تاپ خبر۲۴:قاعده بازی عوض شده است و دیگر لپ تاپ های حرفه ای سنگین نخواهند بود“ شاید در نگاه اول این جمله کمی عجیب برسد ولی با توجه به تولید الترابوک های حرفه ای این جمله به واقعیت تبدیل شده است. درگذشته کاربران حرفه ای مجبور بودند تا برای رفع نیاز های کاری خود لپ […]

تاپ خبر۲۴:قاعده بازی عوض شده است و دیگر لپ تاپ های حرفه ای سنگین نخواهند بود“ شاید در نگاه اول این جمله کمی عجیب برسد ولی با توجه به تولید الترابوک های حرفه ای این جمله به واقعیت تبدیل شده است. درگذشته کاربران حرفه ای مجبور بودند تا برای رفع نیاز های کاری خود لپ تاپ های حرفه ای را انتخاب نمایند که معمولا این دستگاه از وزن زیادی بهره می برند و به نوعی آنها مجبور بودند نیاز های خود را فدای وزن سبک نمایند. با به وجود آمدن الترابوک ها ،این امید در دل کاربران زنده شد که بتوانند در آینده نوت بوک های حرفه ای و در عین حال سبک در اختیار داشته باشند.
اما به مانند هر دستگاه دیگری که برای به بلوغ رسیدن به زمان احتیاج دارند ،این سری از دستگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند.اما چندی پیش با تولید دستگاه ROG G501 نشانه هایی از کامل شدن الترابوک ها به چشم خورد. کمپانی ASUS یکی از خوش نام ترین تولیدکنندگان محصولات کامپیوتری در دنیا می باشد که معمولا دستگاه های تولیدی این شرکت از خلاقیت و صد البته کیفیت بسیار بالایی بهره می برند. G501 جدیدترین الترابوک این شرکت از خانواده حرفه ای و معروف ROG می باشد که به تازگی توسط ایسوس معرفی شده است و لقب قویترین الترابوک دنیا را یدک می کشد.
در ادامه با این محصولات فوق العاده بیشتر آشنا خواهید شد.G501 از جدیدترین پردازنده عرضه شده برای نوت بوک ها یعنی نسل چهارم پردازنده های Core i7 مدل ۴۷۲۰HQ بهره می برد. نکته جالب در مورد این پردازنده حرفه ای مصرف بسیار پایین آن در مقایسه با کارایی آن می باشد. همچنین این الترابوک مجهز به پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 960M می باشد. این پردازنده گرافیکی از ۴GB حافظه پر سرعت GDDR5 بهره می برد. این میزان از حافظه خیال کاربران را برای اجرای انواع بازی در بالاترین جزئیات ممکن ،راحت می نماید.یکی دیگر از ویژگی های جالب و در عین حال حرفه ای G501 عرضه درایو SSD 512GB از نوع PCIe x4 می باشد. این درایو از سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده ۱۴۰۰MB/s بهره می برد. سرعتی معادل ۲ برابر بیشتر از SATA 6Gbit/s SSD و ۱۶ برابر بیشتر از هارد دیسک SATA 6Gbit/s .البته کاربران قادر خواهند بود تا این دستگاه را همراه با درایو ۱ ترا بایت معمولی و یا SSD از با رابط SATA و ظرفیت های ۱۲۸G/256G انتخاب نمایند. همچنین با وجود پورت Intel Thunderbolt کاربران قادر خواهد بود تا به وسیله یک کابل و به صورت همزمان اطلاعات تصویر و دیتا را با سرعت ۱۰Gbit/s منتقل نماید. سرعتی معادل ۲ برابر پهنای باند USB 3.0 .ROG G501 یکی از باریک ترین لپ تاپ های مخصوص بازی در دنیا می باشد .
ضخامت این دستگاه فقط ۲۰٫۶mm می باشد. اما G501 نه تنها باریک می باشد بلکه وزن آن نیز پایین می باشد. به طوریکه این دستگاه فقط ۲٫۰۶Kg وزن دارد و این موضوع را مدیون بدنه آلومینیومی سبک وزن خود می باشد. بدنه دستگاه دارای نوار های قرمز رنگ شیکی می باشد که با ترکیب رنگ مشکی ظاهری خاص را به G501 بخشیده است.اما شاید با دیدن مشخصات این لپ تاپ اولین فکری که به فکر کاربران برسد دمای زیاد دستگاه به واسطه بهره مندی از مشخصات قدرتمند باشد. اما ایسوس در این بخش نیز مانند همیشه از خلاقیت و نو آوری خاص خود استفاده نموده است.Hyper Cool نام فناوری اختصاصی ایسوس در زمینه سیستم خنک کننده نوت بوک می باشد که باعث می شود این دستگاه در اوج فعالیت بسیار خنک و در عین حال کم صدا باشد.
راز عملکرد فوق العاده این سیستم در بهره مندی از دو فن پر قدرت و همچنین لوله های انتقال حرارتی از جنس مس می باشد. اما جالب است که بدانید پردازنده و پردازنده گرافیکی هر کدام از سیستم خنک کننده مستقلی بهره می برند که این موضوع باعث خواهد شد تا کارایی این سیستم به حد نهایت برسد. یکی دیگر از موارد مورد توجه در مورد G501 صفحه نمایش ۴K/UHD به همراه ۸٫۲ میلیون پیکسل می باشد.
این موضوع باعث خواهد شد تا کاربران رنگ های بسیار شفاف و تصاویر واضح تری را مشاهده نمایند. نوع پنل صفحه نمایش نیز از نوع IPS می باشد. از مشخصات بارز این نوع پنل زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه بهبود میزان کنتراست و رنگ می باشد.