تاپ خبر۲۴:در روز یکشنبه ۷ تیرماه، ۳۹ هزار تن وکیوم باتوم پنج تولیدکننده کشور در بورس کالای ایران عرضه می شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۱۲ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش […]

تاپ خبر۲۴:در روز یکشنبه ۷ تیرماه، ۳۹ هزار تن وکیوم باتوم پنج تولیدکننده کشور در بورس کالای ایران عرضه می شود.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۱۲ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندرعباس، ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت اصفهان، شش هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تهران، هفت هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تبریز و چهار هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت شیراز روی تابلوی عرضه می رود.
گروه قیر نیز شاهد عرضه ۵۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع قیر ۶۰۷۰، قیر ۸۵۱۰۰، MC250 و امولسیون است. دیگر عرضه های این روز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۳ هزار تن لوب کات، ۲۴۶۰ تن ماده پتروشیمی و ۴۸۰۰ تن گوگرد است.
شایان ذکر است، ۶۱۴۰ تن انواع قیر و دو هزار تن گوگرد کلوخه روانه تالار صادراتی می شود.
این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، در صورت تقاضا، چهار هزار تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران با قیمت پایه ۱۸۱ هزار و ۹۰۵ ریال راهی تالار محصولات صنعتی و معدنی می شود. این شرکت همچنین در صورت تقاضا، ۳۵۰۰ تن مس مفتول را با قیمت پایه ۱۸۸ هزار و ۹۰۵ ریال عرضه می کند. از دیگر محصولات عرضه شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می توان به ۲۰ هزار تن انواع مس کم عیار، ۲۰۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.
علاوه بر این، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان عرضه را با قیمت پایه ۱۸۹ هزار و ۴۵۵ ریال تجربه می کند.
تالار محصولات صنعتی و معدنی همچنین شاهد عرضه سه هزارتن تن شمش هزارپوندی ۹۹٫۷۵ مجتمع آلومینیوم هرمزگان با قیمت پایه ۶۳ هزار و ۶۱۰ ریال است.
شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در صورت تقاضا با ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد A3-14-28 و ۶۶۰ تن سبد میلگرد مخلوط در تالار محصولات صنعتی و معدنی حضور می یابد.
گفتنی است، در این روز و در تالار محصولات کشاورزی، ۱۱ هزار تن شکرسفید، چهار هزار تن گندم دروم، ۲۰۹۰ تن ذرت دانه ای و یکهزار تن برنج وارداتی عرضه می شود.
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از دیگر عرضه کنندگان این روز بورس کالای ایران است که ۶۰۰ تن ضایعات فلزی، ۴۰ تن تراورس چوبی فرسوده و ۴٫۹ تن بشکه خالی را روانه بازار فرعی می کند.
براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود ۱۸۷ هزار تن انواع کالا در بازار فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران عرضه می شود.