تاپ خبر۲۴: در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط ، بانک صنعت و معدن در ۵ ماهه امسال مبلغ ۵ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به طرح های یاد شده در کشور، شامل طرح های ایجادی،توسعه و خرید ماشین آلات تسهیلات پرداخت کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و […]

تاپ خبر۲۴: در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط ، بانک صنعت و معدن در ۵ ماهه امسال مبلغ ۵ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال به طرح های یاد شده در کشور، شامل طرح های ایجادی،توسعه و خرید ماشین آلات تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن میزان تسهیلات پرداختی این بانک به صنایع کوچک و متوسط در مدت مشابه سال قبل حدود ۵ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم بیانگر ١٠ درصد افزایش در میزان پرداختی تسهیلات به صنایع یاد شده در این مدت است.
بانک یاد شده در همین مدت مبلغ ۵ هزار و ٧٠٠میلیارد ریال را برای پرداخت به ۶٨١ طرح کوچک و متوسط صنعتی به تصویب رساند که ارقام یاد شده از نظر تعدا ١۴ درصد و از نظر میزان تسهیلات ٣۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.
بنا بر همین گزارش تعداد طرح های کوچک و متوسط در دست اجرا با حد متوسط پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد تا پایان تیرماه که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده اند به ٩٨ واحد صنعتی میرسد که میزان تسهیلات مصوب آنها دو هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی تاکنون یکهزار و ٣١٣ میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از این طرح ها برای ٢ هزار و ٧٠٠ نفر شغل ایجاد می شود.
در ۴ ماهه سال ٩۵ تعداد ٣٠ طرح کوچک و متوسط صنعتی توسط بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید که مجموع تسهیلات پرداختی به آنها ۶١٧ میلیارد ریال و تعداد اشتغال ایجاد شده توسط آنها ۶٢٢ نفر بوده است.
گفتنی است بانک صنعت و معدن به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط و با توجه به نقش موثر این صنایع در شغل آفرینی و تحرک اقتصادی در کشور مبادرت به ایجاد معاونت بانکی صنایع کوچک و متوسط کرده است .