تاپ خبر۲۴:معاون سیمای رسانه ملی در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی گفت:برای ارتقائ جایگاه روابط عمومی در کشور باید بیشتر تلاش کرد . علی دارابی امروز در این همایش که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این‌که روابط عمومی‌ها خود یک رسانه‌ی موثر و تأثیرگذارند‌ افزود : روابط عمومی باید یک سازمان یاددهنده […]

تاپ خبر۲۴:معاون سیمای رسانه ملی در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی گفت:برای ارتقائ جایگاه روابط عمومی در کشور باید بیشتر تلاش کرد .

علی دارابی امروز در این همایش که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این‌که روابط عمومی‌ها خود یک رسانه‌ی موثر و تأثیرگذارند‌ افزود : روابط عمومی باید یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده باشد و آموزش در این نهاد باید بر پایه‌ی توسعه استوار شود .

دارابی گفت : تاکنون روابط عمومی‌ها در عرصه های مختلف خدمات زیادی داشتند و منشأ اثر بودند و بسیاری از خدمات نظام از طریق آن‌ها منعکس شده است، اما با این همه، چرا هنوز در ساختار برنامه‌ریزی و بودجه‌ی کشور نقش جدی ندارند و از کل اعتبارات سالانه، کمتر از پنج درصد آن به حوزه‌ی فرهنگ تعلق می‌گیرد.

وی افزود : روابط عمومی‌ها به جای این‌که تبلیغات‌محوری باید پژوهش‌محور باشند چون دوران تبلیغات گران و لوکس گذشته است و روابط عمومی‌ها هم هیچ‌گاه دارای چنین بودجه‌ای نبوده‌اند .

دارابی با اشاره به این‌که باید در اصول سامان‌دهی روابط عمومی‌ها در عصر حاضر رویکردها و راهبردها را تغییر دهیم تصریح کرد: باید از دوران روابط عمومی همه‌کاره و هیچ‌کاره فاصله بگیریم و روابط عمومی توأم با برنامه را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم .

دارابی با تأکید بر این‌که باید جامعه‌ی مدنی بزرگ‌تری داشته باشیم‌ اظهار کرد: اندازه‌ی دولت‌ها باید کوچک‌تر شود و در چنین جامعه‌ای روابط عمومی‌ها نقش جدی دارند. بنابراین روابط عمومی‌ها باید مسأله‌شناسی و فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار دهند و در بهره‌وری و انسجام سازمانی نقشی محسوس و قابل اندازه‌گیری داشته باشند.

معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران یادآوری کرد: روابط عمومی، حکومت بر قلب‌هاست و نمی‌توان با لوازم مکانیکی به آن دست پیدا کرد. امروزه کسانی در دنیا قدرت بیشتری دارند که دارای اطلاعات بیشتری هستند. بنابراین روابط عمومی بالاترین و قدرت‌مندترین بخش یک نهاد است.