تاپ خبر۲۴: رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: این سازمان در راستای اجرای طرح ” جایگزینی برق مصرفی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور با انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی”، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه انرژی های نو را با همکاری […]

تاپ خبر۲۴: رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: این سازمان در راستای اجرای طرح ” جایگزینی برق مصرفی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور با انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی”، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه انرژی های نو را با همکاری شرکت توانیر دنبال می کند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان از ارائه دو طرح کاربردی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی در بین اقشار مختلف جامعه و مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی برق و کاهش تلفات هزینه ای این سازمان خبر داد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه بیان داشت: برای این منظور ابتدا طرح”کاهش قدرت قراردادی مازاد برق در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور ” اجرا شده است که با گذشت کمتر از ۲ ماه ۳۴۰ مرکز در حال اجرای طرح یاد شده هستند که پیش­بینی می­گردد، تعداد مراکز مجری طرح حداقل به ۴۰۰ مرکز افزایش یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با اجرای این طرح بستر مناسب برای آموزش و تربیت
تکنسین های ماهر و نیمه ماهر در حرفه های مورد نیاز استفاده از انرژی خورشیدی در راستای اشتغال مولد و پایدار فراهم می شود.

وی بیان داشت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی در حوزه فناوری های نوین راهبردی کشور، ۷۵ عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی در حوزه فناوری انرژی های نو توسط این سازمان تدوین و در سایت سازمان بارگزاری شده است و ۲۵ استاندارد هم در مرحله پایانی تدوین می باشند.

دکتر کورش پرند همچنین از اجرای ۲۰۱ دوره آموزشی معادل۵/۳۲۱۰۱۱ نفر- ساعت آموزش را در حوزه فناوری انرژی های نو از سال ۱۳۹۲تا کنون توسط این سازمان خبر داد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه تصریح کرد: صرفه جویی در هزینه های جاری سازمان با کاهش تلفات هزینه­ای ناشی از کاهش دیماند مصرفی، جایگزین نمودن قدرت قراردادی مازاد برق مراکز آموزشی سازمان با انرژی پاک خورشیدی، تولید روزانه ۳ تا ۵ کیلووات انرژی پاک خورشیدی در مراکز آموزشی این سازمان از جمله دستاوردهای مورد انتظار اجرای طرح های ارائه شده می باشند.

دکتر پرند بیان داشت: هماهنگی با شرکت های توزیع برق در سراسر کشور برای تسریع و یکسان سازی اجرای طرح کاهش قدرت در مراکز آموزشی سازمان، نصب و راه اندازی سامانه انرژی خورشیدی از محل درآمد سازمانی ناشی از فروش قدرت قراردادی مازاد مراکز آموزشی سازمان و اختصاص همان میزان درآمد توسط شرکت توانیر به عنوان یارانه و کمک بلا عوض بر اساس بند”ز” تبصره “۹” قانون بودجه کل کشور در سال ۹۳ با همکاری شرکت های توزیع برق استانی ،اختصاص ۵۰۰ کیلو وات انرژی خورشیدی و یک مگا وات انرژی بادی برای نصب در مراکز آموزشی سازمان به منظور راه اندازی کارگاه های آموزشی در حرفه های مورد نظر از مراحل اجرای این طرح است.

وی در خاتمه تأکید کرد: همکاری شرکت های توزیع برق در سراسر کشور با ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای زیر مجموعه این سازمان در اجرای طرح های یاد شده اهمیت زیادی دارد.