خانه‌تکانی برای استقبال از مسافران نوروزی/جابه جایی ۳۵میلیون مسافر در ۱۱ماه گذشته مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهرداری تهران از مسافران نوروزی خواست برای خرید بلیت، از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی یا گیشه‌های فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به افراد متفرقه اعتماد نکنند. به گزارش روابط عمومی سازمان […]

خانه‌تکانی برای استقبال از مسافران نوروزی/جابه جایی ۳۵میلیون مسافر در ۱۱ماه گذشته
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهرداری تهران از مسافران نوروزی خواست برای خرید بلیت، از سایت‌های معتبر فروش اینترنتی یا گیشه‌های فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به افراد متفرقه اعتماد نکنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهرداری تهران، سید حسین حسینی‌نژاد با بیان اینکه پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران از اوایل اسفندماه با اجرای برنامه‌های گوناگون و آمادگی بیش از پیش، اجرای طرح استقبال از بهار را آغازکرده‌اند، افزود: «پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳میلیون سفر در ایام نوروز انجام شود که ما برای افزایش ضریب امنیت و ایمنی مسافران، همچنین رفع نواقص و مشکلات اجرایی طرح در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده و هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌ها،ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله اداره کل حمل و نقل، پلیس راهور، نیروی انتظامی،تعزیرات، بهداشت مناطق، اورژانس،شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری و…انجام داده‌ایم.»

وی با اشاره به این که در ۱۱ماه گذشته شمار مسافران ورودی و خروجی به پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران به رقم ۳۴میلیون و ۵۴۳هزار و۷۹۰نفر رسید، اظهار کرد: «این تعداد مسافر با استفاده از ۲میلیون و ۳۱۶هزار و ۷۲۶دستگاه خودرو مسافربری به نقاط مختلف کشور سفر کردند.»

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها ادامه داد: «رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری در ۱۱ ماه سپری شده از سال ۹۴، بیش از ۸۵هزار و ۹۷۸ بار برای استراحت و رفع خستگی، به خوابگاه رانندگان در پایانه‌های چهارگانه تهران مراجعه کرده و از خدمات رایگان آن استفاده کرده‌اند. همچنین ۵هزار و ۹۵۷ نفر از مادران مسافر نیز با مراجعه به اتاق مادر و کودک، به نوزادان خود رسیدگی کرده و از مشاوره‌های رایگان و هدایای این اتاق بهره‌مند شده‌اند.»

مهندس حسینی‌نژاد بااشاره به اینکه انجام تبلیغات محیطی، عملیات بازسازی، نوسازی و گسترش فضای سبز همراه با پاکیزگی مناسب‌تر محیط پایانه ازجمله اقدامات مشترکی است که در پایانه‌های مسافری غرب، شرق، جنوب و بیهقی تهران آغازشده است، تصریح کرد: «ترمیم آسفالت و لکه‌گیری مسیر‌ها، افزایش میزان روشنایی فضای باز، رنگ آمیزی جداول و خط کشی گذرگاه‌ها و کاشت گل و گیاه فصلی نیز در همین راستا انجام گرفته است.»

وی باتاکید بر خانه تکانی و نظافت ویژه پایانه‌ها و ایجاد فضای شاداب و پاکیزه برای مسافران نوروزی، از افتتاح سرویس‌های بهداشتی جدید در پایانه غرب خبر داد و افزود: «درحال حاضر، نظافت سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر، مساجد و نمازخانه‌ها، محوطه پارکینگ‌ها، غرفه‌ها، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی، تخلیه سپتیک‌ها، لایروبی انهار، شست وشوی نیمکت‌ها،سطل‌های زباله و پل‌های موجود انجام شده است.»

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها همچنین آذین‌بندی و چینش سفره هفت‌سین متناسب با ایام نوروز، چراغانی و نصب پرچم، پخش پیام‌های ملی مذهبی و انجام فعالیت‌های فرهنگی را ازجمله اقداماتی خواند که نوروز امسال نیز در پایانه‌های تهران انجام شده است.

حسینی‌نژاد یادآور شد:«تجهیز مساجد پایانه‌ها، احداث غرفه تبلیغات فرهنگی در پایانه جنوب، اجرای طرح نسیم بهشت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی و توزیع هدایا در اتاق مادر و کودک، اجرای مراسم سنتی عمونوروز و حاجی‌فیروز، از دیگر فعالیت‌هایی است که برای ایجاد فضایی شاد و لحظات خاطره‌انگیز برای شهروندان مسافر پیش بینی شده است.»

وی همچنین با اشاره به پیش بینی ورود جریان هوای سرد به کشور و درنظر گرفتن تمهیدات لازم برای شرایط اضطراری احتمالی در پایانه‌ها گفت: «ما ضمن برگزاری جلسات با مناطق شهرداری همجوار و مراکز مدیریت بحران، با درنظرگرفتن تجربه سال‌های پیش و لغو شدن حرکت اتوبوس‌های بین شهری بر اثر بارش برف و باران و برودت شدید هوا، امسال برای اسکان اضطراری،گرمایش و خوراک مسافران شامل جیره خشک، پتو و… پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم.»