تاپ خبر۲۴ : دکتر شهیدزاده رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی صبح یکشنبه ۲۸ دی ماه سال جاری با جمعی از مسئولان جامعه عشایری کشور دیدار و گفتگو کرد.  به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه درباره  سازوکار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به جامعه عشایری کشور از طریق سامانه […]

تاپ خبر۲۴ : دکتر شهیدزاده رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی صبح یکشنبه ۲۸ دی ماه سال جاری با جمعی از مسئولان جامعه عشایری کشور دیدار و گفتگو کرد.
 به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه درباره  سازوکار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به جامعه عشایری کشور از طریق سامانه اعتباری نوین بانک کشاورزی، مزایا و موانع پیش روی، بحث و تبادل نظر شد.
این گزارش می افزاید؛ دکتر شهیدزاده در این جلسه جامعه عشایر کشور را عضو خانواده بانک کشاورزی معرفی کرد و ضمن اعلام آمادگی کامل بانک کشاورزی برای تخصیص و هدایت اعتبار به این بخش ،گفت: به محض تأیید مکانیزم اجرایی و حصول توافق بین سازمان‌های ذی‌ربط ،پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی انجام خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: سامانه نوینی که بانک کشاورزی برای تسهیل پرداخت تسهیلات به عشایر طراحی کرده است، از برنامه‌ریزی و دیدگاه بلندمدت بانک کشاورزی برای حذف موانع و مشکلات و تسریع خدمت‌رسانی به  عشایر کشور ناشی می شود.
وی با تأکید بر اهمیت تسریع روند اجرایی این سامانه گفت: داشتن جسارت، لازمه شروع هرکار بزرگ و جدیدی است و در این مسیر نبایستی از کاستی‌های احتمالی بیمناک بود چرا که حمایت از عشایر پرتلاش کشور وظیفه مهمی است و باید هر چه سریع‌تر محقق شود.
 در این جلسه همچنین مهندس حسین صفایی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن بیان این که سامانه‌اعتباری نوین بانک کشاورزی کاستی‌های  روش سنتی پرداخت تسهیلات را برطرف کرده است گفت: این سامانه مزایایی چون اطمینان از هزینه شدن اعتبارات در محل تعریف‌شده، استفاده از بیمه ‌اعتباری به عنوان تضمین تسهیلات، انجام معاملات به صورت انتقالی و حذف  واسطه‌گری دارد.
صفایی افزود: استفاده از مدل‌های تعریف‌شده و تجربه‌های موفق و نیز مدیریت دانش در این مسیر بسیار سودمند است .
در ادامه جلسه مهندس سیدمهدی کلاته رحمانی، عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: سازوکاری که بانک کشاورزی طراحی کرده است سازمان‌های ذی‌ربط را در یک مجموعه قرارداده و به یکدیگر پیوند می‌دهد، بنابراین نقش حمایتی از عشایر و تضمین بازگشت سرمایه را به خوبی ایفا می‌کند.