تاپ خبر۲۴: نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در اقتصاد مقاومتی باید آسیب‌های موجود شناسایی شده و با ارئه راهکار بومی و با اتکا به تولید داخل در پی رفع آن برآییم. به گزارش تاپ خبر۲۴ از ایسنا، مهدی جهانگیری در حاشیه همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، به اقتصاد تک […]

تاپ خبر۲۴: نایب رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در اقتصاد مقاومتی باید آسیب‌های موجود شناسایی شده و با ارئه راهکار بومی و با اتکا به تولید داخل در پی رفع آن برآییم.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از ایسنا، مهدی جهانگیری در حاشیه همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، به اقتصاد تک محصولی ایران و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: در این بین رهایی از اقتصاد تک محصولی و به عبارت دیگر رهایی از اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی باعث شده تا عملا نتوانیم به اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی که همان حمایت از تولید داخلی است، بپردازیم.

به گفته وی کاستن از وابستگی اقتصاد به عوامل خارجی نقش مهمی در عمل و اجرای اقتصاد مقاومتی دارد و در این میان توجه به تولیدات داخل نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

رییس کمیسیون اقتصاد مقاومتی اتاق تهران تصریح کرد: سالهاست که اقتصاد ایران زیر سایه نفت قرار گرفته و سایر بخش‌های اقتصادی ما آن‌طور که باید و شاید رشد نکرده اند و مسلما یکی از همین بخش‌ها صنعت گردشگری است که با توجه به داشتن شرایط مناسب امکان رشد بسیار دارد.

جهانگیری گفت: به جرات می‌توان گفت که صنعت گردشگری ایران در صورت ایجاد زمینه و بستر مناسب توانایی این را دارد که جای درآمدهای نفتی در اقتصاد ایران را بگیرد اما این مهم نیارمند ایجاد سرمایه گذاری مناسب و فراهم‌آوردن شرایط برای سرمایه‌گذار است.

در این همایش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، سلطانی‌فر معاون امور گردشگری رئیس‌جمهور و ۶۴ سرمایه‌گذار و مهمان خارجی از ۱۸ کشور اروپایی و آسیایی حضور داشتند.