تاپ خبر۲۴:در جریان برگزاری جشن هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران از سرود جدید این بانک با نام «این بانک، ملی است» رونمایی شد.  سرود «این بانک، ملی است» در مایه بیات اصفهان ساخته شده که ضمن بهره‌برداری از امکانات جهانی موسیقی، یک اثر کاملاً ایرانی است که در حوزه موسیقی پاپ سنتی […]

تاپ خبر۲۴:در جریان برگزاری جشن هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران از سرود جدید این بانک با نام «این بانک، ملی است» رونمایی شد.

 سرود «این بانک، ملی است» در مایه بیات اصفهان ساخته شده که ضمن بهره‌برداری از امکانات جهانی موسیقی، یک اثر کاملاً ایرانی است که در حوزه موسیقی پاپ سنتی قرار می‌گیرد. امور ضبط و مسترینگ اثر در استودیوی بل به عنوان بزرگترین استودیوی خاورمیانه با نظارت یکی از بهترین کارشناسان صدا و حضور چند نوازنده و گروه کر انجام شد.

از ویژگی‌های اثر مذکور این است که ضمن شکوهمند بودن، در آغاز از آرامش خاصی بهره‌ برده و به القای حس رضایتمندی پس از یک کار سخت و بزرگ (۸۵ سال تلاش) کمک می‌کند. شعر اثر به شرح این نکته می‌پردازد که آجر به آجر این بنای عظیم از جان یکایک ایرانیان غیور چیده شده و این تحولی بزرگ در استقلال ایران و قطع دست‌اندازی بیگانگان بر سرمایه‌های این مرز و بوم بوده است. اثر در ادامه به توصیف غیرمستقیم اهمیت زحمات مردم و کارکنان بانک ملی ایران در ساخت ایرانی پرشکوه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این اثر با شعری از علی ‌محمد مسیحا از کارکنان روابط عمومی این بانک با سابقه چاپ دو مجموعه شعر، آهنگسازی چهره معروف موسیقی کشور فواد حجازی تنظیم‌کننده آثار خاطره‌انگیزی از محمد اصفهانی، علیرضا عصار و خشایار اعتمادی و با صدای میثم قاضی میرسعید از کارکنان بانک ملی استان البرز در جریان جشن ۸۵ سالگی این بانک اجرا شد.