تاپ خبر۲۴: مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید ، در منزل آیت اله نوری همدانی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد . دکتر عبدالناصر همتی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت نظام بانکی ، ابراز داشت :بانک ها بالغ بر ۸۷ […]

تاپ خبر۲۴: مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید ، در منزل آیت اله نوری همدانی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفت و گو کرد .

دکتر عبدالناصر همتی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت نظام بانکی ، ابراز داشت :بانک ها بالغ بر ۸۷ درصد تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارند و ناگزیر باید در طرح های بزرگ حضور یابند تا آن طرح ها تحقق یابد .
دکتر همتی حجم انتظارات از سیستم بانکی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود : بانک ها باید مورد حمایت قرار گیرند تا اقتصاد به حرکت درآید البته دولت هم بطور جدی این موضوع را در دستور کار قرار داده است .
وی در ادامه گفت : با اجرایی شدن برجام شرایط خوبی برای بانک ها ایجاد شده و تغییرات زیادی در این چند ماه اخیر در فعالیت های بین المللی بانک ها بوجود آمده است . در اثر تلاش های صورت گرفته و رفع تحریم ها ، جایگاه این بانک همانند گذشته ارتقاء یافته و آن اعتمادی که قبلا مردم به این بانک داشتند افزایش یافته است و این بانک بعنوان بزرگترین بانک کشور از نظر منابع و امکانات با تمام توان در حال ارائه خدمات به مردم کشور است .
دکتر همتی تصریح کرد : بانک ملی ایران سیاست های خود در سال جاری را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ، صادرات و اشتغال تنظیم کرده است .
آیت اله نوری همدانی نیز در این دیدار با عرض خیر مقدم به مسئولان بانک ملی ایران و تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین نظام اقتصادی اسلام و انواع عقود اسلامی پرداخت و گفت : پول باید در اجتماع ، چرخش و گردش داشته باشد و از طرف افراد دارنده پول در اختیار صاحب نیروی کار و فاقد سرمایه قرار گیرد تا بدین وسیله چرخ تولید و اقتصاد جامعه به درستی بچرخد . اشتغال و کار ایجاد شود و کشور آباد گردد .
ایشان با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص حرمت ربا ، خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای هماهنگ تر ساختن بانکداری با شرع مقدس شد و ابراز داشت : ربا گناه بسیار بزرگی است و در هر زمان و مکانی باعث تخریب و انحطاط است و بانک ها باید به شدت از آن پرهیز کنند .
آیت اله نوری همدانی ، بانکداری غربی را شکل گرفته بر اساس ربا و قرض پول در برابر پول عنوان و تاکید کرد : اسلام این را قبول ندارد که پول در برابر پول باشد و بانک ها باید پول خود را در راه گسترش زراعت ، صنعت و تولید مصرف کنند . پول ها باید در اختیار افرادی که قدرت کار دارند ولی فاقد سرمایه هستند ، قرار گیرد و این همان اقتصاد مقاومتی است .
دیدار دکتر همتی و ایت اله نوری همدانی پایان بخش سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به شهر مقدس قم بود.