تاپ خبر۲۴:در سال‏های گذشته شاهد راه‏اندازی سرویس کنترل صوتی انگلیسی در تلویزیون‏های سامسونگ بوده‏ایم. امسال این پیشتاز عرصه تولید محصولات الکترونیکی، سرویس کنترل صوتی فارسی را نیز به تلویزیون‏های خود افزوده است. چیزی که تاکنون از سوی شرکت‌ها کمتر شاهد آن بوده‏ایم، ارائه سرویس‏های جهانی به زبان فارسی است. از آنجا که بازار ایران و […]

تاپ خبر۲۴:در سال‏های گذشته شاهد راه‏اندازی سرویس کنترل صوتی انگلیسی در تلویزیون‏های سامسونگ بوده‏ایم.
امسال این پیشتاز عرصه تولید محصولات الکترونیکی، سرویس کنترل صوتی فارسی را نیز به تلویزیون‏های خود افزوده است. چیزی که تاکنون از سوی شرکت‌ها کمتر شاهد آن بوده‏ایم، ارائه سرویس‏های جهانی به زبان فارسی است. از آنجا که بازار ایران و کاربران ایرانی برای شرکت سامسونگ الکترونیکس از اهمیت بالایی برخوردار است، این شرکت، کنترل صوتی فارسی را نیز به خدمات صوتی تصویری خود افزوده است تا اولین و تنها برندی باشد که چنین خدماتی را در ایران ارائه می‌کند.
هنگام روشن کردن تلویزیون‏های سری ۶۴۹۰ سامسونگ و مدل‌های بالاتر از آن، آیکون نشان دهنده‌ کنترل گفتاری فارسی در گوشه‌ پایین تصویر نمایان می‌شود. سامسونگ امسال از طراحی جدیدی در ریموت کنترل‌های هوشمند بهره برده که استفاده از سرویس کنترل گفتاری را نسبت به گذشته لذت‌بخش‏تر و آسان‌تر کرده است. با فشار دادن دکمه‌ی میکروفون روی کنترل از راه دور، تلویزیون آماده‌ دریافت دستورات صوتی کاربر می‌شود. همچنین منوی راهنمای دستورات که در بالای صفحه نمایان می‌شود، به کاربر کمک می‌کند تا خیلی راحت و ساده بتواند از این سرویس استفاده کند. یکی از نکات منحصر به فرد این کنترل از راه دور هوشمند، قابلیت پاسخگویی به دستورات گفتاری کاربر، حتی در محیط‏های شلوغ و پر و سر و صدا است.
بر اساس گزارش‌ دفتر مرکزی سامسونگ در ایران، بالغ بر ۴۱۰ دستور گفتاری به زبان فارسی بر روی تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۴ سامسونگ در نظر گرفته شده که فرامینی از جمله دستورات کنترلی اصلی (افزایش صدا، تغییر شبکه و…)، دستوراتی مرتبط با ویژگی‌های تلویزیون (حالت فوتبال، باز کردن اپلیکیشن، جستجو در موتورهای جستجو و…) و همچنین باز کردن برخی از وب‌سایت‏ها را شامل می‌شود.