تاپ خبر۲۴:دستاورد امروز بیش از تصور دیروز و مدیون عنایات حضرت حق، حمایت رهبری، پشتیبانی مردم و هنر مذاکره کنندگان است/ در توافق ژنو طرفین به عمده توافقات عمل کردند و این تجربه نشان داد کار قابل پیشرفت است حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری درگفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم، […]

تاپ خبر۲۴:دستاورد امروز بیش از تصور دیروز و مدیون عنایات حضرت حق، حمایت رهبری، پشتیبانی مردم و هنر مذاکره کنندگان است/ در توافق ژنو طرفین به عمده توافقات عمل کردند و این تجربه نشان داد کار قابل پیشرفت است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری درگفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم، مهمترین مسایل داخلی و بین المللی را تشریح کرد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رییس جمهوری حماسه سیاسی مردم در انتخابات را زمینه ساز اقتدار در تعامل با جهان و ورود به مذاکرات دانست و گفت: دستاورد امروز بیش از تصور دیروز و مدیون عنایات حضرت حق، حمایت رهبری، پشتیبانی مردم و هنر مذاکره کنندگان است
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دستاورد امروز بیش از تصور دیروز و مدیون عنایات حضرت حق، حمایت رهبری، پشتیبانی مردم و هنر مذاکره کنندگان است، افزود: از اول می دانستم ملت ایران شکست ناپذیر است و گفتم پیروزی با حمایت ملت، هدایت رهبری و تدبیر دولت در بحث هسته ای قطعی است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه اعتماد صد در صد در مذاکرات سیاسی وجود ندارد، اظهارداشت:در توافق ژنو طرفین به عمده توافقات عمل کردند و این تجربه نشان داد کار قابل پیشرفت است.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه توافق برد – باخت مطلوب و ماندگار نخواهد بود، افزود: طرف مقابل یک هدف داشت و مدعی است که به آن دست یافته است؛ ما سه هدف داشتیم و به آن دست یافتیم.
رییس جمهوری اظهارداشت: امیدوارم توافق در روند اجرایی هم به نتیجه برسد و مردم ثمره ایستادگی خود را ببینند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه “مدعی اند که در مذاکرات فاصله ایران با بمب اتم را به یکسال کاهش داده اند؛ حال آنکه مبنای این تصور خیالپردازی است”، گفت:ملتی که ثابت کرده شرافتمندانه و با اخلاق از خود دفاع می کند نیاز به بمب هسته ای ندارد و اگر طرف مقابل ادعا می کند ایران را از دستیابی به بمب باز داشته، از نظر ما ایرادی ندارد که خوشحال باشد.

رییس جمهوری در ادامه به تصویب شش قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: این شش قطعنامه، فناوری هسته ای ایران را تهدید امنیت بین الملل می دانستند و قطعنامه کنونی فناوری هسته ای را تثبیت و حق قانونی ایران دانسته است و این دستاورد بزرگ سیاسی است
دکتر روحانی تصریح کرد: با مذاکره و منطق؛ بدون عقب نشینی، با تثبیت حقوق کشور و لغو تحریم از فصل هفتم بیرون آمدیم.

رییس‌ جمهور در ابتدای این مصاحبه با ابراز خرسندی از حضور در خانه های همه ایرانیان داخل و خارج کشور از طریق گیرنده های تلویزیونی ، گفت : به ملت بزرگ ایران بخاطر ایستادگی ، صبوری و مقاومتشان خسته نباشید می گویم و همچنین تبریک بخاطر موفقیت‌های بزرگشان در طول تاریخ بعد از انقلاب ، بویژه پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس و امروز موفقیت در موضوع مهم هسته‌ای.
دکتر روحانی سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص انطباق توافق انجام شده در مذاکرات هسته ای که به برجام مشهور است با تفکرات رییس جمهور که ۷۷۷ روز پیش در مصاحبه عنوان شد ، با طرح این موضوع که چرا ایران مذاکره را انتخاب کرد و آن را جدی گرفت، اظهار داشت : آنچه من آن روز فکر می‌کردم این بود که ملت ایران در همه صحنه‌ها موفق بوده و امکان‌پذیر نیست که این ملت در صحنه‌ای شکست بخورد و یا تسلیم شود اما همان وقت گفتم پیروزی در سایه حمایت مردم، رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت، امکان‌پذیر است.
دکتر روحانی ادامه داد :در مقام عمل هم دیدیم که مذاکره می‌تواند موفق باشد اما شرایط موفقیت مذاکره را یک ملت و رهبر و همه دست‌اندرکاران باید فراهم کنند.
رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مقاومت ملت یک سرمایه بزرگ بود و اگر مردم ایستادگی نمی کردند ما پیروز نبودیم ، تصریح کرد :کار دانشمندان ما یک دستاورد بود. اگر ما در زمینه هسته‌ای نمی توانستیم پیشرفت کنیم و در زنجیره اول و یا دوم ناموفق بودیم ، در تولید آب سنگین ناموفق بودیم ،یا در ساخت رآکتور نمی‌توانستیم پیشرفتی داشته باشیم، مذاکره ای انجام نمی شد.
رییس جمهور گفت : حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات حماسه سیاسی بود و اگر این تعبیر را داشته باشیم که انتخابات سال ۱۳۹۲ رفراندومی بود که چگونه باید موفق باشیم ، چگونه تعامل سازنده با دنیا داشته و رفتارمان منطبق با منطق و ادب باشد، اشتباه نگفته ایم.
خبر تکمیل می شود