تاپ خبر۲۴: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارسال نامه ای رسمی، از عملکرد و زحمات چشمگیر همراه اول در اربعین امسال تقدیر کرد. به گزارش تاپ خبر ۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در نامه ای که به امضاء حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات […]

تاپ خبر۲۴: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارسال نامه ای رسمی، از عملکرد و زحمات چشمگیر همراه اول در اربعین امسال تقدیر کرد.

به گزارش تاپ خبر ۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در نامه ای که به امضاء حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده، رگولاتوری «از زحمات چشمگیر، پیگیری های مداوم و همکاری ”همراه اول“ که منجر به ارائه خدمات بهتر به زائرین گردید» قدردانی کرده است.

در این نامه خطاب به وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) آمده است: «با عنایت به لزوم تأمین ارتباطات پایدار، توسعه نقاط ارائه خدمت و افزایش سطح پوشش اپراتورهای سیار به منظور بهره مندی خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) از ارتباطات مناسب در ایام اربعین حسینی، از زحمات چشمگیر، پیگیری های مداوم و همکاری آن شرکت که منجر به ارائه خدمات بهتر به زائرین گردید، قدردانی شده و امیدواریم که خداوند توفیق خدمتگزاری بیشتر و با کیفیت تر به مردم به ویژه در ایام اربعین را به همه عنایت کند.»

بر اساس این گزارش، تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۳۹ سیم کارت منحصر به فرد همراه اول در بازه زمانی۱۲ آبان تا ۳ آذر، در عراق روشن شده است (سیم کارت منحصر بفرد، نه تجمعی روزهای مذکور که معیار محاسبه برخی اپراتورها بوده است) و ترافیک مکالمات نسبت به سال گذشته حدود ۲/۵ برابر افزایش داشته است.

در ترافیک دیتا از طریق وای فای اول، از ۲۰ آبان تا ۵ آذر ماه تعداد کاربران یکتا ۶۷۳ هزار و ۲۴۵ نفر بوده، در حالیکه در سال قبل، ۱۶۶ هزار و ۴۰۷ نفر از این سرویس استفاده کردند. همچنین تعداد کل اتصال به شبکه ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۴۵ بار بوده، در حالیکه که در سال گذشته ۶۱۱ هزار و ۶۵۱ بار بوده است. گفتنی است حجم کل ترافیک دیتا از طریق وای فای (دانلود و آپلود) ۲۵/۷ ترابایت بوده، درحالی که سال گذشته ۱۹/۶ ترابایت مصرف شده بود، همچنین در همین بازه زمانی ترافیک اینترنت(mobile data) همراه اول در عراق به بیش از ۸ ترابایت رسید.

همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده بود، در نجف اشرف در اطراف حرم امیرالمومنین (ع) و صحن حضرت زهرا (س)، کربلا در بین الحرمین، کاظمین در مسیرهای منتهی به حرم و همچنین به منظور پوشش ارتباطی بهتر زائرین پیاده روی اربعین حسینی، از طریق کیوسک های وای فای در بیش از ۱۵۰ نقطه بین راه نجف تا کربلا (در فواصل حداکثر یک کیلومتری) و موکب های مهم، وای فای همراه اول ارائه شد که مشترکین همراه اول ، در تمام این مناطق به صورت کامل و مشترکین سایر اپراتورهای عراقی و ایرانی از جمله اپراتورهای دوم و سوم به عنوان مهمان و به صورت موردی؛ از سرویس وای فای رایگان همراه اول استفاده کردند.

این گزارش می افزاید: در اربعین امسال در مرزهای ایلام و مهران ۴۱ سایت نسل دو، ۱۷ سایت نسل سه و ۷ سایت نسل چهار ایجاد شده در حالیکه در اربعین سال قبل، فقط ۳۳ سایت نسل دو و ۵ سایت نسل سه وجود داشته است. در مرز چذابه نیز ۷ سایت نسل دو، ۶ سایت نسل سه و ۷ سایت نسل چهار راه اندازی شده، در حالیکه در اربعین سال گذشته تنها ۳ سایت نسل دو و ۲ سایت نسل سه راه اندازی شده بود. همچنین امسال در مرز شلمچه ۶ سایت نسل دو، ۶ سایت نسل سه و ۵ سایت نسل چهار راه اندازی شد، در حالیکه در سال گذشته ۴ سایت نسل دو و ۲ سایت نسل سه راه اندازی شده بود.

به عبارت دیگر در اربعین امسال در مناطق مرزی ۵۴ سایت نسل دو، ۲۹ سایت نسل سه و ۱۹ سایت نسل چهار راه اندازی شد، در حالیکه در اربعین سال گذشته فقط ۴۰ سایت نسل دو و ۹ سایت نسل سه راه اندازی شده بود.