تاپ خبر۲۴: شرکت سامسونگ از جدیدترین نوآوری‏های خود در فناوری نمایشگرهای میکرو ال‎ای‎دی ماژولار در رویداد نگاه اول (First Look) نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد. این فناوری پیشرفته در قالب یک نمایشگر ۷۵ اینچی جدید، یک نمایشگر وال (Wall) 219 اینچی و چند نمایشگر دیگر در اندازه‏ها وشکل‏های جدید رونمایی شد. فناوری نمایشگرهای ال‎ای‎دی‎ ماژولار […]

تاپ خبر۲۴: شرکت سامسونگ از جدیدترین نوآوری‏های خود در فناوری نمایشگرهای میکرو ال‎ای‎دی ماژولار در رویداد نگاه اول (First Look) نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد.

این فناوری پیشرفته در قالب یک نمایشگر ۷۵ اینچی جدید، یک نمایشگر وال (Wall) 219 اینچی و چند نمایشگر دیگر در اندازه‏ها وشکل‏های جدید رونمایی شد. فناوری نمایشگرهای ال‎ای‎دی‎ ماژولار سامسونگ قبل از این به عنوان برنده جایزه بهترین نوآوری در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده بود.
یانگهی هان، معاون بخش نمایشگرهای سامسونگ می‎گوید: «سامسونگ دهه‏هاست که به عنوان پیشتاز حوزه فناوری‎های نمایشگرهای نسل آینده حضور داشته است. فناوری میکرو ال‎ای‎دی ما پیشتاز تحول در نمایشگرهای هوشمند و قابل ترکیب‎بندی است که در همه حوزه‎ها عملکردی درخشان و عالی داشته‎اند. میکرو ال‎ای‎دی‎های سامسونگ هیچ محدودیتی نداشته و فرصت‎های استفاده از آنها بی نهایت است».

میکرو ال‎ای‎دی در ابعاد ۷۵ اینچی و وال ۲۱۹ اینچی
نمایشگرهای میکرو ال‎ای‎دی سامسونگ مجهز به پیشرفته‎ترین فناوری‏های خودنورده با امکان ترکیب‎بندی در حالت‏های مختلف هستند و در عین حال از نظر کیفیت تصویر، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلف و طراحی نیز در سطحی فوق‏العاده قرار دارند. این نسل جدید از نمایشگرها از چندین ماژول مجزای میکرو ال‎ای‎دی ساخته می‎شوند که هرکدام میلیون‏ها چیپ ال‏ای‏دی میکروسکوپی با رنگ‏های قرمز، سبز و آبی را در خود جای داده‎اند که توانایی تولید نور مجزا و ایجاد رنگ‎هایی چشمگیر را بر روی صفحه نمایشگر دارند. به این ترتیب کیفیت تصویر نهایی از تمامی نمایشگرهای موجود در بازار بسیار فراتر می‎رود.
شرکت سامسونگ سال گذشته و در همین نمایشگاه CES نمایشگر وال را در اندازه ۱۴۶ اینچی معرفی کرد که خود متشکل از ماژول‎های میکرو ال‎ای‎دی بود و توانست با جلب نظر مساعد منتقدان، جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد. سامسونگ با استفاده از پیشرفت‎های گسترده خود در دسته‎بندی نیمه هادی های فوق‎ریز توانست فاصله میان چیپ‎های میکروسکوپی ال‏ای‏دی‏ها را کم کرده و به این ترتیب موفق به تولید نمایشگرهای میکر ال‎ای‎دی ۴K با اندازه‏های کوچکتر تا ۷۵ اینچ شود که حتی برای خانه‏ها نیز قابل استفاده هستند.
با توجه به ماژولار بودن میکرو ال‎ای‎دی، این فناوری به کاربران امکان می‎دهد شکل نمایشگر خود را متناسب با فضای موردنظر یا اتاق خودشان تغییر دهند. با اضافه کردن ماژول می‎توان اندازه نمایشگر را تا ابعاد دلخواه بزرگ کرد. این قابلیت همچنین به کاربران امکان می‏دهد حتی در اندازه‏های نامتعارفی مثل ۹در ۳، ۱ در ۷ یا ۵ در ۱ هم نمایشگر موردنظرشان را متناسب با نیاز خودشان و زیبایی فضای کارشان، ایجاد کنند.
فناوری میکرو ال‎ای‎دی‎های سامسونگ توانسته است کیفیت تصویر را بدون توجه به اندازه یا شکل نمایشگر نهایی، به شکل چشمگیری ارتقا دهد. حتی اگر شما ماژول‌‎های جدیدی را به نمایشگر کنونی خود اضافه کنید، باز هم میکرو ال‎ای‎دی‎های سامسونگ می‎توانند رزولوشن نهایی را ارتقا دهند و البته در عین حال فشردگی پیکسل تصویر را هم حفظ کنند. این نمایشگرها می‎توانند هر محتوایی را چه با نسبت استاندارد ۱۶:۹ و چه با استاندارد عریض ۲۱:۹ و یا حتی نسبت‎های نامتعارف مانند ۳۲:۹ و حتی ۱:۱ پخش کنند بدون آنکه کیفیت تصویر کوچکترین افتی داشته باشد.
نهایتا با توجه به آنکه نمایشگرهای میکرو ال‎ای‎دی‎ سامسونگ بدون حاشیه هستند، حتی اگر ماژول جدیدی اضافه کنید هیچ فاصله‎ای بین ماژول‎های متعدد ایجاد نمی‏شود. در نهایت تصویر با کیفیتی عالی و بدون هیچ فاصله‎ای روی کل نمایشگر نشان داده شده و به بهترین شکل زیبایی محیط زندگی شما را ارتقا می‌دهد.