تاپ خبر۲۴: شاپور محمدیبازار آتی ارز به سرعت پس از یکسان سازی نرخ ارز با توافقات کامل میان بانک مرکزی و بازار سرمایه راه اندازی می شود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،دکتر محمدی در ادامه نشست خبری به بازار مشتقه ارزی اشاره کرد و گفت: یکسان سازی نرخ ارز از پیش شرط های […]

تاپ خبر۲۴: شاپور محمدیبازار آتی ارز به سرعت پس از یکسان سازی نرخ ارز با توافقات کامل میان بانک مرکزی و بازار سرمایه راه اندازی می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،دکتر محمدی در ادامه نشست خبری به بازار مشتقه ارزی اشاره کرد و گفت: یکسان سازی نرخ ارز از پیش شرط های راه اندازی بازار مشتقه ارز و به عبارت بهتر بازار آتی ارز به شمار می رود.

وی افزود: سازمان بورس و مجموعه بازار سرمایه ارتباط و تعاملات خوبی با بانک مرکزی دارد که براساس توافقات انجام شده بازار آتی ارز به سرعت پس از یکسان سازی نرخ ارز راه اندازی خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بازار آتی ارز در راستای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز راه اندازی خواهد شد.

دفاع تمام قد از عملکرد بورس کالا

محمدی در ادامه به جلسه شورای رقابت که به چگونگی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اختصاص داشت اشاره کرد و گفت: بنده در این جلسه بر اساس وظایف سازمانی و قانونی از عملکرد بورس کالا در حوزه پتروشیمی دفاع کردم و معتقدم که بورس کالا شفاف تر از همه مکانیسم هایی است که می توان برای تنظیم، تعادل و مدیریت صحیح یک بازار مورد استفاده قرار گیرد

وی با بیان این که هیچ بازاری بدون اشکال نیست افزود: در جلسه شورای رقابت عنوان شد حتی اگر اشکالات کوچکی در روند معاملات بورس کالای ایران باشد این انعطاف پذیری وجود دارد که با همفکری فعالان صنعت پتروشمی این اشکالات رفع شود، اما این که بخواهیم معاملات محصولات پتروشیمی را از بورس خارج کنیم به هیچ عنوان علمی و منطقی نیست.

رییس سازمان بورس افزود: در دنیا حرکت همه بازارها به سمت بورسی شدن است بنابراین ما نیز در نباید حرکت رو به عقب داشته باشیم.

محمدی تاکید کرد: با ارائه راهکارها و توسعه ابزارهای جدید به دنبال توسعه صنعت پتروشیمی هستیم، چرا که تقویت ابزارهای جدیدی در بورس های کالا و انرژی از اولویت های بازار سرمایه است، بنابراین در تلاش هستیم تا حجم معاملات پتروشیمی در بورس کالا را افزایش دهیم که این از نکات قابل تامل و مثبت بورس کالا به شمار می رود.

فرصت جدید سرمایه گذاری در بازار سرمایه

رییس سازمان بورس در پایان به ورود صندوق های سرمایه گذاری به معاملات گواهی سپرده کالایی اشاره کرد و گفت: معاملات گواهی سپرده کالایی یک فرصت جدید سرمایه گذاری در بازار سرمایه است که بر بازار کالا نیز اثر گذار خواهد بود و اتفاقی مثبت برای صندوق ها به شمار می رود.