تاپ خبر۲۴: در هفته منتهی به ۷ تیر ماه حدود ۸۸۶ هزار و ۵۲۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۹۱ و ۸۲ درصدی حجم و ارزش معاملات را نشان می […]

تاپ خبر۲۴: در هفته منتهی به ۷ تیر ماه حدود ۸۸۶ هزار و ۵۲۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۹۱ و ۸۲ درصدی حجم و ارزش معاملات را نشان می دهد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۴۲۵ هزار و ۷۴ تن انواع کالا به ارزش ۱۳ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴ هزار و ۶۴۵ تن مس، ۴۱۸ هزار و ۲۷۷ تن فولاد، ۲ هزار تن آلومینیوم، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها و همچنین ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۸۹ هزار و ۱۳۶ تن انواع کالا به ارزش ۹ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۲۱ هزار و ۹۶۵ تن قیر، ۷۰ هزار و ۷۶۵ تن مواد پلیمری، ۳۴ هزار و ۲۰۶ تن مواد شیمیایی، ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن گوگرد، ۱۰۰ تن عایق رطوبتی، ۲۲۰ هزار تن وکیوم باتوم و ۲۵هزار تن لوب کات معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی هفته مذکور، شاهد معامله ۴۶ هزار و ۱۲۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۹۷ میلیارد ریال بود؛ در این تالار دادوستد یک هزار و ۴۰۰ تن روغن خام، ۳۲ هزار تن گندم، ۲ هزار و ۲۷۵تن شکر، ۶۰۰ تن دانه های روغنی و۹۹۰ کیلوگرم زعفران مشاهده شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در هفته گذشته شاهد معامله ۵۲۰ تن ضایعات فلزی، ۱۷۲ تن مواد معدنی و ۳ هزار تن محصولات کشاورزی بود.