تاپ خبر۲۴: نمایشگاه CES 2015 در شهر لاس‌وگاس ایالات‌متحده برگزار شد و طی آن مانند هرسال، شرکت‌های مطرح فناوری دنیا، به ارائه جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند. شرکت پیشرو سامسونگ الکترونیکس نیز که در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت، به معرفی و ارائه محصولات خود در زمینه‌های مختلفی از جمله لوازم‌خانگی […]

تاپ خبر۲۴: نمایشگاه CES 2015 در شهر لاس‌وگاس ایالات‌متحده برگزار شد و طی آن مانند هرسال، شرکت‌های مطرح فناوری دنیا، به ارائه جدیدترین محصولات و نوآوری‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند. شرکت پیشرو سامسونگ الکترونیکس نیز که در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت، به معرفی و ارائه محصولات خود در زمینه‌های مختلفی از جمله لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری پرداخت و موفق شد درمجموع ۸۰ جایزه در این نمایشگاه کسب کند.

از میان تمام محصولات سامسونگ، هفت نوآوری بیش از بقیه موردتوجه قرار گرفتند و برنده جوایز گوناگون شدند. نوآوری‌هایی که در جهت تحقق هدف این شرکت برای ارتقای سطح زندگی مردم، طراحی و تولید شده‌اند.  نرم‌افزار کلوپ سرآشپزهای سامسونگکلوپ سرآشپزهای سامسونگ که با حضور سرآشپزهای سرشناس دنیا در سال ۲۰۱۳ تشکیل شد، در نهایت به خلق مجموعه لوازم برقی تخصصی آشپزی منجر شد که عملکرد آشپزخانه را متحول کرده است. اپلیکیشن مجموعه سرآشپزها که مخصوص تبلت‌ها طراحی شده، مجموعه‌ای جالب از دستورهای آشپزی در خانه و دستورالعمل‌های ویژه شرکای حرفه‌ای سامسونگ در حوزه آشپزی چون بیگ‌آوِن (BigOven)، بُن اَپتیت (Bon Appétit)، شف فید (Chefs Feed)، سَوور (Saveur) و انستیتوی آشپزی آمریکا (Culinary  Institute of America)است.

این اپلیکیشن شامل نکاتی تخصصی و منحصربه‌فرد از طرف سرآشپزها و همچنین حاوی ویدیوهایی است که شیوه استفاده از لوازم برقی مجموعه سرآشپز را آموزش می‌دهد.اجاق‌گازهای Flex Douبه کمک سری جدید اجاق‌گازهای بدون تکیه‌گاه فلکس دو (Flex Duo) می‌توان هم‌زمان دو غذای متفاوت را در دو قسمت مجزای فر در دماهای متفاوت و با کمترین انتقال بو و مزه طبخ کرد. سامسونگ در این اجاق‌برقی سه در جدا طراحی کرده تا بتوان سه ترکیب متفاوت پخت‌وپز را برای هر غذایی استفاده کرد. این نوآوری در نمایشگاه امسال موفق به کسب سه جایزه مختلف از جمله بهترین نوآوری نمایشگاه سال ۲۰۱۵ شد.ماشین لباسشویی  Activewashسامسونگ در آخرین مدل ماشین لباسشویی خود، اکتیو واش (Activewash) که موفق به کسب سه جایزه در نمایشگاه امسال شد، یک سینک روی لباسشویی تعبیه کرده تا بتوان شستشویی کامل انجام داد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، فناوری سوپر اسپید (SuperSpeed) است. با کمک این فناوری می‌توان در عرض ۳۶ دقیقه حجم زیادی از لباس‌ها را شست. این اولین محصول سامسونگ به شمار می­آید که با هدف صرفه‌جویی در زمان ساخته شده است.جاروبرقی VR9000جاروبرقی جدید شرکت سامسونگ، درواقع یک روبات تمیزکننده است. این جاروبرقی به قدری قوی است که می‌تواند تراشه‌های چوب را نیز از روی فرش جمع‌ کند. این دستگاه با قدرت مکش ۶۰ برابر بیشتر از جاروبرقی‌های معمولی می‌تواند سطوح چوبی و لمینیت را هم تمیز کند. این روبات هوشمند با داشتن حسگر با زاویه دید کامل (FullView Sensor) قادر است همه موانع را در مسیر خود تشخیص دهد و همچنین برای اطمینان از تمیز شدن گوشه و کنار خانه، نقشه‌ای از خانه را در حافظه خود نگهداری می‌کند. این روبات به هنگام کامل شدن فرآیند کار یا کم شدن باتری به سمت ایستگاه خود بازمی‎‌گردد.

سرویس پخش آنلاین Milk VRسامسونگ در نمایشگاه امسال سرویس Milk VR را برای پخش موزیک و فیلم معرفی کرد. با گسترش این سرویس، از این به بعد کاربران می‌توانند Milk Video را بر روی تلویزیون‌های خود داشته باشند. این سرویس همچنین برای کاربران Gear VR نیز قابل ‌استفاده خواهد بود و کاربران می‌توانند فیلم­هایی با کیفیت بالا را استریم یا دریافت کنند و تجربه استریم ویدیوهای۳۶۰ درجه و شبکه‌های واقعیت مجازی را برای ورزش، موسیقی، فیلم و … داشته باشند.کارت حافظه  SSD T1کارت حافظه SSD سامسونگ، به USB 3.0 مجهز است و می‌تواند با سرعت ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه، داده‌ها را انتقال دهد. سامسونگ T1 با ظرفیت‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه می‌شود و ابعاد آن تنها به اندازه یک کارت ویزیت است.

این کارت حافظه نیز در CES امسال موفق به کسب هشت جایزه، از جمله عنوان بهترین کارت حافظه در میان بهترین‌های CES، از سوی نشریه PC Mag شد.تلویزیون هوشمند سری SUHDسری جدید تلویزیون‌های سامسونگ، در سه مدل JS9500،JS9000 ، JS8500 و در اندازه‌های ۴۸ تا ۸۸ اینچ عرضه می‌شوند. در تولید این محصولات از فناوری نیمه‌رساناهای نانو کریستال استفاده شده است. این فناوری با انتقال رنگ‌های مختلف نور، برحسب اندازه آن‌ها به بالاترین درجه خلوص رنگ دست پیدا کرده است. در حقیقت با استفاده از این فناوری، تلویزیون‌های SUHD به میزان ۶۴ برابر بیشتر از تلویزیون‌های عادی وضوح و گیرایی رنگ خواهند داشت. این تلویزیون قادر به تولید رنگ سیاهی، تیره‌تر بوده و شفافیت آن تا ۲٫۵ برابر بیشتر از تلویزیون‌های عادی است. مدل JS9500 در نمایشگاه امسال موفق به کسب هشت جایزه مختلف از جمله بهترین تلویزیون CES 2015 از سوی دیجیتال ترندز (Digital Trends) شد.