تاپ خبر۲۴: در مراکز داده مبحث فضا، هزینه های میزبانی سرور و قدرت پردازش یکی از کلیدی ترین موارد برای سرورهای اختصاصی به منظور استفاده در پردازش های حجیم است. در کسب و کارهای امروزی، قدرت پردازش نیز یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب سرور ها در دیتا سنترها است. بدون مقدمه به راهکار ایسوس برای […]

تاپ خبر۲۴: در مراکز داده مبحث فضا، هزینه های میزبانی سرور و قدرت پردازش یکی از کلیدی ترین موارد برای سرورهای اختصاصی به منظور استفاده در پردازش های حجیم است.

در کسب و کارهای امروزی، قدرت پردازش نیز یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب سرور ها در دیتا سنترها است. بدون مقدمه به راهکار ایسوس برای سرورهای تراکم بالا (High-density) به منظور پردازش های حجیم محاسباتی (HPC) می پردازیم:

سرور RS720Q-E9 حجم پردازشی بالا در فضای بسیار کم

سرور RS720Q-E9 با استفاده از فضای ۲ واحد (۲U) امکان استفاده از هشت پردازنده سری Xeon Scalable اینتل را با TDP 165W فراهم می آورد که در مجموع چهار Node سرور در دو یونیت را برای سنگین ترین محاسبات مبتنی بر پردازنده را مهیا می سازد.

در این سرور به ازای هر node، ۱۲ شکاف رم DDR4، یک PCIe x16، یک OCP 2.0 Mezzanine، کنترلر SAS/SATA از نوع LSI 3008 8-port SAS 12G،کنترلر گیگابیتی شبکه Intel I350-AM2 و یک Management Lan و ورودی/خروجی های پنل پشتی برای node شامل: دو پورت USB 3.0، یک خروجی VGA، دو پورت شبکه RJ45 و یک پورت RJ-45 Management وجود دارد.

همچنین برای منبع تغذیه نیز ایسوس از ترکیب پاورهای ۱۶۰۰/۲۰۰۰ وات از نوع Redundant با گواهی ۸۰Plus Platinum استفاده می کند.

خانواده سرورهای RS720Q-E9 دارای دو نوع RS720Q-E9-RS24-S و RS720Q-E9-RS8-S می باشد که اختلاف آنها در پشتیبانی از تعداد درایوهای ذخیره سازی می باشد.

فناوری های اختصاصی ایسوس، افزایش عملکرد و کاهش هزینه ها

در کنار حجم کم این سرور و قدرت پردازشی بسیار بالای آن، ایسوس با ارائه راهکار Thermal radar، در مصرف انرژی فن های سرور و رک تا ۲۰ درصد صرفه جویی می کند. سنسورهای سرور می تواند دمای محیط های مختلف را تشخیص داده و بجای استفاده از نهایت سرعت فن، یک نمودار خمیده سرعت گردش فن ها را مدیریت کند.

به منظور استفاده از نهایت عملکرد نسل جدید پردازنده های Xeon Scalable شرکت اینتل، ایسوس با قرار دادن فناوری Core Ratio Lock به کاربر می تواند دسترسی به بالاترین فرکانس از تمامی پردازنده های موجود در سرور RS720Q-E9 به مدت نامحدود را میسر کند.

سرورهای ایسوس، مطمئن و با اصالت

تجهیز کردن یک پایگاه داده یا حتی خرید یک سرور برای مصارف روزمره یک شرکت، با توجه به شرایط کنونی بازار IT، با دغدغه هایی همراه است. اصالت کالا و تضمین کالای نو به همراه شرایط موجود بودن آن در بازار به صورت رسمی، معمولاً از ابتدایی ترین مشکلات حال حاضر بازار است. همچنین با توجه به نرخ روزانه ارز و وابستگی قطعاتی همچون رم و درایوهای ذخیره سازی به برندهای بزرگ، قیمت تمام شده هر سرور را بیش از حالت استفاده از قطعات رده سرور ولی به صورت عدم انحصاری به صورت چشمگیری افزایش می دهد. در سرورهای ایسوس به دلیل پوشش کامل و جامع دفتر توسعه بازار و مشخص بودن منشاء و مبداء قانونی محصول، اصالت و پشتیبانی سرورها در همه مدلها به صورت یکپارچه مشخص است. در کنار آن نیز به دلیل سیاست عدم انحصار طلبی ایسوس، تمامی قطعات سازگار با سرور بدون در نظر گرفتن حق برند که معمولاً برندهای بزرگ در قالب سنسور یا گواهی های خاص وجود دارد، در سرورهای ایسوس نیازی به چنین مواردی نیست و تمامی قطعات سازگار به طور یکسان بدون درنظر گرفتن برندی خاص مورد استفاده است که این موضوع در عمل قیمت تمام شده سرور را شاید بیش از ۳۰ درصد ممکن است کاهش دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده، سرورهای ایسوس با پشتیبانی و گارانتی ۳ ساله و رسمی در کشور عرضه می گردد.