تاپ خبر۲۴: علاقمندان به علم ستاره شناسی می توانند «گذر عطارد از مقابل خورشید» به عنوان یکی از پدیده های ستاره شناسی که پس از ۱۰ سال در حال وقوع است را به صورت رایگان، از فراز برج میلاد تماشا کنند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، به همین […]

تاپ خبر۲۴: علاقمندان به علم ستاره شناسی می توانند «گذر عطارد از مقابل خورشید» به عنوان یکی از پدیده های ستاره شناسی که پس از ۱۰ سال در حال وقوع است را به صورت رایگان، از فراز برج میلاد تماشا کنند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، به همین منظور و با همکاری مشترک برج میلاد تهران و انجمن نجوم، تلسکوپ هایی در تراس سالن همایش های برج میلاد قرار می گیرد تا علاقمندان بتوانند شاهد این پدیده نجومی از بلندترین برج ایران باشند.
این پدیده از سال ۲۰۰۶ دیده نشده و اکنون پس از ۱۰ سال در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه به وقوع می پیوندد و تا سال ۲۰۱۹ نیز تکرار نخواهد شد.
از آنجا که صفحه‌ مداری گردش عطارد به دور خورشید دقیقا بر صفحه‌ مداری زمین منطبق نیست، معمولا از دید انسان، عطارد از بالا و پایین خورشید رد می‌شود.
با توجه به اینکه زمین سومین سیاره نزدیک به خورشید است، از زمین تنها امکان دیدن گذر سیاره های عطارد و زهره وجود دارد که در فاصله ای نزدیک تر از زمین به خورشید قرار دارند.