تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک پارسیان عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد بانک به مناسبت سالگرد تاسیس آن، عمده منابع درآمدی بانک را از اعطایی تسهیلات دانست. به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان ضمن اشاره به اینکه عمده منابع درآمدی بانک ازطریق اعطایی تسهیلات می باشد به درآمدهای همچون حق […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک پارسیان عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد بانک به مناسبت سالگرد تاسیس آن، عمده منابع درآمدی بانک را از اعطایی تسهیلات دانست.

به گزارش خبرنگار تاپ خبر۲۴ کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان ضمن اشاره به اینکه عمده منابع درآمدی بانک ازطریق اعطایی تسهیلات می باشد به درآمدهای همچون حق الوکاله و کارمزد ها هم که از بیشترین منابع درآمدها می باشد اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: نرخ حق الوکاله ۲٫۵درصدی بانک ها پیش بینی شده ولی در اغلب بانک ها به دلائل مختلف اغلب کارمزدها وصول نمی شود و مورد تعدیل قرار می گیرد که یکی از این موارد بحث بانکداری الکترونیک است که در حالی که سرمایه گذاری فراوانی در این حوزه صورت گرفته اما درآمد بانک ها از این محل بسیار ناچیز است .
پروزیان درادامه افزود :برای نرخ حق الوکاله نیز بانک ها به دلیل افزایش نرخ سپرده ها و محدودیت در نرخ تسهیلات در سال گذشته بانک ها در طیف ۱٫۲درصد نرخ حق الوکاله دریافت کردند که تقریبا این رقم نصف شده است و سود بانک ها را کاهش داده است .
وی با بیان اینکه رقم تسهیلات اعطایی بانک به ۳۲۰ هزار میلیارد ریال ، تسهیلات جاری به ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال می رسد تاکید کرد که مطالبات سررسید گذشته بانک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و مطالبات مشکوک الوصول نیز به ۱۹ هزار میلیارد ریال رسیده است .
مدیر عامل بانک پارسیان با بیان اینکه با افزایش سرمایه اخیر بانک نسبت کفایت سرمایه به ۹درصد رسیده است اذعان داشت که افزایش سرمایه اخیر در افزایش این نسبت تاثیر به سزایی داشته است ولی درمجموع درآمد این بانک انصافاً ناچیز می باشد.
وی در پایان یکی از نقاط قوت بانک پارسیان را در حوزه ارزی و بین المللی دانست که اعلام کرد حتی در شرایط تحریم در این حوزه خیلی از کارها و فعالیت ها بطور شفاف و روشن با نظارت بانک مرکزی در این حوزه انجام می شد.