تاپ خبر۲۴: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دومین اردوی جهادی خانه‌های ورزش محلات پایتخت از اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران برای همگانی شدن ورزش تقدیر کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی […]

تاپ خبر۲۴: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دومین اردوی جهادی خانه‌های ورزش محلات پایتخت از اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران برای همگانی شدن ورزش تقدیر کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی پایتخت در مراسم پایانی دومین اردوی جهادی خانه های ورزش و سلامت محلات شهر تهران، با بیان اینکه ورزش در لسان معصومین و بزرگان دین اسلام همواره مورد تاکید بوده است، توسعه ورزش همگانی در جامعه را اقدامی خیرخواهانه و مطابق با دین مبین اسلام برشمرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات شایسته سازمان ورزش شهرداری در راستای همگانی شدن ورزش و افزایش مخاطبان ورزشی اظهار کرد: محمد رضایی با نشستن بر کرسی ریاست سازمان ورزش توانست همسو با اهداف شهرداری تهران و شورای شهر گام بردارد و ضمن افزایش کمی و کیفی برنامه های ورزشی درصد حضور شهروندان در عرصه ورزش همگانی را نیز افزایش دهد.

وی خطاب به حاضران گفت: تلاش شما نتیجه ای شیرین درپی دارد؛ همگانی شدن سلامت روح و جسم جامعه را تامین می کند. ورزش معنویت، عشق، هنر و اناسن سازی را نیز به شهروندان هدیه می دهد.

مقیمی ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های ورزش محلات، راه‌اندازی مجموعه‌های ورزشی و ایجاد فضاهای متنوع ورزشی در بوستان‌ها سبب شده تا ورزش برای شهروندان و به‌خصوص بانوان نهادینه شود و این همان موضوع مهمی است که باید با جدیت پی‌گیری شود.

وی افزود: تهران شهری است که از آن به عنوان یک کشور کوچک یاد می‌شود. شهری که خرده فرهنگ‌های متفاوت و بسیاری دارد. در چنین شهری که فرهنگ‌های گوناگون بر آن حاکم است باید تلاش شود تا زیر ساخت‌های فرهنگی و ورزشی مناسب ایجاد شود و برای این مهم نیز باید مشارکت همگانی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیران خانه ورزش خط مقدم توسعه فرهنگ ورزش همگانی

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این برنامه گفت: امروز بار دیگر گردهم آمدیم تا با همفکری و آموزش، برای توسعه ورزش و رفع مشکلات و معضلات فراروی همگانی شدن ورزش به صورت دانش بنیان گام برداریم.

رضایی ورزش را اثر گذارترین مقوله بر تامین سلامت و کاهش ناهنجاری ها برشمرد و کار در این حوزه را امری خداپسندانه دانست.

به گفته وی حرکت به سمت توسعه ورزش در ایجاد نشاط و شادابی و افزایش امید به زندگی در شهروندان نقش اساسی خواهد داشت.

رضایی از مسوولان خانه های ورزش محلات خواست تا برای چگونگی ترغیب شهروندان محله خود به ورزش بیندیشند و با خلاقیت سازمان ورزش را در جهت نهادینه کردن ورزش درسبد خانوار یاری کنند.

گفتنی است، اردوی جهادی خانه های ورزش و سلامت محلات شهر تهران در نوبت صبح با برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.

بر این اساس، کارگاه عملی شیوه های مهارتی مدیریت ورزشی توسط معمایی قائم مقام سازمان ورزش شهرداری تدریس شد، کارگاه عملی حقوق ورزشی ومسوولیت مدنی، کارگاه تفریحات ورزشی به همراه کارگاه مدیریت اوقات فراغت و کارگاه اماکن و خدمات ورزشی به ترتیب از سوی نوری‌زاد، مدیر حقوقی و دستگردی رییس اداره تفریحات و مشهدی یاری رییس اداره اماکن ورزشی و برون سپاری سازمان ورزش شهرداری آموزش داده شد.

کارگاه عملی تغذیه ورزشی را دهخدا، و کارگاه فرهنگسازی و فرهنگ ورزی در ورزش همگانی را شاهدی و کارگاه عملی تغذیه ورزشی را سهیلی از اساتید برجسته دانشگاه های کشور تدریس کردند.

تدریس دو کارگاه برگزاری رویداد های ورزشی و ورزش معلولین و گروه های خاص میرزایی و عسگری به ترتیب معاونان ورزش بانوان و آقایان سازمان ورزش شهرداری به عهده گرفتند.

کارگاه کارآفرینی ورزشی از سوی نورمحمدی، مشاور اقتصادی و کارگاه آموزش ورزشی از سوی شهرزاد به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

در نوبت عصر نیز ضمن جمع بندی مطالب آموزشی و سخنرانی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری، به قید قرعه ۵ دستگاه دوچرخه و ۵ عدد ساک ورزشی به شرکت کنندگان اهدا شد.

همچنین از هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال کشورمان و سه تن از مدیران خانه های ورزش محلات شهر تهران به دلیل اجرای برنامه های نو و موفقیت در جذب شهروندان به ورزش تجلیل به عمل آمد.

اردوی جهادی خانه های ورزش و سلامت محلات شهر تهران روز ۵ خردادماه با حضور رییس، قائم مقام، معاونان و مدیران ستادی سازمان ورزش، مدیران ورزش آقایان و بانوان مناطق ۲۲گانه و بیش از ۵۰۰ تن از مسوولان خانه های ورزش محلات و کارشناسان ورزش در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد