تاپ خبر۲۴:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۱۸ رای موافق، به دکتر محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای اعتماد دادند. بعد از سخنان نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ، رای گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که دکتر محمود واعظی موفق به کسب رای […]

تاپ خبر۲۴:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۱۸ رای موافق، به دکتر محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای اعتماد دادند.

بعد از سخنان نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ، رای گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که دکتر محمود واعظی موفق به کسب رای اعتماد شد.
 این گزارش می افزاید، دکتر محمود واعظی، توسعه شبکه و زیرساخت”، “بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه خدمات”، ” توسعه ارتباطات روستایی و مناطق محروم”، ” ارتقای تحقیق و توسعه فناوری های بومی” و ” تقویت و گسترش ارتباطات و حضور موثر در مجامع بی‌المللی” را به عنوان محورهای پنجگانه خود ارائه کرد.
افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل، افزایش پهنای باند شبکه IP داخلی، توسعه و تکمیل مراکز داده استانی، ملی، منطقه ای و بین‌المللی و ایجاد ظرفیت به منظور افزایش تعداد کاربران اینترنت از جمله روهای تحقق محور شبکه و زیرساخت محسوب می شود.
از جمله روشهای تحقق محور بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه خدمات می توان به استقرار دولت الکترونیک در بخش، امکان دسترسی پرسرعت دستگاه‌های اجرایی، کسب و کارها و خانوارها به شبکه ملی اطلاعات، افزایش خدمات الکترونیکی، افزایش سرانه مرسولات و خدمات نوین پستی و تکمیل و توسعۀ منطقه ویژه اقتصادی پیام و ایجاد شهرک‌های ICTاشاره کرد.
در محور ارتقای تحقیق و توسعه فناوری های بومی نیز روشهای مختلفی مطرح شده که حمایت از توسعه نرم افزارهای بومی، تدوین بسته‌های استاندارد و ضوابط و مقررات در بخش، تعریف و ساخت ماهواره های مشترک با سایر کشورها و ایجاد آزمایشگاه ملی فضایی از جمله این برنامه ها می باشد.
بر اساس این گزارش، تقویت و گسترش ارتباطات و حضور موثر در مجامع بین‌المللی از طریق حضور فعال و موثر در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور پیشبرد اهداف و دفاع از منافع ملی و کسب جایگاه مناسب در اتحادیه ها و مجامع منطقه ای و بین‌المللی پیگیری خواهد شد.

بر این اساس، از امروز و از مجموع ۲۸۴ رای ، دکتر واعظی با ۲۱۸ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار می کند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات