تاپ خبر۲۴ : خیلی‌ها معتقدند آشپزی نوعی هنر است و مثل هر هنر دیگری، جدا از ذائقه و توانایی فردی، موفقیت نهایی شما بستگی به داشتن مواد مناسب و ابزارهای کارآمد دارد. من هم با این دیدگاه موافقم. از آن جمله آدم‌هایی هستم که از آشپزی کردن لذت می‌برم و آماده‌ کردن غذایی خوش رنگ […]

تاپ خبر۲۴ : خیلی‌ها معتقدند آشپزی نوعی هنر است و مثل هر هنر دیگری، جدا از ذائقه و توانایی فردی، موفقیت نهایی شما بستگی به داشتن مواد مناسب و ابزارهای کارآمد دارد.

من هم با این دیدگاه موافقم. از آن جمله آدم‌هایی هستم که از آشپزی کردن لذت می‌برم و آماده‌ کردن غذایی خوش رنگ و لعاب و در عین حال خوشمزه، مثل آفریدن یک اثر هنری برایم لذت بخش است.
به دلیل همین نگاه در خرید مواد غذایی و روش‌های نگهداری این مواد خیلی دقت می‌کنم. آنها را از فروشگاه‌های معتبری تهیه می‌کنم که مطمئنم هم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و هم کیفیت را. برای خرید وسایل مختلف آشپزی از ظروف و ملاقه و کفگیر تا اجاق گاز همیشه سراغ برندهای معتبری میرم که کیفیت و رضایت مشتری برایشان نه یک شعار که یک معیار باشد.
شاید یکی از وسایل آشپزی که کمتر از حد لازم به آن توجه می‌شود اما در همه مراحل آشپزی کاملا تاثیرگذار است یخچال فریزر باشد. کسانی که مثل من به آشپزی و رنگ‌ولعاب غذای نهایی‌شان اهمیت می‌دهند خیلی خوب متوجه حرف من می‌شوند که داشتن یک یخچال فریزر مناسب حتی در انتخاب غذا برای مهمانی‌هایمان هم کمک‌مان می‌کند. اگر احساس می‌کنید غلو می‌کنم معیارهای خودم در انتخاب یخچال فریزر جدیدم یعنی مدل چهار درب رومانو سامسونگ را برای‌تان توضیح می‌دهم تا ببینید حرفم اصلا چیز عجیبی نیست:
انتخاب غذا
استارت کار آشپزی با همین انتخاب می‌خورد. اما همین انتخاب یکی از سخت‌ترین کارهاست. شده تا یک ساعت به این فکر کردم که چه غذایی بپزم و گزینه‌ خوبی به ذهنم نرسیده. اما کمکی که یخچال فریزر رومانوی سامسونگ به من کرده این بود که بخاطر قابلیت شوکیس، وقتی درب یخچال رو باز می‌کنم تقریبا همه مواد غذایی موجود جلوی چشم‌ام قرار می‌گیرند و برای هر هنرمندی همین کافی‌ست تا همه سوژه‌های ممکن با این مواد اولیه به ذهنش برسد.
این قابلیت که برخی هم به اون فضای یخچال در یخچال می‌گویند دو محفظه کشویی و یک بخش ثابت دارد که من مواد غذایی پرمصرف را داخل آنها قرار می‌دهم تا کمتر نیاز به باز کردن درب دوم یخچال داشته باشم.
پخت غذا
مثل نقاشی که ترجیح می‌دهد تمام حواسش را روی بوم متمرکز کند و کمترین حواس‌پرتی را نداشته باشد. من هم در وقت آشپزی همه حواسم به این است که مواد داخل قابلمه به همان شکل و اندازه‌ای که می‌خواهم پخته یا سرخ شوند.
حالا دستیار جدیدم یعنی یخچال فریزر رومانوی سامسونگ به من امکان داده که هر ماده غذایی را در بخشی مختص خودش بچینم که این یعنی وقتی دنبال سس برای اضافه کردن به غذا می‌گردم نیازی نیست همه طبقات را بگردم. تنها کافی‌ست دستم را دراز کنم و آن را از طبقه مخصوص خودش بردارم. محفظه فلکس زون (FlexZone) هم که خودش یک شاهکار است. این محفظه سه حالت خنک‌کنندگی مختلف دارد که بسته به موادی که در‌آن قرار می‌دهید و با تغییر حالت خنک‌کنندگی می‌توانید آن را از محفظه یخچال به محفظه‌ای سردتر و نهایتا به یک محفظه فریزر تبدیل کنید.
در ضمن چون همه بخش‌های مختلف این یخچال بصورت یکسان سرد می‌شود دیگر اجباری ندارم که مواد غذایی حساس را در طبقات بالاتر بچینم. یعنی تنها معیاری که برای چیدن مواد داخل یچخال دارم این است که خودم چطور راحت‌ترم. چون با ۲۸ فوت فضایی که این یخچال در اختیارم گذاشته دیگر نگران پر شدن آن به زود‌ی‌ها نیستم.
یک شاهکار هنری
اما هرچقدر هم که هنر به خرج بدهم رنگ و لعاب و مزه غذای نهایی خیلی بسته به تازگی و رنگ و ظاهر مواد اولیه دارد. دستیار تازه من اینجا هم هنر خود را نشان می‌دهد.
یخچال فریزر رومانو سامسونگ سیستم سرمایش سه‌گانه دارد. یعنی هوا در هر بخش از این یخچال فریزر بزرگ، جداگانه گردش می‌کند. به این ترتیب بوی مواد غذایی با هم ترکیب نمی‌شود. پس گوشتی که برای خورش قیمه بیرون آورده‌ام دیگر بوی ماهی شب عیدم را نمی‌دهد.
در این یخچال از فناوری «خنک‌کنندگی دقیق» استفاده شده، یعنی دمای داخل یخچال و میزان و نوع تغییر آن به شکلی دقیق کنترل می‌شود تا مواد غذایی برای مدتی طولانی همان طعم و بوی روزهای اول را حفظ کنند. از طرفی تغییرات دمای بخش فریزر را هم طوری تنظیم می‌کند که دیگر مواد منجمد‌تان در زمان پختن بخاطر اختلاف دمای لایه رویی و داخلی مواد نخواهند سوخت و این یعنی رنگ و بوی آنها در غذای نهایی همانی می‌شود که شما می‌خواهید.
و البته زیبا
جدا از همه این کارهایی که دستیار جدیدم برایم انجام می‌دهد، زیبایی ظاهر و حتی محفظه‌های داخلی آن به اندازه‌ای است که حضور آن در آشپزخانه من کاملا چشمگیر است. برای هر هنرمندی داشتن محیطی به این زیبایی می‌تواند به خلاقیت بیشتر و جذاب‌تر شدن اثر نهایی‌اش کمک کند.
هنر یا بخشی از کار روزانه، هر نگاهی که داشته باشیم آشپزی هر روز با ما است. حال اگر آشپزی‌برایتان هنر است، رومانوی سامسونگ به شما کمک می‌کند شاهکار نهایی را زیباتر و دلپذیرتر از کار درآورید، اگر هم نگاه‌تان به آشپزی، بخشی از کار روزانه است، این دستیار حرفه‌ای و متمایز انجامش را برای‌تان ساده‌تر می‌کند.