تاپ خبر۲۴: شانزدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۹۶ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز بر روی سایت قرار گرفت. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این شماره از دوماهنامه، گفتگو ها و نوشتارهایی از ۵۰ مقام مسوول دولتی و کارشناسان اقتصاد […]

تاپ خبر۲۴: شانزدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۹۶ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز بر روی سایت قرار گرفت.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این شماره از دوماهنامه، گفتگو ها و نوشتارهایی از ۵۰ مقام مسوول دولتی و کارشناسان اقتصاد ایران آمده است که عملکرد ۱۱ ساله بورس کالای ایران را در مسیر شفافیت بررسی کرده اند.

مطلبی با عنوان «اگر بورس کالا نبود…» به قلم مصطفی موذن زاده سخن آغازین این شماره از دوماهنامه است. فردی که همه از او به عنوان پدر بورس فلزات تهران یاد می کنند.

در ادامه سخنانی از اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، محمود حجتی پیرامون عرضه محصولاتی همچون گندم، محصولات صنعتی و معدنی و کشاورزی منتشر شده است. سپس مطالبی از جعفر سرقینی، معاون معدنی وزارت صمت و رضا ویسه، معاون نظارت و هماهنگی معاون اول رییس جمهور را می خوانید.

پس از عبور از سخنان نمایندگان مجلس و اعضای اتاق بازرگانی، کارنامه ۱۱ ساله بورس کالا از دریچه آمار ارزیابی شده است.

«سلامت اقتصاد در گرو توسعه بورس کالا» عنوان مطلبی است که در گفتگو با مهدی کرباسیان مطرح شده است. در صفحه ای دیگر، اردشیر سعدمحمدی، قائم مقام ایمیدرو نیز از «مسیر انحرافی در نبود بورس کالا» سخن گفته است.

گفتگو با شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مطلب دیگری است که با تیتر «دولت به بورس کالا اعتماد دارد» منتشر شده است.

در مطلبی دیگر، گفتگو با حامد سلطلانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران را می خوانید که با عنوان « محصولات کشاورزی در راه بازار مشتقه» در این شماره آمده است.

در ادامه نیز مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اثرات راه اندازی بورس در حوزه فلزات را بررسی کرده است.

در ادامه یادداشت و گفتگوهایی از ۸ کارشناس اقتصادی را پیرامون عملکرد ۱۱ ساله بورس کالا و نقش آن در اقتصاد را می خوانید.

گزارش آماری از عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری بورس کالای ایران در بازارهای مختلف با عنوان «رشد متغیرها در بازار فیزیکی و مالی» پایان بخش فصل اول این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا می باشد.

در فصل صنعتی و معدنی، گفتگوهایی از مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، مدیرعامل شرکت کالسیمین و دبیر انجمن فولاد منتشر شده است.

همچنین گزارش هایی با عنوان «تاثیر تنش تجاری بر عملکرد شرکت های مس» و « بررسی تاثیر جنگ تجاری بر صنعت فولاد و سهام شرکت های فولادی» به وضعیت بازارهای جهانی پرداخته است.

در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز گفتگو با مدیر طرح ها و عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تیتر «توسعه صنعت پتروشیمی با راه اندازی بورس کالا» منتشر شده است.

«بلوغ مهمترین بازار کالایی»، «یک دهه تلاش برای ایجاد بستری شفاف» و «تاریخ آشفته قیمت نفت» دیگر گزارش های این بخش از دوماهنامه شماره ۱۶ است.

گفتگو با عباس پاپی زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص لزوم اجرای قیمت تضمینی گندم، مطلب آغازین بخش کشاورزی دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا است.

«بازار ۴۰ هزار میلیاردی طلای سرخ» نیز عنوان گزارشی است که در خصوص آمار معاملات بازار قراردادهای آتی زعفران از زمان شروع تا پایان شهریور ماه امسال، به رشته تحریر در آمده است.

در بخش بازار مشتقه به عنوان آخرین بخش، مطلبی در خصوص تضمین آتیه زعفران در بازار آتی را می خوانید و در مطلب بعدی، نویسنده به گفتگو با کارشناس مسائل اقتصادی پرداخته است.

صفحات پایانی این شماره از دوماهنامه هم به تصاویری از بورس کالای ایران در گذر زمان اختصاص یافته است.

شایان ذکر است نسخه الکترونیک مجله علاوه بر سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران، در پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر نیز قابل دسترس است.