تاپ خبر۲۴: طی برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده سالانه بانک شهر: بانک شهر ۱۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد مجامع عمومی عادی و فوق العاده سالانه بانک شهر با حضور بیش از۹۳ درصد از سهامداران در تاریخ ٣١ تیرماه سالجاری برگزار و با پیشنهاد مدیران و تصویب سهامداران با پرداخت […]

تاپ خبر۲۴: طی برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده سالانه بانک شهر: بانک شهر ۱۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد
مجامع عمومی عادی و فوق العاده سالانه بانک شهر با حضور بیش از۹۳ درصد از سهامداران در تاریخ ٣١ تیرماه سالجاری برگزار و با پیشنهاد مدیران و تصویب سهامداران با پرداخت مبلغ ۱۵۰ ریال به ازاء هر سهم به عنوان سود به سهامداران موافقت شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مجمع این بانک با گردهمایی نودو سه و سه دهم درصد از صاحبان سهام و حضور رئیس مجمع، صاحبان سهام و نمایندگان سهام داران عمده، سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد و مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره گزارش عملکرد بانک را به صاحبان سهام ارائه نمودند.
حسین محمد پورزرندی مدیر عامل بانک شهر ناپایداری سپرده ها، نامناسب بودن بازار پولی، عدم توازن در سودهای دریافتی و پرداختی، وجود موسسات مالی غیر مجاز ،افزایش هزینه تجهیز منابع و قیمت تمام شده پول، کاهش حاشیه سود، تداوم تحریم ها وکاهش فعالیت های بین المللی و محروم ماندن از کارمزدهای ارزی را از جمله چالش های فراروی بانک ها در سال گذشته خواند و گفت: عدم حضور در بازار آشفته نرخ سود سپرده ها، پیگیری وصول مطالبات، و حضور بیشتر در عرصه عمران و آبادانی شهرها از جمله اقدامات بانک شهر برای مقابله با این چالش ها بود.
در این مجمع همچنین سهامداران پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرسی قانونی صورت‌های مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ٩٣ با اکثریت آرا به تصویب و در رابطه با نحوه تقسیم سود و سایر موارد تصمیم گیری شد.
شایان ذکر است، سهامداران پس از تأیید صورت‌های مالی بانک شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد، برای عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ٩٣ و با توجه به تحقق EPS (سود هر سهم) ۳۱۲ ریالی سال٩٣ با پیشنهاد مدیران و تصویب سهامداران با پرداخت مبلغ ۱۵۰ ریال به ازاء هر سهم به عنوان سود به سهامداران موافقت شد.
حسابرس و بازرس قانونی نیز در اظهاراتی ضمن مطلوب ارزیابی کردن صورت‌های مالی این بانک، تاکید کردندکه صورت‌های مالی تهیه شده از تمام جنبه‌های با اهمیت و طبق استانداردهای حسابداری بوده و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی بانک را به نحو مطلوبی نشان می‌دهد.

خاطر نشان می سازد مجمع عمومی فوق العاده بانک شهر نیزبا حضور بیش از ۹۳ درصد از صاحبان سهام و نمایندگان سازمان بورس پس از مجمع عادی تشکیل شد .
مدیر عامل بانک شهر در این مجمع با اشاره به اهداف این بانک در حوزه افزایش سرمایه تصریح کرد: افزایش توان عملیاتی بانک به ویژه در اعطای تسهیلات، ظرفیت جذب سپرده‌ها، ارتقاء جایگاه بانک، توسعه خدمات ریالی و ارزی و… از مهم‌ترین اهداف افزایش سرمایه در بانک شهر است و به همین منظور اقدامات مهمی با تلاش همه همکاران به ویژه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ صورت گرفته است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طریق کسب EPS(Earn Per Share) در بخش‌های عملیات بانکداری و شرکت‌ها به منظور توزیع بین سهام‌داران و افزایش سرمایه بانک استفاده شده است.
مدیرعامل بانک شهر خاطرنشان کرد: با افزایش منابع بانک به منظور نیل به اهداف پیش‌بینی شده در سال جاری و افزایشEPS در دو بخش، بر اساس برنامه، EPS نخست از عملیات بانکداری به منظور توزیع بین سهام‌داران و EPS دوم نیز توسط شرکت‌ها برای افزایش سرمایه بانک شده است.
پورزرندی تصریح کرد: سرمایه بانک شهر تا سال۹۲ در حدود ۴هزار میلیارد ریال بود که از سال۹۳ تاکنون با دو جهش به ۴برابر یعنی به رقم ۱۶۰۰۰ میلیارد رسیده است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش سهام‌داران، مشتریان و همکاران در افزایش سرمایه و موفقیت‌های کسب شده برای بانک شهر، ابراز امیدواری کرد تا با تداوم این همکاری‌ها، بانک شهر بتواند به جایگاه واقعی خود در میان بانک‌های برتر کشور دست یابد.
گفتنی است با توجه به عملکرد مطلوب بانک طی سال مالی گذشته و اعتماد سهامداران به مدیران بانک و تکلیف مجمع به هیئت مدیره برای افزایش سرمایه بانک ، با توجه به مباحث مطرح شده در مجمع فوق العاده و استقبال اکثر سهامداران ،به منظور متعالی تر شدن آینده بانک شهر صاحبان سهام حاضر شدند تا با عدم تقسیم سود بین سهامدارن در سال جاری و منظور نمودن سود سهام برای افزایش سرمایه بانک حتی بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای افزایش سرمایه بانک را با فروش اموال خود تامین نمایند که با تقدیر هیئت مدیره بانک از حسن اعتماد مثال زدنی سهامداران ، مجمع مصوب نمود تا هیئت مدیره نسبت به ارائه سازوکار افزایش سرمایه از ۱۶۰۰۰ به ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات سهام داران و سود انباشتنه بنا بر درخواست سهام داران طی ۲ سال متوالی اقدام نماید.