دکتر عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی از زحمات قدرت‌الله شریفی مدیر عامل سابق این بانک تقدیر کرد و گفت: بانک مسکن در حوزه تخصصی مسکن کارکرد مثبتی داشته و توانسته است به توفیقاتی دست یابد.

وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین وظیفه بانک مسکن را تلفیق سیاست‌های کلان و خرد عنوان کرد و گفت: در حوزه کلان مجبور هستیم تا روش‌های مختلفی را برای تجهیز منابع بکار بگیریم.

آخوندی به طراحی مکانیزم‌های پس انداز محور و تدوین سیاست‌های زمین شهری به عنوان پشتوانه مالی بخش مسکن اشاره کرد و به بیان جزئیاتی از برنامه راه‌اندازی صندوق‌های پس انداز برای برخوردار شدن متقاضیان وام مسکن به میزان ۵ تا ۶ برابر میزان سپرده پرداخت و گفت: در صدد هستیم تا همه بانک‌های تجاری وارد مسکن شوند.

وی افزود:‌ بهترین روش تجهیز منابع که در دنیا هم تجربه شده ایجاد صندوق‌های پس‌انداز مسکن است؛ بنابراین برای این‌که قدرت اقتصادی پس‌انداز‌ها در صندوق‌های پس‌انداز را افزایش دهیم، مجبوریم بازار رهن ثانویه را فعال کنیم.

وی همچنین بر فعال سازی ابزارهای مالی برای تقویت بخش مسکن نیز تاکید کرد و گفت: سیاست کلی این است تا برای شکستن رکود تورمی و رونق بخش مسکن از طریق روش‌های غیر تورمی عمل شود.

وزیر راه و شهر سازی افزایش تسهیلات به بخش مسکن و افزایش سرعت گردش پول در بخش مسکن و پیگیری سایر ابزارهای مالی این بخش را از سایر راهکارها در این زمینه عنوان کرد.

دکتر علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، نیز با تشکر از اقدامات شریفی در دوره مدیریت در بانک مسکن با توجه به حجم کاری بالا و فشارهای ناشی از تحریمات خارجی بر نظام بانکی تشکر کرد و طی سخنانی مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازها برشمرد و گفت: مسکن یک کالای سرمایه‌ای و کالای مصرفی بادوام است که نقش مهمی در رشد اقتصادی و تولید کشور دارد.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها ۷۰ تا ۳۰۰ شاخه صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بخش مسکن وابسته‌اند، خاطر نشان کرد: پویایی و حرکت این صنعت سبب تکاپو و خروج از رکود در سایر بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین راه‌های خروج کشور از رکود تشویق ساخت و ساز و توسعه بخش مسکن است که این امر را باید با شیوه‌های غیرتورمی و بدون توسل به منابع بانک مرکزی انجام دهیم.

 دکتر طیب نیا با بیان اینکه در سال های اخیر تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه به عنوان بخشی از برنامه های دولت بوده است، افزود: هرچند که این طرح دارای اهداف متعالی است، اما راه‌های اجرایی برای دست یابی به این هدف درست ترسیم نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی شیوه های تامین مالی غیر تورمی بخش مسکن را از جمله مواردی عنوان کرد که در حال بررسی است و گفت:‌ در شرایط فعلی شیوه‌های تامین مالی مسکن در دست بررسی است تا با اتخاذ تدابیر جدید موجبات رشد بخش مسکن پدید آید.

وی انتظارات خود از بانک مسکن را در سرفصل هایی از جمله تامین مالی پروژه های نیمه تمام با شیوه های غیرتورمی و اصلاح ساختار مالی این بانک عنوان کرد.

قدرت الله شریفی مدیرعامل سابق بانک مسکن نیز در این مراسم به تامین مالی بخش مسکن مهر در دوران مسئولیت خود اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری سودآوری بانک به بیش از ۱۰ برابر خواهد رسید.

وی، توسعه سرمایه انسانی، گسترش ارتباط با بازار سرمایه، پذیرش سهام در بورس، گسترش فعالیت‌های شرکت‌های وابسته را به عنوان برخی از فعالیت این بانک عنوان کرد و گفت: به رغم مشکلات و ناملایمات بانک مسکن توانست نقش کوچکی در این عرصه ایفا کند.

وی همچنین مشارکت بانک مسکن در اجرای بزرگراه تهران – پردیس را از دیگر اقدامات خود در بانک مسکن عنوان کرد.

در ادامه مراسم دکتر محمد هاشم بت شکن، مدیر عامل جدید بانک مسکن نیز  برنامه های آتی بانک را در ۷ محور اشاره و تاکید کرد با اتکاء به ۳ سرمایه منابع  انسانی، اعتبار و خوشنامی و دانش سازمانی به مردم خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی رویکرد بانک مسکن را آینده محوری دانست و انسجام کامل مدیریتی و بهره گیری از مشارکت جمعی کارکنان، حاکم شدن رویکرد اقتصادی بر فرآیند همه فعالیت ها و منبعث از فکر علمی، منطقی و مستدل را از دیگر اولویت‌های برنامه‌های خویش برشمرد.

دکتر بت شکن با اشاره به این‌که باید برای بدهی مسکن مهر به نظام بانکی چاره اندیشی شود، اضافه کرد: بانک مسکن در راستای نیل به اهداف توسعه کشور هم جهت با برنامه وزرای دولت تدبیر و امید به عنوان بانک تخصصی مسکن در منطقه به آحاد جامعه و فعالان اقتصادی خدمات ارائه خواهد کرد.

شایان ذکر است بت‌شکن دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران است و از سوابق کاری وی می‌توان به مدیر عاملی شرکت سرمایه‌گذاری بهمن، ریاست هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک اقتصاد نوین، معاونت بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین و ریاست هیئت مدیره بانک همکاری اسلامی عراق، علاوه بر مدیریت عاملی در بانک اقتصاد نوین، اشاره کرد.