تاپ خبر۲۴:دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در جمع مدیران و روسای شعب برتر این بانک طی سخنانی به بیان عملکرد بانک مسکن در سال ۱۳۹۳ پرداخت . به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،وی میزان تسهیلات پرداختی در سیستم بانکی را در سال گذشته ۳۴۱۴ میلیارد ریال عنوان […]

تاپ خبر۲۴:دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در جمع مدیران و روسای شعب برتر این بانک طی سخنانی به بیان عملکرد بانک مسکن در سال ۱۳۹۳ پرداخت .
به گزارش تاپ خبر ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،وی میزان تسهیلات پرداختی در سیستم بانکی را در سال گذشته ۳۴۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان ۱۱/۸ درصدآن تسهیلات اعطایی در بخش مسکن و ساختمان بوده است.
دکتر بت شکن گفت:بانک مسکن سهم ۴۷درصدی از تسهیلات اعطایی بخش مسکن درسیستم بانکی را به خود اختصاص داده است که این درصد معادل ۱۹۸ هزار میلیارد ریال در سال گذشته بوده است.در واقع بیشترین مانده تسهیلات کشور و کمترین میزان معوقه نظام بانکی متعلق به بانک مسکن است.
بر اساس این گزارش،وی تسهیلات عمده بانک مسکن را در سه حوزه اصلی مشارکت مدنی ساخت خرید و جعاله عنوان کرد و افزود:در سال گذشته در بخش مشارکت مدنی ساخت حدود ۹۵ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم.
به گفته دکتر بت شکن در بخش خرید خانه برای ۱۲۵ هزار واحد مسکونی تسهیلاتی معادل ۳۴هزار میلیارد ریال و در بخش جعاله تعمیر مسکن نیز برای ۱۲۳هزار فقره تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به مبلغ ۱۲هزار میلیارد ریال تسهلات پرداخت شد.
مدیرعامل بانک مسکن میزان تسهیلات پرداختی در بخش فروش اقساطی سهم الشرکه بانک را۱۱۲ هزار میلیارد ریال برای ۵۷۸ هزار واحد مسکونی عنوان کرد.
وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب و دولت یازدهم برای تکمیل مسکن مهر گفت: با تلاش کارکنان بانک مسکن درراستای رفع این دغدغه تا کنون قرارداد ۴۸۲هزار میلیارد ریال منعقد و معادل ۴۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب که در سال ۱۳۹۳ نیز ۳۸۵هزار واحد مسکن مهر را فروش اقساطی کردیم افزود:تاکنون یک میلیون و ۴۲۰هزار واحد فروش اقساطی شده است
وی با اشاره به وصول ۲۶ هزار میلیارد ریال از تسهیلات مسکن مهر مجموع این وصولی ها را ۵۵هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد:بانک مسکن از محل این وصولی ها اقدام به تکمیل واحدهای مسکن مهر نموده است.
دکتر بت شکن با اشاره به وظیفه خطیر پرداخت تسهیلات ۲میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر و فروش اقساطی و وصول مطالبات آن،درخواست استمهال ۱۵ساله خطوط اعتباری مهر را به منظور تبدیل مجدد این منابع به تسهیلات مطرح و اظهار امیدواری کرد که از این طریق موتور خروج از رکود اقتصادی در بخش را توسط بانک مسکن به حرکت درآید.
وی همچنین درخواست افزایش سرمایه بانک ،مجوز انتشار انواع اوراق بهادار در بازار سرمایه و بیمه تخصصی اعتبارات مسکن را از مراجع ذیصلاح عنوان کرد.
رییس هیات مدیره بانک مسکن در ادامه به ایجاد دو نهاد مالی به عرصه تامین مالی مسکن در سال گذشته اشاره کرد وافزود:یکی از این ابزار ها ایجاد نخستین شرکت تامین سرمایه بانک مسکن برای ارایه خدمات تامین مالی غیر سپرده ای از طریق ابزارهای بازار پول و بازار سرمایه و دیگری راه اندازی صندوق زمین و ساختمان است.
وی در خصوص فعالیت های بانک مسکن درحوزه ارزی نیز گفت با توجه به تحریم بانک ها در فعالیت های ارزی، بانک مسکن در سال گذشته ۵۶۷میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کارسازی کرده است.
دکتر بت شکن درخصوص فعالیت های بانک مسکن در بخش خدمات الکترونیک افزود:درسال گذشته بارشد ۱۵۰درصدی درکاربران اینترنت بانک مسکن مواجه بوده و نیز متوسط تراکنش های غیر حضوری خود را به ۹۰ درصد افزایش دادیم.
مدیرعامل بانک مسکن درادامه با اشاره به تحقق تمامی اهداف بانک مسکن در سال گذشته به تشریح برنامه های بانک مسکن در سال جاری پرداخت و گفت:در بانک مسکن یک نظام برنامه ریزی جامع مورد بهره برداری قرار گرفته تا مبتنی بر ان بودجه ریزی عملیاتی سال ۱۳۹۴ صورت پذیرد.