تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی علیرضا صالح قائم مقام فعلی صندوق توسعه ملی را به سمت ریاست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی حکمی از سوی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، علیرضا صالح معاون اسبق سازمان برنامه و […]

تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی علیرضا صالح قائم مقام فعلی صندوق توسعه ملی را به سمت ریاست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی حکمی از سوی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، علیرضا صالح معاون اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور و قائم مقام فعلی صندوق توسعه ملی به سمت معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی منصوب شد.

در حکم صالح آمده است: اولویت های برنامه ای چون، تلاش و پیگیری جهت دستیابی به اهداف سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از شیوه های نوین و روش های متنوع در امر واگذاری بنگاه های دولتی، بهره گیری از روش های متنوع برای قیمت گذاری، برنامه ریزی برای بهبود روش ها و تسریع واگذاری سهام شرکت ها و تصدی های قابل واگذاری دولتی، نظارت بر اجرای دقیق مفاد قرار دادهای واگذاری و پشتیبانی برای تحقق اهداف واگذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

تدوین و اجرای راهکارهای تسهیل دستیابی به توسعه مشارکت عمومی، شفاف سازی و ارتقای نظام ارزش گذاری دارایی های مشمول واگذاری، ساختار دهی مجدد و تفکیک وظایف حاکمیتی شرکت ها به منظور آماده سازی واگذاری، تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قرار دادی واگذاری ها و استفاده از روش های علمی در طراحی روش های جدید و ترکیبی واگذاری ها از جمله دیگر اولویت های برنامه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد..

لازم به ذکر است که رئیس سابق سازمان خصوصی سازی، علی اشرف پوری حسینی بود که چندی پیش به جرم اخلال در روند خصوصی سازی بازداشت شد.