تاپ خبر ۲۴ : مدیرعامل بانک سپه با اشاره به مهمترین و استراتژیک ترین هدف دولت یعنی تبدیل درآمد نفت به ثروت ملی،تولید و اشتغال که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است،اظهار داشت:بانک سپه با درک این مهم بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و بخش قابل توجهی […]

تاپ خبر ۲۴ : مدیرعامل بانک سپه با اشاره به مهمترین و استراتژیک ترین هدف دولت یعنی تبدیل درآمد نفت به ثروت ملی،تولید و اشتغال که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است،اظهار داشت:بانک سپه با درک این مهم بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و بخش قابل توجهی از منابع داخلی خودرا به بخشهای مولد اقتصادی کشور تخصیص و تزریق کرده است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک سپه ، محمدکاظم چقازردی ضمن بیان مطلب فوق،افزود:بر اساس قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی،این بانک با تأمین مالی۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح در بخش های مختلف اقتصادی کشور از محل منابع صندوق توسعه ملی،نقش مهمی در تولید و اشتغال کشور ایفا کرده است.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت:این بانک برای تأمین مالی طرح های مذکور اقدام به انعقاد قرارداد با متقاضیان واجدشرایط برای اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ ۳۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال کرده است.

* امضای قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری بانک سپه با صندوق توسعه ملی
وی رقم ریالی کل قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی را از سال ۱۳۹۰ تا پایان بهمن ماه سال جاری ۷۰ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:در این مدت ۱۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار قرارداد ارزی بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه منعقد شده است.
چقازردی ادامه داد:طرح هایی که توسط بانک سپه از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده در بخش های آب و کشاورزی،صنعت، معدن،گردشگری، نفت،گاز و پتروشیمی و محیط زیست مشغول فعالیت است.

* ایجاد بیش از ۱۲ هزار شغل از محل منابع صندوق توسعه ملی
رئیس هیئت مدیره بانک سپه در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع صندوق توسعه ملی،اظهار داشت:بانک سپه با تأمین مالی طرح های مختلف اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی بیش از ۱۲ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:علاوه بر قراردادهای دو جانبه بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه،این بانک تعداد قابل توجهی از پروژه های کلان اقتصادی کشور را با منابع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی عمدتاً در مناطق مرزی و کم برخوردار تأمین مالی کرده است.

* اجرای ۲۰ پروژه کلان اقتصادی با مشارکت بانک سپه در مناطق کم برخوردار کشور
مدیر عامل بانک سپه گفت:این بانک برای اجرای ۲۰ پروژه کلان اقتصادی کشور از محل منابع داخلی،همچنین منابع صندوق توسعه ملی ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و ۴ میلیارد یوان چین اختصاص داده است.
وی اضافه کرد:بانک سپه برای عملیاتی کردن پروژه های مذکور حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی خود را اختصاص داده است.
چقازردی ادامه داد:تقریباً کلیه ۲۰ پروژه کلان اقتصادی در حال اجرا از محل منابع داخلی بانک سپه و صندوق توسعه ملی در استان های مرزی و کم برخوردار بوده و در این پروژه ها حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
وی خاطر نشان کرد:پروژه های ۲۰ گانه مذکور در حوزه نفت،گاز، پتروشیمی،نیروگاه،آبرسانی و تأمین آب شرب،گردشگری و کشاورزی بوده و این طرح ها در افزایش تولید محصولات استراتژیک و توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد.

* ۴۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش آب و کشاورزی
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به اهمیت توجه به بخش آب و کشاورزی،تصریح کرد:این بانک برای کمک به توسعه بخش آب و کشاورزی کشور قرارداد تأمین مالی پروژه های این حوزه به مبلغ ۴۱ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال را با صندوق توسعه ملی طی ۶ سال اخیر امضا کرده است.

* اختصاص ۲۳ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن
چقازردی اظهار داشت:بانک سپه برای تأمین سرمایه ثابت و در گردش فعالان حوزه صنعت و معدن از محل منابع صندوق توسعه ملی قراردادی به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال منعقد کرده است.

*پرداخت ۶ هزارمیلیارد ریال به فعالان بخش گردشگری
مدیر عامل بانک سپه گفت:این بانک برای کمک به صنعت گردشگری کشور ۶ هزار میلیارد ریال منابع از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص داده است.

* بهره مندی ۴۱ هزار بنگاه کوچک و متوسط کشور از تسهیلات بانک سپه
چقازردی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، تصریح کرد:تأمین مالی این بنگاه ها در اولویت برنامه های بانک مرکزی در سال ۹۶ قرار گرفت به همین خاطر بانک سپه در سالجاری به ۴۱ هزار و ۷۳۳ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط کشورمان تسهیلات پرداخت کرده است.
وی رقم پرداختی بانک سپه به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۹۶ را ۶۸ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:این بنگاه ها در زمینه های مختلف تولیدی،توزیعی،کشاورزی و خدماتی فعالیت کرده و محصولات خود را از طریق واحدهای صنفی عرضه می کنند به همین خاطر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارند.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ادامه داد:این بانک از ابتدای سال گذشته در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری برای ایجاد رونق تولید و کمک به رشد اقتصادی با مسئولیت پذیری کمک به بنگاه های کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرار داد و هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی کوچک و متوسط در مجموع ۱۹ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک سپه دریافت کردند.
وی ضمن اشاره به نقش انکار ناپذیر تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط در حفظ و اشتغالزایی، خاطر نشان کرد:بنگاه های کوچک و متوسط مستقر در استانهای اصفهان،آذربایجان غربی،کرمان،مازندران،خراسان رضوی،آذربایجان شرقی و یزد بیشترین میزان تسهیلات دریافتی از بانک سپه را به خود اختصاص دادند.

* دومین بانک کشور در پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط هستیم
چقازردی یادآور شد:بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک سپه به بنگاه های کوچک و متوسط در حال ثبت در سامانه بهین یاب بوده و این بانک سعی کرده است تسهیلات بنگاه های معرفی شده واجد شرایط از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانها را در کمترین زمان ممکن پرداخت کند.
مدیر عامل بانک سپه گفت:این بانک در قالب سامانه بهین یاب و مراجعه مستقیم مشتریان اقدام به پرداخت و تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط کرده و براساس آمارهای منتشر شده طبق ثبت نام در سامانه بهین یاب بانک سپه در پرداخت تسهیلات به این بنگاه ها دومین بانک کشور است.
چقازردی تصریح کرد:این در حالی است که بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک سپه به بنگاه های کوچک و متوسط از طریق مراجعه مستقیم مشتریان بوده است.

* کمک به کنترل تورم؛ توسط بانک سپه به عنوان یکی از مهمترین اهداف اقتصادی دولت
رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت:این بانک برای صیانت از کنترل تورم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت گام های مهمی برداشت و با رعایت مقررات بانک مرکزی در جذب منابع یکی از موفقیت ترین بانک های کشور طی دو سال اخیر بوده است.

* رشد۶۴ درصدی منابع بانک سپه
وی ضمن اشاره به رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سپه طی دو سال اخیر،تصریح کرد: روند روبه رشد سپرده های کل بانک از ابتدای سال جاری ادامه داشته و منابع بانک سپه از ۵۰۱ هزار میلیارد ریال در ابتدای سال ۱۳۹۵ به ۸۲۰ هزار میلیارد ریال در پایان بهمن ماه سال جاری رسیده است.
چقازردی بانک سپه را یکی از منضبط ترین بانک های کشور در رعایت مقررات بانک مرکزی برشمرد و افزود این بانک برای کمک به اجرای سیاست های اقتصادی دولت و برنامه های بانک مرکزی در اعطای منابع بانکی،نرخ های مصوب را رعایت کرد.

* کمک به خودکفایی ۱۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت:براساس اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) بانک سپه با پرداخت حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به توانمندسازی و خوداتکایی ۱۸ هزار و ۲۴۳ خانواده تحت پوشش این کمیته طی پنج سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ کمک کرده است.
وی ضمن تأکید برادامه حمایت بانک سپه از خوداتکایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این بانک در قالب اجرای تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵، با پرداخت ۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۲ هزار طرح اشتغالزا به عنوان دومین بانک کشور در اعطای تسهیلات به خانواده های محروم کشور شناخته شد.
چقازردی ادامه داد:بانک سپه در ده ماهه سال جاری ۵۴۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۱۶ میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت کرده است.

* نامه رییس کمیته امداد به معاون اول رییس جمهور در تقدیر از بانک سپه
براساس این گزارش پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به واسطه نقش بانک سپه در کمک به خانواده های تحت پوشش این نهاد طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور آورده است:بانک سپه با پرداخت مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات معادل صد در صد تعهد پذیرفته شده در تبصره ۲۶ قانون بودجه سال۹۵ باعث اشتغال توانمند بیش از۲۷۳۲ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.
پرویز فتاح در بخش دیگری از نامه خود از معاون اول رییس جمهور خواسته تا از آقای چقازردی مدیرعامل بانک سپه به دلیل تلاش یاد شده تقدیر نماید.

* آغاز زندگی مشترک ۸۰ هزار زوج جوان با وام ازدواج بانک سپه
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به عملکرد مطلوب این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج،خاطر نشان کرد:در ده ماهه سال جاری ۸۰ هزار و ۴۷۱ زوج جوان با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک سپه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
وی افزود:بانک با اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال از منابع خود گام مؤثری در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج مورد تأکید بانک مرکزی برداشت.
چقازردی اضافه کرد:بانک سپه بابت پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در ده ماهه سال جاری ۸ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال از منابع خود را اختصاص داد.

* بانک سپه بهترین بانک کشور در فعالیت های ارزی پسابرجام
رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت:براساس آمار دریافتی از بانک مرکزی در دوره پسابرجام، بانک سپه با ۸ میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار، بهترین عملکرد ارزی را در سیستم بانکی کشور طی سال ۱۳۹۵ و ۹ ماه اول سال ۱۳۹۶ داشته است.
وی افزود:سهم بانک سپه از شبکه بانکی کشور در حوزه عملیات ارزی در سال گذشته ۱۲٫۵۸ درصد و ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱۴٫۳۹ درصد است.
چقازردی با بیان اینکه حجم فعالیت های ارزی از جمله شاخص های حضور موفق بانک ها در عرصه داخلی و بازارهای جهانی است، اظهار داشت: بانک سپه با داشتن نیروهای توانمند در این عرصه موفقیت های چشمگیری را در مدت کوتاه پس از برجام به دست آورده است.

* تجهیز و راه اندازی نخستین موزه شبکه بانکی کشور در بانک سپه
مدیر عامل بانک سپه که در محل موزه بانک سپه سخن می گفت در خصوص سابقه این موزه گفت:هسته اولیه تشکیل موزه بانک سپه در اواخر دهه ۳۰ شمسی با خرید مجموعه آثار از مجموعه داران و جمع آوری آثار اهدایی شکل گرفت و به طور رسمی در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی برای بهره برداری عموم علاقمندان افتتاح شد.
چقازردی خاطر نشان کرد:موزه سکه بانک سپه نخستین موزه سکه شبکه بانکی کشور بوده و شامل گالری های سکه،تابلوهای نقاشی و بانک سپه به روایت تاریخ است.
وی افزود:در گالری سکه موزه بانک سپه غنی ترین سکه های مربوط به ادوار مختلف تاریخ ایران نگهداری می شود.
رئیس هیئت مدیره بانک اظهار داشت:در گالری نقاشی بانک سپه برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی آثار از سهراب سپهری،ایران درودی،رضا مافی،صادق تبریزی،مسعود عربشاهی و سایر هنرمندان معاصر ایران رونمایی شد.
وی در خصوص گالری بانک سپه به روایت تاریخ گفت:این گالری تاریخچه بانکداری ایرانی بوده و طراحی فضای شعبه قدیمی بانک از اقدامات مهمی است که برای اولین بار در موزه های بانکی کشور صورت گرفته است.