تاپ خبر۲۴: مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سپه طی دیدار جداگانه با دکتر عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و همچنین دکتر بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی این وزارتخانه، از تلاشهای آنها در جریان مذاکرات و موفقیتهای به دست آمده در این زمینه و به ویژه خارج کردن بانک سپه […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سپه طی دیدار جداگانه با دکتر عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و همچنین دکتر بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی این وزارتخانه، از تلاشهای آنها در جریان مذاکرات و موفقیتهای به دست آمده در این زمینه و به ویژه خارج کردن بانک سپه از تحریمها قدردانی کردند.

* چقازردی: سهم ۲۵ درصدی بانک سپه از کل مبادلات ارزی کشور قبل از تحریمها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی مدیرعامل این بانک در دیدارهای جداگانه خود و اعضای هیأت مدیره بانک سپه با دکتر عراقچی و دکتر بعیدی نژاد گفت: بیش از هفت و نیم میلیارد دلار از کل ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار مبادلات ارزی کشور قبل از تحریمها توسط بانک سپه صورت می گرفت که حدود ۲۵ درصد از کل مبادلات ارزی کشور قبل از تحریمها را شامل می شود.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه دشمن اهمیت نقش آفرینی بانک سپه در سطح کلان اقتصادی کشور را خوب درک کرده بود اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل دشمن از تحریم بانک سپه نیز جلوگیری از همین نقش آفرینی در عرصه کلان اقتصادی کشور بود.
وی با بیان اینکه بانک سپه با حضور قدرتمند خود در عرصه بین الملل پاداش تلاشهای صادقانه تیم مذاکره کننده هسته ای و مسئولین نظام را خواهد داد گفت: عرصه کلان اقتصادی کشور بیش از گذشته شاهد نقش آفرینی و تلاش بانک سپه برای تحقق اهداف مهم دولت تدبیر و امید خواهد بود.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه افزود: این بانک مصمم تر و با طراوت تر از قبل، با انگیزه ای مضاعف، تمام تلاش خود را در عرصه بین المللی بکار خواهد گرفت تا اقتصاد کشور از برکات این حضور و تلاش بهره مند شود.
چقازردی با اشاره به قدمت بانک سپه و اهمیت فعالیتهای این بانک بزرگ دولتی، به نمایندگی از حدود ۳۰ هزار نیروی شاغل و بازنشسته این بانک، از دولتمردان و تیم مذاکره کننده تقدیر کرد.

* دکتر عراقچی: رفع تحریم بانک سپه خواست الهی بود
دکترعراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ در موضوع هسته‌ای با بیان اینکه بانک سپه قدیمی ترین بانک کشور بوده و جزو هویت و تاریخ این کشور است گفت: رفع تحریم این بانک در دقایق آخر مذاکرات با عنایات و کمکهای خاصه الهی صورت گرفت.

* دکتر بعیدی نژاد: خروج بانک سپه از تحریم یک خبر خوش برای جامعه اقتصادی ایران بود
دکترحمید بعیدی نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران، در دیدار مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سپه با وی اظهارداشت: اعلام لغو تحریم سوئیفت و آغاز تبادلات معمول اقتصادی از جمله اخبار خوب پس از اجرایی شدن برجام بشمار می رفت، در این میان خارج شدن بانک سپه از فشار تحریم یک خبر خوش دیگر برای جامعه اقتصادی ایران بود.
مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه بانک سپه با تصمیم شورای امنیت از تحریم خارج شد به تشریح اهمیت و قدمت نخستین بانک ایرانی پرداخت.
وی از بانک سپه و از دیگر بانکها خواست تا اطلاعات و دانش بانکداری بین الملل خود را بروزرسانی کرده و بیش از گذشته در این رقابت قوی و پرقدرت ظاهر شوند.