تاپ خبر۲۴:مومنی شریف: معلمی، اولین ویژگی خلیل عمرانی بود عصر شنبه پانزدهم آذر ماه ۹۳ مراسم بزرگداشت زنده یاد خلیل عمرانی در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، تماشاخانه مهر حوزه هنری با مراسم «به ساعت گل سرخ» ویژه یادبود زنده یاد استاد خلیل عمرانی، میزبان […]

تاپ خبر۲۴:مومنی شریف: معلمی، اولین ویژگی خلیل عمرانی بود
عصر شنبه پانزدهم آذر ماه ۹۳ مراسم بزرگداشت زنده یاد خلیل عمرانی در حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، تماشاخانه مهر حوزه هنری با مراسم «به ساعت گل سرخ» ویژه یادبود زنده یاد استاد خلیل عمرانی، میزبان جمعی از اهالی شعر و ادب، خانواده این شاعر و شاگردان ایشان بود.

در این مراسم، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با بیان این که دوستی من با زنده یاد عمرانی به ۱۵ سال پیش باز می‌گردد، گفت: ایشان هم شاعر، هم مدیر و هم معلم بود. معلمی ویژگی اول او بود. همیشه او را در کسوت معلمی دیده‌ بودم؛ چه معلمی رسمی در آموزش و پرورش و چه معلمی در محافل ادبی؛ تا جایی که ایشان حتی در منزل مسکونی خود نیز جلسات شعر برگزار می‌کرد و استمرار آن را مهم می‌دانست.

مومنی شریف همچنین ادامه داد: عمرانی همیشه وقت خود را برای شعر می‌گذاشت اما تنها چند مجموعه از او باقی مانده است. او تمام سرمایه زندگی‌اش را وقف شاگردانش کرد. شاگردانی که وفادار به نامش هستند و در حوزه‌های مورد توجه استادشان شعر می‌گویند.

رئیس حوزه هنری با بیان این که زنده یاد عمرانی فرد صریح، صادق و راستگویی بود، تاکید کرد: این صفت خوبی برای هنرمندان است؛ اما جامعه ما هنوز تحمل رک بودن امثال عمرانی را ندارد. امیدوارم به این سمت برویم که جامعه ما پذیرای انتقادات باشد؛ چرا که این امر یکی از ویژگی‌های جامعه سالم است.

گفتنی است، در این مراسم چهره های سرشناس ادبیات انقلاب از جمله رضا اسماعیلی، اسماعیل امینی، ناصر فیض، علیرضا قزوه، عباس براتی پور و… نیز حضور داشتند و جمعی از شاگردان مرحوم خلیل عمرانی به شعرخوانی پرداختند.