تاپ خبر۲۴:این کارت گرافیکی قدرتمند در گروه ROG مجهز به دو پردازندهGeForce GTX 760 است و ۳۹ درصد نسبت به مدل GTX Titan عملکرد بالاتری دارد. این در حالی است که دمای این کارت ۲۰ درصد کاهش داشته است. کارت گرافیک Mars 760 با دو تراشه GTX 760 توان بالایی دراجرای بازی‌های پیشرفته دارد و […]

تاپ خبر۲۴:این کارت گرافیکی قدرتمند در گروه ROG مجهز به دو پردازندهGeForce GTX 760 است و ۳۹ درصد نسبت به مدل GTX Titan عملکرد بالاتری دارد. این در حالی است که دمای این کارت ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کارت گرافیک Mars 760 با دو تراشه GTX 760 توان بالایی دراجرای بازی‌های پیشرفته دارد و توانسته است مدل قدرتمندGeForce GTX Titan را با ۳۹ درصد افزایش کارایی پشت بگذارد. در این کارت بازی Bioshock حدود ۶ درصد، Crysis 3 حدود ۱۴ درصد و بازی Tomb Raider حدود ۳۹ درصد سرعت اجرای بالاتری دارند. کارت گرافیک Mars 760 فضایی معادل دو شکاف PCIe را پوشش می‌دهد و بسیاری از فناوری‌های اختصاصی ایسوس مانند DirectCU II با کاهش ۲۰ درصدی دما و رگولاتورهای ولتاژ DIGI+ برای ارایه توان پایدار و دقیق در آن استفاده شده‌اند. این کارت گرافیکی مجهز به ابزارهای بهینه‌سازی توان است که از میان آنها می‌توان به GPU Tweak برای افزایش عملکرد تراشه‌های جیفورس GTX 760 اشاره کرد. با کمک این ابزار فرآیند اورکلاکینگ و افزایش توان به آسانی و در یک محدوده مطمئن انجام می‌شود تا از تمام توان کارت در اجرای بازی‌های سنگین بهره‌برداری شود.

کارت گرافیک Mars 760 با چهار گیگابایت حافظه گرافیکی پرسرعت GDDR5 تولید شده است که ظرفیت مناسبی برای افزایش جزییات و کیفیت بازی ایجاد می‌کند و با افزایش سرعت نمایش فریم‌ها کاربران می‌توانند از اجرای روان بازی حتی در سطح رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ لذت ببرند.

در نسل دوم فناوری اختصاصی DirectCU از فلز مس با قدرت انتقال حرارت بالا استفاده شده است و روی هر دو تراشه گرافیکی را پوشش می‌دهد. لوله‌های انتقال حرارت در این مدل عملکرد بالایی دارند و مجموع این عوامل باعث شده فرآیند اجرا در کارت گرافیکی ایسوس مارس ۷۶۰‌ با کاهش ۲۰ درصدی دما همراه باشد. میزان نویز صوتی در این مدل نیز در مقایسه با مدل مرجع آن کاهش پیدا کرده است که این موضوع را می‌توان به استفاده از دو فن ۹۰ میلی‌متری ضدغبار نسبت داد. این فن‌ها در مقایسه با مدل مرجع تا ۶ برابر جریان هوای بیشتری تولید می‌کنند.

کارت گرافیکی ایسوس مارس ۷۶۰ با فناوری‌ DIGI+ در ماژول‌های تنظیم‌کننده ولتاژ تولید شده است که ۱۲ فاز توان را در اختیار کارت قرار می‌دهند و میزان نویز مغناطیسی آنها تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که عملکرد رگولاتورهای ولتاژ نسبت به مدل‌های قبلی با افزایش ۱۵ درصدی همراه است. از دیگر مزایای استفاده از این فناوری می‌توان به افزایش دقت در تامین پایدار توان و افزایش طول عمر کارت تا ۲٫۵ برابر نسبت به مدل مرجع اشاره کرد. خازن‌های مشکی رنگ ساخت ژاپن در این مدل ۵ برابر دوام بیشتر و ۲۰ درصد استقامت حرارتی بیشتری دارند. از دیگر اجزای این کارت خازن‌های POSCAP هستند که با پوشش آلومینیومی خود میزان نویز توان را کاهش می‌ًدهند و باعث افزایش دوام، پایداری و کارایی کارت حین کاربردهای سنگین مانند اورکلاکینگ می‌شوند. در بدنه Mars 760 از چراغ‌های LED به رنگ قرمز استفاده شده است که هنگام فعالیت کارت، ظاهر جذابی به آن می‌دهد.مارس ۷۶۰ از دو پردازنده گرافیکی GTX 760 استفاده می‌کند و حتی می‌توان این توان را با ابزار اختصاصی GPU Tweak به سادگی افزایش داد. این ابزار به سرعت و سادگی امکان کنترل روی تنظیماتی مثل فرکانس حافظه گرافیکی و پردازنده کارت را فراهم می‌کند و از طریق آن می‌توان وضعیت ولتاژها، سیستم خنک‌کننده و میزان مصرف توان را بررسی کرد. نسخه ROG‌این ابزار به همراه Mars 760 عرضه می‌شود و کاربردهای دیگری مثل کالیبراسیون توان پردازشی و بهینه‌سازی فرکانس VLM را برای اورکلاکینگ پیشرفته در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کار با این ابزار ساده است و کاربران غیرحرفه‌ای نیز می‌توانند به آسانی از امکانات آن استفاده کنند ضمن اینکه امکان اشتراک تصاویر و نمایش فرآیند افزایش توان کارت از طریق اینترنت نیز وجود دارد.